Gå til innhold

nytt nikon kamera d90 eller d300

Anbefalte innlegg

jeg er en hobby fotograf som trenger et nytt kamera, (har et d50, som er vellbrukt men det virker bra enda) og hva skal jeg velge? Er d300 3000kr bedre enn d90? Og hvordan er egentlig d90? (er ikke interisert i video delen av kameraet, sikkert kjekt og ha men jeg trenger den ikke)

Jeg har funnet mange omtaler av det men få tester som sier noe om kvaliteten, Og så tilslutt et lite spørsmål som jeg ser at er litt viktig ang kamera, hvor værbestandig er d300 i forhold til d90?

For saken er jo egentlig den at jeg har lyst på en d300 men syns den blir litt dyr, jeg tenker da at jeg heller kan bruke de 3k på en ny fin linse, (har lyst på en linse med fastopptik på et sted mellom 85 til 140 mm da med en blender på f2.8 eller lavere!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den største forskjellen, etter min vurdering, er vel hvordan D300 ligger i hånden i forhold til D90. Spesifikasjonsmessig er de vel ikke veldig ulike. Jeg foretrekker i så måte de litt større husene, men dette er individuelt.

Du skriver at du egentlig har lyst på D300. Da hadde jeg kjøpt meg en pent brukt D300. Disse bør være fullt mulig å få ned mot 7500 og kanskje billigere nå når nyprisen ligger på 10000. Da får du både i pose og sekk og kan i tillegg kjøpe objektivet som du har lyst på.

D90 er vel såpass ferskt at det skal godt gjøres å få tak i det på bruktmarkedet.

Endret av nie
Lenke til kommentar
Du skriver at du egentlig har lyst på D300. Da hadde jeg kjøpt meg en pent brukt D300. Disse bør være fullt mulig å få ned mot 7500 og kanskje billigere nå når nyprisen ligger på 10000. Da får du både i pose og sekk og kan i tillegg kjøpe objektivet som du har lyst på.

Enig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...