Gå til innhold

Saera Khan - Grov økonomisk kriminalitet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruke en jobb mobil til privat bruk er en ting. Ringe spåkoner er noe helt annet. Det er på ingen måte bedre enn om en du ansatte skulle bruke mobilen du betalte til å ringe sex telefoner 3 ganger om dagen.

Tja. Om en av mine ansatte (den gangen jeg hadde ansatte) hadde fått en mobil med tillatelse til å bruke den privat, hadde det ikke vært min sak hva den ble brukt til, så lenge det ikke var straffbart. Men jeg ville nok hatt et tak på hvor mye av regningen firmaet skulle betale.

Jeg ringer hverken spåkoner eller sextelefoner selv, men ser ikke det moralsk forkastelige i noen av delene. Unntaket måtte være om det var en politiker som i ord var mot slike tjenester selvsagt. Det skal være et rimelig samsvar mellom liv og lære.

Men når de lyver om det er de på tynn is. Det er som jeg har sagt til en del av mine religiøse venner i USA: Problemet med Clinton var ikke at han var utro, det var faktisk en sak mellom han og kona. Problemet var at han løy om det. Vi må kunne ha tillit til være politikere. Den tilliten har Khan ødelagt, og da var det naturlig at hun trakk seg.

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor hun ikke la kortene på bordet med en gang og red stormen av. Da hadde det antagelig ikke blitt noen storm. Det er mye større penger å skrive om for tiden, med finanskrise, statsbudsjett og OL-nei.

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg ringer hverken spåkoner eller sextelefoner selv, men ser ikke det moralsk forkastelige i noen av delene. Unntaket måtte være om det var en politiker som i ord var mot slike tjenester selvsagt. Det skal være et rimelig samsvar mellom liv og lære.

Nei, moralsk forkastelige er det vel mulig ikke. Men må ikke glemme hvem vi snakker om her. Å bruke våre skattepenger til og ringe den slags er jævla frekt. Dette er en politiker som skal kjempe for politikk og ikke bruke sin politiske "makt" til denne type ting. Kan gjerne gjøre de for sine egne penger, men ikke mine... Lurer forresten på hvilken råd hun har fått av alle disse "spåkonene" :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en uting at stortingspolitikerne bevilger seg selv goder og privilegier i hytt og pine. Men hva de så bruker disse privilegiene til er forsatt et problem vi får behandle over stemmeseddelen, så lenge det ikke strider mot de reglene som faktisk gjelder for disse ordningene.

Liker du ikke politikere som tror på spåkoner (eller på Jesus eller hva det måtte være), eller partiene som vedtar disse privilegiene, så la være å stemme på dem.

Lenke til kommentar
Liker du ikke politikere som tror på spåkoner (eller på Jesus eller hva det måtte være), eller partiene som vedtar disse privilegiene, så la være å stemme på dem.

Enig! Men ofte dette ikke inntreffer før de har kommet til makten, derfor blir det vanskelig og vite hvem som gjør hva på forhånd...

Lenke til kommentar

De er nok langt verre rådgivere enn samtlige andre da de tross alt er som de på nrk ble så pent definert som. Sjarlataner, og ikke har noe form for kompetanse, annet enn å lure penger ut av folk (som noen vil sikkert hevde er en viktig egenskap for de onde sosialistene)

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kan polikerne få slike gode avtaler når vanlige mennesker må betale skatt på ALT som blir tatt med hjem fra arbeidsplassen?

Dette burde vel vært oppdaget tidligere?

Spør du meg synes jeg hun skal betale tilbake alle pengene + straffegebyr og ingen sykemelding med lønn.

Hun bør hvertfall få en straff i tillegg til at hun mister jobben.

Selv om det sikkert er en stor psykisk påkjennig det hun nå går gjennom,har hun rotet seg opp i situasjonen helt på egenhånd.

Har ingen nåde for mennesker som oppfører seg på den måten som hun har gjort

Lenke til kommentar

Dersom hun, da dette ble kjent, hadde gått litt høyt ut og sagt at det var hennes kulturbakgrunn som gjode at hun konsulterte noen over dyre telefoner, ingen har noe med hennes rett til å ringe hvem hun vil, hadde det da vært mulig å kritisere henne offentlig?

Lenke til kommentar
Enig! Men ofte dette ikke inntreffer før de har kommet til makten, derfor blir det vanskelig og vite hvem som gjør hva på forhånd...

Ja, men det problemet finnes det antagelig ikke noe enkel løsning på. Vi kan gjøre dem ansvarlig for sine valgløfter, men da lar de bare være å love noe. Og slikt som dette ville ikke noen løsning fange opp.

Det sier vel sitt? Ikke like uskyldig likevel!

Uskyldig - eventuelt skyldig - i hva? At man trekker seg fra et verv er ikke nødvendigvis en innrømmelse av skyld, det er like gjerne en innrømmelse av at man har gjort noe dumt, at man er sliten, at man er blitt en belastning for partiet...

VG spesielt har en lang historie med å erklære jakt på politkere som ikke nødvendigvis har gjort noe alvorlig galt. Kroneksemplet i min tid er vel da de fikk tatt knekken på hedersmannen Jan P. Syse. Hva han hadde gjort i for noe galt? Han var styreformann i sameiet i blokka der han bodde, og hadde glemt å passe på at årsregnskapet ble sendt inn til Brønnøysund i tide. En forglemmelse, om enn straffbar. (Han ble forøvrig også beskyldt av VG for å bagatellisere hendelsen, men han løy aldri om den. Og det var en bagatell.)

Tilbakebetal alt!

Det har hun gjort alt...

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at jeg synes denne saken er helt forkastelig og Khan har oppført seg på en måte som er helt utenfor det jeg synes burde vært godtatt. Dama har jo svidd 100-tusener av skattebetaleres penger på spåkoner og i linken under kan vi jo se at en gjøk i Venstre melder seg ut fordi han føler hun er urettmessig behandlet og vi burde sette pris på at hun jobber i et lavtlønnsyrke. LAVTLØNNSYRKE?!?!?!?!!? LAVTLØNNSYRKE???? 630 000 i året og 12 år for fullt opparbeidet pensjon???? Jeg blir kvalm! Jeg har da like mye utdannelse og tjener halvparten!

Hvor forbasket smart kan Khan være når hun driver på som hun gjør? Barn hadde jo skjønt hvor dumt det hun har gjort er.

Hadde jeg i min jobb ringt 1881 etter et nummer hadde jeg omtrent blitt kalt inn på teppet og hun kan liksom ringe 793 ganger til spåkoner på vår regning og det skal være greit?

...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...