Gå til innhold

Samsungs billige 32-tommere - 330 og 336

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en 32-tommer i den billigste prisklassen (4-5000), og er fristet av Samsung pga gode erfaringer med disse fra før.

Noen som har kommentarer til LE32A330 / 336 og kvaliteten på disse?

Bruksområde:

- TV: 80% (vanlig Get box)

- Film 10% (spilles fra HD-DVD-opptaker med HDMI, 576p)

- Data 10% (stream via bærbar PC)

Kjenner til at Tatung får mye skryt, og vet selvfølgelig at man alltid kan få bedre TV'er ved å bare legge til en lapp til, etc.

Men lurer på om dette er flatskjermer jeg helst bør unngå, eller om dette er så greit som jeg kan få det til den prisen? Noen særlige svakheter jeg bør være klar over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg heller å gå opp en prisklasse til 5990 og heller satse på en tv i 4 serien:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

For å si det ærlig så har jeg sett forgjengerene i R (tilsvarer 4- serien) og S (tilsvarer 3- serien) serien ved siden av hverandre, samt 3 og 4 serien. Man ser tydelig at bildekvaliteten på 3 (og S- serien) er dårligere enn R og 4-serien.

Dessuten har de høyttalerene synlig på siden, noe som jeg synes er direkte stygt. (Når man kjøper seg en tv så mener jeg at det også burde se pent ut).

MPX har forresten 4- serien til 4500, me nden er trolig gråimportert og vil da ikke ha den fabelaktige pixelgarantien som Samsung gir på de nordisk importerte.

Lenke til kommentar

Rådet om å gå opp en serie når man vurderer Samsung er et godt råd. Det er ikke gull alt som det står Samsung på. Eller, om man skal handle i prisklasse 4000 og under, bør man seriøst vurdere Tatung. Min erfaring i fjor da jeg kjøpte Tatung var at den var en smule bedre på bilde mye bedre på lyd enn Samsung i S-klassen. Dette er selvsagt subjektivt, og kan ha endret seg, siden det er kommet nye modeller siden den gang. Ta deg en tur til Expert for å se Samsung og Datakjeden for å se Tatung, og gjør deg opp din egen mening.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg heller å gå opp en prisklasse til 5990 og heller satse på en tv i 4 serien:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

For å si det ærlig så har jeg sett forgjengerene i R (tilsvarer 4- serien) og S (tilsvarer 3- serien) serien ved siden av hverandre, samt 3 og 4 serien. Man ser tydelig at bildekvaliteten på 3 (og S- serien) er dårligere enn R og 4-serien.

Dessuten har de høyttalerene synlig på siden, noe som jeg synes er direkte stygt. (Når man kjøper seg en tv så mener jeg at det også burde se pent ut).

MPX har forresten 4- serien til 4500, me nden er trolig gråimportert og vil da ikke ha den fabelaktige pixelgarantien som Samsung gir på de nordisk importerte.

Takk for glitrende svar!

Et par oppfølgingsspørsmål:

- Når de så dårlige ut ved siden av hverandre, hadde ikke dette noe med innstillinger å gjøre?

- Høyttalere på siden vs under - er det noen forskjell i lydstyrke på dette, eller er det kun design?

-

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at samsung har dårligere LCD panel i 3- serien. Uten at jeg skal være bombastisk på dette.

Sammenligningen skjedde i butikk med samme signaler, og da har de sikkert brukt standardinnstillingene. Om de har vært like vites ikke 100% nøyaktig.

Når det gjelder høyttalerne så synes jeg de er direkte stygge på 3 serien. Jeg liker ikke designmåten ved å ha de på sidene. kanskje bare pirk, men tv skal tross alt fungere som et møbel.

Uansett så liker jeg bedre designet på min R serie enn forledrene mine sin 4 serie. Grunnen er pga. knappene på tven. På R serien så er de delikat plassert på venstre side som nesten flukter mot underlaget, mens på 4 serien er det stygge knapper.

Men design spiller kanskje ikke så stor rolle for deg akkurat nå.

Jeg ville nok heller gått opp 500 kr og satset på en 4 serie fra MPX, me ner den gråimportert så ingen pixelgaranti som hovedregel. Dette kan du dog maile MPX om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...