Gå til innhold

Saera Khan - Grov økonomisk kriminalitet?

Anbefalte innlegg

SNIP

Wall of text hits you for 20D20 critical damage :p

Litt mer seriøst. Hun har utvist grunnleggende mangel på dømmekraft når det gjelder bruk av telefon som dekkes av sin arbeidsgiver.

Nei, vi vet ikke hvordan avtalen stortingspolitikere har angående tlefonbruk av "sponset" telefon er, men man kan anta med en stor grad av sikkerhet at spåkonetelefoner ikke var en del av forventet bruksområde.

Videre utviser hun stor mangel på dømmekraft for andre gang når hun begynner å fortelle halvsannheter, eller på godt norsk: begynner å juge. Da går det som det må gå--> Hun må gå.

Good riddance.

*Setter seg og venter på neste politiker som bæsjer på leggen, og som så smører seg inn med den*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At andre baserer avgjørelsene sine på dårlig valgte kriterier gjør det ikke til mindre bekymringsverdig at denne khan gjør det. Jeg ser heller ikke på det som noe positivt mangfold at folk baserer avgjørelser på irrasjonelle kriterier. Om man bruker spåkoner som grunnlag, så ser jeg på det som flaks om man tar gode avgjørelser, og derfor et spørsmål om tid før det går dårlig, derfor er det i høyeste grad relevant for politikerens evne til å gjøre jobben.

Det står deg fritt å mene at bruk av spåkoner er irrasjonelt, og det står deg selvsagt fritt å synes at det er et argument for ikke å stemme på slike politikere. Men du er på farlige veier når du knytter kriteriet "positivt" til mangfolds-begrepet i sammenheng med demokratiske rettigheter og ordninger. Enten har vi et mangfold, ellers har vi det ikke. Problet med å begrense mangfoldet er at det like gjerne kan ramme deg og din overbevisning som det kan ramme Khan og hennes, eller KrF og deres.

Og "positivt" er ingen objektiv matematisk verdi. Det finnes faktisk et betydelig antall mennesker i dette landet som tror på "klarsynte" og annen alternativ teori. De synes antagelig at det er positivt at Khan tror på det samme. Og da er spørsmålet: Har ikke de like stor rett på å bli representert i politikken som oss andre, uavhengig av hvor irrasjonelt du og jeg synes det er?

Jeg tror nok vi har et litt ulikt syn på hvordan stortinget (ideelt sett) bør være bygd opp. Det jeg mener med "positivt mangfold" er et mangfold som hjelper stortinget med å styre landet best mulig (innenfor de føringer som er gitt såklart), de blir større mangfold om en politiker som er sosiopat velges inn, men det blir ikke nødvendigvis et positivt mangfold i den betydningen at mangoldet forbedrer stortinget som gruppe sin evne til å gjøre sitt arbeid.

Det er slik jeg ser på mangfold i stortinget, som et reskap for å arbiede bedre, ikke som et mål. Jeg mener ikke at man må ha et tverrsnitt av befolkningen for å representere befolknings interesser. En rasjonel politiker kan hjelpe irrasjonelle borgere mer enn en irrasjonel politiker, en svært intelligent politiker kan gjøre en bedre jobb for de mindre intelligente borgerene enn en mindre intelligent politiker, osv. (selvsagt innenfor rammen av velgerenes/befolknings ønsker).

Ellers så ville jeg ikke vært imot noe bare fordi forslagsstilleren er irrasjonell, problemet er mer på sikt. Sannsynligheten for at det blir tatt dårlige avgjørelser på sikt er mye større om folk handler irrasjonelt, i mine øyne.

AtW

Lenke til kommentar

Uff, synes nesten litt synd på dama. Hadde hun innrømmet alt fra første dag, så hadde saken aldri fått det omfanget den har fått nå. Nå driver de synske damene og forteller hver bidige detalj om livet hennes til enhver journalist som banker på døra deres.

Men, er det bare jeg som fortsatt lurer på om Saera faktisk har en kjæreste i militæret, eller var absolutt alt oppspinn?

Lenke til kommentar
Hun har tilbakebetalt pengene. Du kan ikke trekke deg fra Stortinget. Eneste mulighet til å gå ut fra Stortinget i en stortingsperiode er om du utnevnes til en stilling av Kongen i statsråd.

da så, da skal ikke jeg være kranglete på det :)

ho burde ihvertfall ikke stille til gjenvalg, ho har...ihvertfall i mine øyne...brukt opp den tilliten ho har fått

Lenke til kommentar
Uff, synes nesten litt synd på dama. Hadde hun innrømmet alt fra første dag, så hadde saken aldri fått det omfanget den har fått nå. Nå driver de synske damene og forteller hver bidige detalj om livet hennes til enhver journalist som banker på døra deres.

Men, er det bare jeg som fortsatt lurer på om Saera faktisk har en kjæreste i militæret, eller var absolutt alt oppspinn?

Det med utenlandskjæreste var etter det jeg forstår kun oppspinn.

Lenke til kommentar
Ja, skummelt med alle muslimene som snart sitter på Stortinget! Jeg er HELT enig! Vi må ordne noe kvote el.

Ja, jøss. Det er hele to (2) representanter som har bakgrunn som tilsier at de kan være muslimer (ikke at de nødvendigvis er det), hvorav den ene er vara for Kristin Halvorsen. Utrolig skummelt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...