dan83 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 hei jeg ser at man kan velge valg av resolution når man skal ekspotere raw files fra lightroom....ser at den normalt står på 240! Hva betyr dette, kan jeg øke resolution på bilde mitt....eller gjelder dette noe annet? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 hei jeg ser at man kan velge valg av resolution når man skal ekspotere raw files fra lightroom....ser at den normalt står på 240! Hva betyr dette, kan jeg øke resolution på bilde mitt....eller gjelder dette noe annet? Det betyr bare at hvis du printer bildet med 240dpi, blir bildet så stort på utskrift som det vises at det blir i Image size, f.eks. 20x30cm (tilfeldig plukket). Dersom du endrer til 72dpi eller 300dpi, får du en annen utskriftsstørrelse (gitt at du faktisk skriver ut i 72dpi eller 300dpi). Det har egentlig ingenting å si, utover at du kan lett se hvor stort du kan printe bildet i valgt kvalitet. De fleste forbrukere tenker ikke slik - de tenker "hvor stort bilde vil jeg printe?" og velger i stedet oppløsning (dpi) ut fra det... Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ørlite grei lesning fra en annen tråd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå