Gå til innhold

Fallout 3 er ferdigutviklet (PC/PS3/X360)

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

STALKER er dritkult, men det når jo ikke opp til anklene på fallout, hjelpe meg.. er snart gjennom clear sky nå, og har mye mye høyere forventninger til fallout 3!

Selv om fallout skjer i fremtiden er det et ganske stort retropreg på spillet likevel... mye gammel musikk og våpen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri spilt de forrige Fallout spillene, men det i det hele tatt at Bethesda Softworks har laget dette gjør at det må prøves uannsett, siden de har laget Elder Scroll: Oblivion, som er et av de beste(kanskje det beste) spillet jeg har spilt.

Gleder meg :D

EDIT: Det eneste som skremmer meg litt er at det har kommet utrolig lite info, altså bilder og filmer av spillet. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente, men håper for all del at det bare er positivt

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
EDIT: Det eneste som skremmer meg litt er at det har kommet utrolig lite info, altså bilder og filmer av spillet. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente, men håper for all del at det bare er positivt

har du vært på www.prepareforthefuture.com ? der har jo bethesda lagt ut masse blant annet..

SPECS: om du drar oblivion uten problemer så går nok fallout3 og bra :)

Lenke til kommentar
Har aldri spilt de forrige Fallout spillene, men det i det hele tatt at Bethesda Softworks har laget dette gjør at det må prøves uannsett, siden de har laget Elder Scroll: Oblivion, som er et av de beste(kanskje det beste) spillet jeg har spilt.

Gleder meg :D

Det er ganske mange gameplay videoer både her og på gametrailers bl.a.

Lenke til kommentar

Dersom dette verkeleg blir "Oblivion med skytevåpen", blir det definitivt ikkje kjøpt. Eg er i utgangspunktet skeptisk. Fallout 1 og 2 var svært bra, men det gir ingen garanti for at dette spelet blir det.

Slik eg ser det, har Bethesda ein del å bevise som rollespelutviklar etter Oblivion. Ting som "fridom til å gjere det ein vil" høyrast alltid bra ut, men sist løyste dei dette ved ein fullstendig latterleg skaleringsmodell og å lage oppdrag som hadde frå minimal til ingen innverknad på spelverda. Dette verkar sikkert greit dersom all tidlegare erfaring med "rollespel" kan oppsummerast som "World of Warcraft". Men samanlikna skikkelege RPGar blir det svakt.

Eg kjem nok til å vente ei stund, og basere valget mitt i større grad på mottakelsen spelet får på diverse forum denne gongen.

EDIT: For å vere rettferdig, skal det seiast til Bethesda sin fordel at der er ting som tyder på at dei har tatt fansen sine tilbakemeldingar på Oblivion til etterretning. Dei har uttalt at der ikkje blir nivåskalering denne gongen, noko som eg tolkar som ein innrømmelse av at dette var eit dårleg designvalg. Dette er definitivt ikkje noko dei henta frå pressa, som hylla spelet nærmast ukritisk. Eg ser på det som svært positivt at ein utviklar innrømmer feil, særleg når dei enkelt kunne ha gøymt seg bak gode omtalar og salstal.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Dersom dette verkeleg blir "Oblivion med skytevåpen", blir det definitivt ikkje kjøpt. Eg er i utgangspunktet skeptisk. Fallout 1 og 2 var svært bra, men det gir ingen garanti for at dette spelet blir det.

Slik eg ser det, har Bethesda ein del å bevise som rollespelutviklar etter Oblivion. Ting som "fridom til å gjere det ein vil" høyrast alltid bra ut, men sist løyste dei dette ved ein fullstendig latterleg skaleringsmodell og å lage oppdrag som hadde frå minimal til ingen innverknad på spelverda. Dette verkar sikkert greit dersom all tidlegare erfaring med "rollespel" kan oppsummerast som "World of Warcraft". Men samanlikna skikkelege RPGar blir det svakt.

Eg kjem nok til å vente ei stund, og basere valget mitt i større grad på mottakelsen spelet får på diverse forum denne gongen.

