Tang1 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 hei. jeg bor på en gard litt vekk fra andre folk , og skyter en gang i blant en kråke eller en skjære. har snakket med en som bor i et boligfelt hvor de sliter med mye skjærer som roter i søppeldunker, og de har spurt om jeg kan skyte noen der. de sa jeg skulle få 200.- for bryet, men er det egentlig lovlig å jakte med/ skyte med luftbørse på fugler som kråke/skjære? har forøvrig en gamo shado 1000 som gjør 305m/s. håper på svar fort Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Google er min venn: http://groups.google.com/group/no.fritid.j...4a32a0451?pli=1 Først det juridiske: Jakttid for skjære er 10.08-28.02, kråke er 15.07- 31.03, så sjærejakt nå er ikke lov. De fleste kommuner har dessuten forbud mot skyting o.l. i tettbygd strøk, så du er nok på tynn is der også. Og luftvåpen er ikke tillatt til noen former for jakt heller. Endret 9. oktober 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Som Ekko påpeker til, er vel ikke akkurat luftvåpen noe "våpen", som går under jakt våpen gruppen. Og det og skyte fugler er iallefall ikke lov. Vet iallefall det at blant annet måker/måser er fredet(?), og hvis du så blir tatt for å ta knekken på disse, får du problemer. Uansett om du har våpen lisens, samt "jakt" lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå