Gå til innhold

Fallout 3 er ferdigutviklet (PC/PS3/X360)

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Må si jeg gruer meg til spillet, tror Fallout navnet blir rimelig voldtatt, men kan så absolutt være et kult post-apocalypse spill.

Copy that. Men i første omgang skal jeg prøve så godt jeg kan å kanskje se på det som et standalone spill som er relativt til Fallout-serien. Oblivion er jo bra det, men jeg hadde faktisk foretrukket "Elder Scrolls III" med skytevåpen framfor "Elder Scrolls IV".

Og så lenge det går an å slå av de forferdelige animasjonssekvensene når man velger hvilke kroppsdeler man vil skyte på, så blir det nok greit. Men gleder meg uansett skikkelig til det kommer :D

Jeg slutta å spille Oblivion pga. det idiotiske systemet med at fiender følger deg oppover i levels. Mister jo hele poenget da! Men spillet var bra på å sette den rette stemninga ...

Det er jo nettopp det som er bra med Oblivion (og Morrowind). Faen så kjedelig å være zupermann og løpe rundt og fise folk til døde etter 2-3 timers spill også.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Joa. En mellomting hadde nok vært det beste. Beholde de små ulvene og småbandittene samtidig som at det kommer sterkere motstandere. Ikke kun erstatte de svakere, men som sagt tilføye sterkere. :hmm:

Lenke til kommentar
Må si jeg gruer meg til spillet, tror Fallout navnet blir rimelig voldtatt, men kan så absolutt være et kult post-apocalypse spill.

Copy that. Men i første omgang skal jeg prøve så godt jeg kan å kanskje se på det som et standalone spill som er relativt til Fallout-serien. Oblivion er jo bra det, men jeg hadde faktisk foretrukket "Elder Scrolls III" med skytevåpen framfor "Elder Scrolls IV".

Og så lenge det går an å slå av de forferdelige animasjonssekvensene når man velger hvilke kroppsdeler man vil skyte på, så blir det nok greit. Men gleder meg uansett skikkelig til det kommer :D

Fallout 1 og 2 har alltid hatt dette som standard, dvs at du aldri siktet direkte på kroppsdelene med mindre det var brukerstyrt og dette kostet jo litt % i muligheten til å treffe i og med det er vanskeligere å sikte seg inn på et øye feks.

Og så har man Fast Shoot perksen da, men ser ut som den ikke kommer...

http://planetfallout.gamespy.com/perks/all

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fallout 1 og 2 har alltid hatt dette som standard, dvs at du aldri siktet direkte på kroppsdelene med mindre det var brukerstyrt og dette kostet jo litt % i muligheten til å treffe i og med det er vanskeligere å sikte seg inn på et øye feks.

Og så har man Fast Shoot perksen da, men ser ut som den ikke kommer...

http://planetfallout.gamespy.com/perks/all

Det vet jeg da utmerket godt. Men det var snakk om animasjonene. Altså den jævla slowmotion-effekten som blir så til de grader fokusert på i alle trailere og teasers. Ikke aimed-shot. Forøvrig så mislikte jeg at de fjerna "groin". ;)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Denne fallout-fanen skal i alle fall ikke laste det ned. Selv om jeg stiller meg noe skeptisk til det. Men jeg skal ikke dømme spillet før jeg har prøvd det, for foreløpig er det kun den nevnte animasjonssekvensen jeg stiller meg skeptisk til. Men hvordan kunne det ha vært gjort annerledes? Kan jo sammenligne det littegranne med Fallout Tactics. Hvor man kunne velge om man ville ha turbaserte kamper eller ei. Så jeg ville ha foretrukket på F3 å ha en valgmulighet om å kun ha turbasert eller ikke. Men kan jo hende at de allerede har det :hmm:

Lenke til kommentar
Mon tro hvor stor andel i fallout fanbasen som kommer til å hente ned spillet i protest.

Eg trur du blandar saman det å protestere mot noko, og det å bruke noko som unnskuldning. Å laste ned eit spel ulovleg er ikkje ein kurant måte å protestere mot ein eigenskap ved sjølve spelet på. Det KAN til naud vere ein protest mot måten spelet blir distribuert på. Men om ein verkeleg vil sende signalet "dette spelet er ikkje verdt å kjøpe", er det både best og mest redeleg å ikkje anskaffe det i det heile.

Dersom du lastar ned eit spel ulvoleg, seier du at spelet er bra nok til å anskaffe, men at du sjølv er for uredeleg/gjerrig/fattig til å kjøpe det.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
... hvordan kunne det ha vært gjort annerledes? Kan jo sammenligne det littegranne med Fallout Tactics.

Jeg tror at "classic fallout" blir vanskelig å realisere på xbox generelt, og iallefall om en skal gjøre det mer actionpreget. Fallout tactics ble jo veldig dårlig mottatt blandt spillere generelt. For fanbasen føltes det ikke som et spill i fallout-stilen, mens det ble for lite interessant for ikke-fallout fans.