Kay

Vell mulig mange ble skuffet fordi Oblivion var dårligere enn de forrige(?), men for meg, som ikke har prøvd de forrige, kan jeg si at oblivion er det beste rolletspillet som er laget i nyere tid. Og på en måte hadde det jo en slags innvirkning, handlingene du gjorde. Alle i verdenen var spesielle, hadde kanskje et hus og en familie. Drepte du den personen, ville huset stå tomt, og du ville aldri se den personen igjen, du kunne gå til huset etterpå for å så robbe det. Det er rett og slett genialt, for første gang i et spill måtte jeg virkelig tenke meg om 2 ganger før jeg drepte noen. Og ikke nevn WoW engang, det kan på ingen måter sammenlignes med Oblivion

Lenke til kommentar
og du kan velge om du vil være en snill helt eller en slem skurk.

Man får også bonus for å være nøytral. De har lagt mye arbeid i det å være nøytral, så det faktisk er et reelt valg. ikke bare kjempe slem eller snill...

Jeg syns og huske at man har det samme fasttravelsystemet som i Oblivion,,

Når man oppdager et sted kan man fasttravle dit senere.

Er en god del snutter av spillet på nettet.. Søk fallout 3 på google, og hvis man har flaks(uflaks alt ettersom) så kan man tillogmed komme over live streaming av spillet...

Er ganske skuffet over at system speccsa til PC ikke har kommet enda, men etter smellen de gikk på med Oblivion til PC så kanskje de prøver å være forsiktig..

Dette skal spilles igjennom titalls av ganger.. er enormt mange valg som skaper store konskvenser.

Gleder meg enormt, for de som ikke har spilt noen av de forrige fallout spillene ligger det et sammendrag på hjemmesida til Betheseda

bare rot litt rundt der så finner du trailere og mye annet morrsomt :)

http://fallout.bethsoft.com/eng/home/home.php?fbid=BqyBwO

Gleder meg noe sykt^^

For eks at man kan velge og sprenge megaton eller ikke (tror man også kan si fra til sjerriffen så arresteren han Burke(Mannen som gir deg oppdraget, men dette er litt vagt er ikke helt sikker)

Lenke til kommentar
Lurer på når man kan få den hunden som følges venn??

Gleder meg til å ha en venn til å følge meg.

Jepp^^ jeg å..

Men blir mye loading her...

Man kan ikke gjennopplive hunden når den har dødd :no:

Men, jaja realistisk er det da ihvertfall..

Greier ikke å vente :p

Usa får det den 28.

skikkelig urettferdig... :cry:

Lenke til kommentar
De skal bruke S.P.E.C.I.A.L. systemet denne gangen.

Dvs, Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, og Luck.

Info her

fallout 1 og 2 brukte nå også dette systemet så det tar vi jo som en selvfølge ;)

Dette blir jo ikke oblivion med våpen, det er jo FALLOUT! et dritkult univers som gir en helt annen feeling enn oblivion universet, som jeg forøvrig også liker :)

Lenke til kommentar

What are the PC system requirements?

Minimum System Requirements:

* Windows XP/Vista

* 1GB System RAM (XP)/ 2GB System RAM (Vista)

* 2.4 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

* Direct X 9.0c compliant video card with 256MB RAM (NVIDIA 6800 or better/ATI X850 or better)

Recommended System Requirements:

* Intel Core 2 Duo processor

* 2 GB System RAM

* NvidiaDirect X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA 8800 series, ATI 3800 series)

hvis det var noen som lurte speccsa ble slipt først nå i dag(tror jeg, eller i går kveld)

Lenke til kommentar
Vell mulig mange ble skuffet fordi Oblivion var dårligere enn de forrige(?), men for meg, som ikke har prøvd de forrige, kan jeg si at oblivion er det beste rolletspillet som er laget i nyere tid. Og på en måte hadde det jo en slags innvirkning, handlingene du gjorde. Alle i verdenen var spesielle, hadde kanskje et hus og en familie. Drepte du den personen, ville huset stå tomt, og du ville aldri se den personen igjen, du kunne gå til huset etterpå for å så robbe det. Det er rett og slett genialt, for første gang i et spill måtte jeg virkelig tenke meg om 2 ganger før jeg drepte noen. Og ikke nevn WoW engang, det kan på ingen måter sammenlignes med Oblivion

Vel, det er fint at du likte det. :)

Sjølv synest eg det var i nedre sjikt av nyare rollespel. Både Gothic 3 og NWN 2 kom vel ut samme år, og eg synest begge desse var langt betre. Det samme gjeld Two Worlds, som kom ein del seinare. Det du nemner med at huset til nokon du drep blir ståande tomt, er i mine auge ein temmeleg minimal konsekvens. I ei levande, truverdig spelverd, vil det å gjere ein ting (det treng ikkje vere so dramatisk som mord) ofte få konsekvensar for korleis andre ser på deg, og fjerne andre moglegheiter. Då må du verkeleg tenke deg om før du gjer eit valg. Endå betre er det når folk gjenkjenner deg utifrå kva posisjon og historie du har, og behandlar deg deretter. I Oblivion kan du bli leiar for eit mektig og høgt profilert laug, utan at det får innverknad for korleis folk ser på deg. Eg trur det som er feilen er at dei la for stor vekt på at du skulle kunne gjere alt i samme gjennomspeling. Det legg ein del begrensningar på kor store konsekvensar handlingane dine kan få.

Sidan du skriv at dette var det første spelet der du måtte tenke deg om to gongar før du drepte nokon, har du kanskje ikkje den største erfaringa med rollespelsjangeren? Du har i so fall mykje å sjå fram til. Der er veldig mykje som er betre enn Oblivion. :)

Novel, dette vart frykteleg off-topic. Der har vore ein tendens til at trådar om Fallout 3 etter kvart blir om til trådar om Oblivion. Eg skal la det kvile no. Eg håpar Fallout 3 overgår forventningane mine. Bethesda har laga gode rollespel før, so det er ikkje umogleg at dei kan få det til igjen. Men dei har mykje å leve opp til når dei prøvar seg på ein oppfølgjar i Fallout-serien.

Kay

Lenke til kommentar

Oblivions største svakhet i mine øyne er den ekstremt stive verdenen man beveger seg rundt i. NPCer har for stive animasjoner, lite å snakke om, samme lydinnspillinger som spilles av for samme tema osv. Verdenen virker så utrolig lite organisk, variasjonene blandt hus, bygninger, byer og interiør er altfor svak. Har man gått inn i ett hus så har man nesten gått inn i alle. Det er altfor mye gjenbruk, noe som definitivt ikke akkurat hjelper.

Sitter og spiller det på PS3 nå og ja, det er jo veldig bra. Men det er hovedsaklig pga storyen og den stemningen man kan få i diverse huler osv. Som oftest er jeg seriøst pissredd når jeg lister meg gjennom diverse huler! :wee:

Forhåpentligvis vil TES5 bruke en bedre spillmotor, Euphoria Engine og DMM! Tenk dere simulering av metall osv, skademodell på rustninger og våpen. Det ville blitt helt hinsides.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Oblivions største svakhet i mine øyne er den ekstremt stive verdenen man beveger seg rundt i. NPCer har for stive animasjoner, lite å snakke om, samme lydinnspillinger som spilles av for samme tema osv. Verdenen virker så utrolig lite organisk, variasjonene blandt hus, bygninger, byer og interiør er altfor svak. Har man gått inn i ett hus så har man nesten gått inn i alle. Det er altfor mye gjenbruk, noe som definitivt ikke akkurat hjelper.

Sitter og spiller det på PS3 nå og ja, det er jo veldig bra. Men det er hovedsaklig pga storyen og den stemningen man kan få i diverse huler osv. Som oftest er jeg seriøst pissredd når jeg lister meg gjennom diverse huler! :wee:

Forhåpentligvis vil TES5 bruke en bedre spillmotor, Euphoria Engine og DMM! Tenk dere simulering av metall osv, skademodell på rustninger og våpen. Det ville blitt helt hinsides.

Venligs hold deg OT..