De ivrigste tilhengerene ønsker jo at spillet skal forbli i samme stil som de tidligere spillene. Starcraft 2 er kanskje et bra eksempel; Veldig tro mot 1'eren, men med oppgradert grafikk og noen få endringer (nye enheter med nye egenskaper, etc).

Eg trur du blandar saman det å protestere mot noko, og det å bruke noko som unnskuldning.

Dersom du lastar ned eit spel ulvoleg, seier du at spelet er bra nok til å anskaffe, men at du sjølv er for uredeleg/gjerrig/fattig til å kjøpe det.

Det er sant. Men det er en god del meninger av typen "Jeg er ikke villig til å betale 500 kr for dette spillet".

Sånn apropos; Når kommer PC-versjonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Leste du i det hele tatt alt jeg skrev frankpettersen?

*kremt*

Kan jo sammenligne det littegranne med Fallout Tactics. Hvor man kunne velge om man ville ha turbaserte kamper eller ei. Så jeg ville ha foretrukket på F3 å ha en valgmulighet om å kun ha turbasert eller ikke.

Altså. Det er kun akkurat det kampsystemet og mulighetene rundt det, jeg synes at Bethesda har gjort en litt dårlig med. =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

heh, sånn går det når en bruker 1 time på å svare, kombinert med surfing og fredag :).

Hehe.. Kjenner meg igjen der ;)

Men kan jo hende at Bethesda har noen valgmuligheter som vi ikke vet om enda da. Eller gir etter for et eventuelt press og kommer med en real patch senere. Men først og fremst får vi prøve å kose oss så godt vi kan med Fallout 3. Er jo ikke verre enn å la være å sammenligne med Fallout 1 og 2 dersom det viser seg å bli en litt dårlig "etterfølger", men heller et godt spill likevel. =)

Lenke til kommentar

heh, sånn går det når en bruker 1 time på å svare, kombinert med surfing og fredag :).

Hehe.. Kjenner meg igjen der ;)

Men kan jo hende at Bethesda har noen valgmuligheter som vi ikke vet om enda da. Eller gir etter for et eventuelt press og kommer med en real patch senere. Men først og fremst får vi prøve å kose oss så godt vi kan med Fallout 3. Er jo ikke verre enn å la være å sammenligne med Fallout 1 og 2 dersom det viser seg å bli en litt dårlig "etterfølger", men heller et godt spill likevel. =)

Godt sannsynelig det kommer en mod, men da må du også kjøpe det på PC da...

syns FPS og rpg er best og spille på PC siden det er bedre siktemuligheter, og man kan laste ned mange modds, som regel så ender det med et mye bedre spill en de som utviklerne ga ut...

lurer på hvorfor de ikke ville la brukerne betateste spillet...

Har spilt 1 ern og 2ern, eg 3 ern er bare et must...

inn i PC'n på release :)

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke å dy meg, måtte teste ut den Review Copy som er ute til 360. Skal egentlig ha denne til PC'en men ville se om den er verdt pengene.

Det er MASSE negativt med invetory systemet....men her er mitt inntrykk:

1. Du har ingen muligheter å sammenlige utstyr du har på den og det du finner. Så du ender opp å må bla frem og tilbake mellom tingene. Jævlig stress.

2. Er INGEN character slots/fitting vindu. Du velger en ting og den får et icon at den er på. Så du vet egentlig ikke hvor mangen slots du har, og om du kan ta noe uten at noe annet blir tatt av/erstattet...igjen JÆVLIG plagsomt.

3. Slow-mo action hele tiden når du dreper noe. Kult de første gangene, plagsomt etter 30 ganger.....JÆVLIG plagsomt!

4. Kampsystemet: Temmelig bra. Er ikke som jeg trodde eller leste. Det er en blanding av FPS og klassisk RPG/pause/select. Du har "poeng/energi" som brukes opp når du bruker den pause/select metoden. Når den er brukt opp blir det FSP style. Heldigvis så lader den engergien seg fort opp. Det varierer hvor mye som brukes, f.eks. er den langt vekke krever det mer, osv.

Kontrollene vil heller ikke alltid samarbeide på hvor du vil sikte, og ofte hopper den over områder gang på gang....du ender opp å sitte unødvending lenge å velge.

5. Stress å lese, her kommer nok PC spillere til å ha det lettere, mens konsol vil få litt vondt i øyene. Alt foregår igjennom den armbånd dingsen, og har et lite skjerm. ALT er der. Kart, invetory osv osv. Jeg fikk kanon vondt i hode å lese dette, og jeg spiller med projektor på en 3m lerret! Du kan forandre på fargene, men ikke på størrelsen på skriften!

Vanlige folk som sitter på sofa og har en TV mindre enn 42" vil sikker slite.

6. Kanon stemningsfult verden. Du får virkelig lyst å explore! Og svært skummel til tider!

Konklusjon:

Jeg virkelig håper de fikser invetory systemet for retail versionen, for den ødelegger mye av gleden som den er nå.

Skal jeg kjøpe denne? Ja, absolutt, men utentvil til PC'en mest pga stress på øyene.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Da er det bare og søke på inventory modd om noen uker da

Dette er heldigvis ikke noen store feil, og kan derfor lett rettes opp av moddere.