Denne tråden har ikke noe med Oblivion og gjøre..

Tråden heter "Fallout 3 er ferdigutviklet"

Altså ikke "oblivion Vs fallout 3"

Grundig lei av alt OB snakket nå..

Lenke til kommentar
What are the PC system requirements?

Minimum System Requirements:

* Windows XP/Vista

* 1GB System RAM (XP)/ 2GB System RAM (Vista)

* 2.4 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

* Direct X 9.0c compliant video card with 256MB RAM (NVIDIA 6800 or better/ATI X850 or better)

Recommended System Requirements:

* Intel Core 2 Duo processor

* 2 GB System RAM

* NvidiaDirect X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA 8800 series, ATI 3800 series)

hvis det var noen som lurte speccsa ble slipt først nå i dag(tror jeg, eller i går kveld)

Jeg har akkurat hva som er anbefalt. Da kan det bli bra :p:D

EDIT:

Oblivion var også det første ordentlige rollespillet jeg har spilt, og jeg synes det var utrolig bra. Har heller ikke spilt de tidligere fallout-spillene, så for meg tror jeg det kommer til å bli en bra spillopplevelse uansett ;)

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar
Uten å diskutere for mye warez kan jeg si at Xbox 360-versjonen allerede er lekket. :)

Jo, men det er "Review Copy", den ble sendt ut før spillet er komplett. Den endelige versionen er noe en smule anderledes her og der.

Jeg har lite tro på dette spillet. Ser ut som samme Oblivion tullet...med andre ord et RPG som er blitt omvandlet til et Arcade Adventure.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Vel, det er fint at du likte det. :)

Sjølv synest eg det var i nedre sjikt av nyare rollespel. Både Gothic 3 og NWN 2 kom vel ut samme år, og eg synest begge desse var langt betre. Det samme gjeld Two Worlds, som kom ein del seinare. Det du nemner med at huset til nokon du drep blir ståande tomt, er i mine auge ein temmeleg minimal konsekvens. I ei levande, truverdig spelverd, vil det å gjere ein ting (det treng ikkje vere so dramatisk som mord) ofte få konsekvensar for korleis andre ser på deg, og fjerne andre moglegheiter. Då må du verkeleg tenke deg om før du gjer eit valg. Endå betre er det når folk gjenkjenner deg utifrå kva posisjon og historie du har, og behandlar deg deretter. I Oblivion kan du bli leiar for eit mektig og høgt profilert laug, utan at det får innverknad for korleis folk ser på deg. Eg trur det som er feilen er at dei la for stor vekt på at du skulle kunne gjere alt i samme gjennomspeling. Det legg ein del begrensningar på kor store konsekvensar handlingane dine kan få.

Sidan du skriv at dette var det første spelet der du måtte tenke deg om to gongar før du drepte nokon, har du kanskje ikkje den største erfaringa med rollespelsjangeren? Du har i so fall mykje å sjå fram til. Der er veldig mykje som er betre enn Oblivion. :)

Novel, dette vart frykteleg off-topic. Der har vore ein tendens til at trådar om Fallout 3 etter kvart blir om til trådar om Oblivion. Eg skal la det kvile no. Eg håpar Fallout 3 overgår forventningane mine. Bethesda har laga gode rollespel før, so det er ikkje umogleg at dei kan få det til igjen. Men dei har mykje å leve opp til når dei prøvar seg på ein oppfølgjar i Fallout-serien.

Kay

Vell må nok si meg uenig, av helhet i et spill mener jeg pr i dag at det ikke finnes noe bedre rollespill en Oblivion. Du kan f.eks nevne Morrwind og andre eldre som var bra på sin tid, men alikevel er ikke det bedre pr i dag. Jeg har prøvd Gothic 3, Two World, The Witcher osv, og de gir meg ikke i nærheten av hva Oblivion gjorde. Men det for bli nok offtopic, måtte bare si det(dette er såklart min mening da).

Hvis i det hele tatt gjør i nærheten likebra jobb med Fallout 3 som Oblivion, blir dette et knall spill etter min mening.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...