Som sagt dette skal spilles.

Bra at det er skikkelig fallout stemning.

Tror jeg velger lockpick, repair og small gunns som de første main skillza.

ok bare litt forklaring så man kan forbedre seg till fallout.

men legger det i spoiler siden det kan kanskje virke irriterende på noen

SKILLZ og noe info:

I starten på spillet kan man velge 3 hoved spesialiseringer(skillz)

Disse blir man dobbelt så bra i som andre..

Når man går opp lvl'er får man poeng etter hvor mye INT man har.

De forskjellige spesialiseringene i fallout

(legger ved en folklaring av de jeg husker nederst)

* Barter

* Speech

* Unarmed

* Melee Weapons

Se Unarmed

* Small Guns

Se Unarmed

* Big Guns

Se Unarmed

* Energy Weapons

Se Unarmed

* Medicine

* Lockpick

* Sneak

* Repair

* Explosives

* Science

* Barter

Denne er ganske enkel, jo mer man har i barter jo mer for man solgt ting for, og man kjøper ting billigere.

* Speech

Man er dyktigere til å snakke med folk, og kan komme over små q's gjennom dialog som man ellers ikke kan, generelt flere ting å si til personer.

* Unarmed

Man er mer treffsikker og tar mest sansynelig mer skade ved og bruke unnarmed. dette gjelder også for alle andre våpen profesjoner.

* Medicine

At Stempacs(medkits) healer deg mer, kanskje du kan lage noen antidotes og stempacs selv etterhvert, ikke så sikker her.

* Lockpick

selvforklart, åpning av bokser, dører osv.

* Sneak

Det blir gennerelt vanskeligere å se deg.

* Explosives

Man kan lage eksplosiver og får bedre treffsikkerhet ved bruk av dem.

* Science

Datakonsoller, man kan hacke seg inn, få tillgang til dokumenter og sånt, er mer her men husker ikke resten.

lang liste dette.. jaja en innføring for "dummies" kortversjon :D

YEAH innleg 200!!

vel hvem bryr seg....

istedenfor alle smileysa så er det bare

<3 Fallout

Endret av Gernia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Da er det bare og søke på inventory modd om noen uker da :)

Dette er heldigvis ikke noen store feil, og kan derfor lett rettes opp av moddere :p

Som sagt dette skal spilles ^^

Bra at det er skikkelig fallout stemning :D

Tror jeg velger lockpick, repair og small gunns som de første main skillza :p

ok bare litt forklaring så man kan forbedre seg till fallout :)

men legger det i spoiler siden det kan kanskje virke irriterende på noen :)

SKILLZ og noe info:

* Barter

* Speech

* Unarmed

* Melee Weapons

Se Unarmed

* Small Guns

Se Unarmed

* Big Guns

Se Unarmed

* Energy Weapons

Se Unarmed

* Medicine

* Lockpick

* Sneak

* Repair

* Explosives

* Science

* Barter

Denne er ganske enkel, jo mer man har i barter jo mer for man solgt ting for, og man kjøper ting billigere.

* Speech

Man er dyktigere til å snakke med folk, og kan komme over små q's gjennom dialog som man ellers ikke kan, generelt flere ting å si til personer.

* Unarmed

Man er mer treffsikker og tar mest sansynelig mer skade ved og bruke unnarmed. dette gjelder også for alle andre våpen profesjoner.

* Medicine

At Stempacs(medkits) healer deg mer, kanskje du kan lage noen antidotes og stempacs selv etterhvert, ikke så sikker her.

* Lockpick

* Sneak

* Explosives

* Science

Datakonsoller, man kan hacke seg inn, få tillgang til dokumenter og sånt, er mer her men husker ikke resten.

YEAH innleg 200 ^^

vel hvem bryr seg :p...

Gratulerer. Du klarte å ha en eller annen smiley på hver eneste linje av det du skrev...nesten.

Lenke til kommentar
Da er det bare og søke på inventory modd om noen uker da :)

Dette er heldigvis ikke noen store feil, og kan derfor lett rettes opp av moddere :p

Som sagt dette skal spilles ^^

Bra at det er skikkelig fallout stemning :D

Tror jeg velger lockpick, repair og small gunns som de første main skillza :p

ok bare litt forklaring så man kan forbedre seg till fallout :)

men legger det i spoiler siden det kan kanskje virke irriterende på noen :)

SKILLZ og noe info:

* Barter

* Speech

* Unarmed

* Melee Weapons

Se Unarmed

* Small Guns

Se Unarmed

* Big Guns

Se Unarmed

* Energy Weapons

Se Unarmed

* Medicine

* Lockpick

* Sneak

* Repair

* Explosives

* Science

* Barter

* Speech

* Unarmed

* Medicine

* Lockpick

* Sneak

* Explosives

* Science

YEAH innleg 200 ^^

vel hvem bryr seg :p...

Gratulerer. Du klarte å ha en eller annen smiley på hver eneste linje av det du skrev...nesten.

ja... er flink til det, men car neste ikke no på spoilern da..

er bare så happy^^

vel ok takk for sa fra skal slutte med det..

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...