Gå til innhold

Saera Khan - Grov økonomisk kriminalitet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: Økonomisk utroskap kan det selvsagt være, det kommer an på stortinets regelverk. Hvis regelverket ikke sier noe om formålet med mobilbruken er det ikke det.

Geir :)

Så vidt jeg har forstått så har ikke Stortinget noe regelverk på bruk av mobiltelefon utover en sedvane at man ikke skal bruke så veldig mye mer enn gjennomsnittet gjør. Det er jo typisk Stortinget hva gjelder den enkelte stortingsrepresentants økonomi. Enkle regler eller ikke-eksisterende regler også sedvane oppå det som måtte være av regelverk.

Forsåvidt en lei sak. Hadde Khan bare innrømmet alt og lagt seg flat med en gang så hadde ikke dette vært en sak. "Beklager at jeg brukte mobiltelefonen for mye, det var korttenkt av meg, jeg har tilbakebetalt mellomlegget til Stortinget og ber om tilgivelse". Dette hadde vært nok til å legge saken fullstendig død, i stedet roter hun seg inn i et nettverk av halvsannheter, løgner og gudene vet hva som det er vanskelig å manøvrere seg helskinnet ut av.

Lenke til kommentar
Trist at det har blitt stuereint å sjukemelde seg ved første tegn på motgang hos dagens politikere.

Helt enig der, hva inni helvette er det for en arbeidsmoral? Sykmelde seg er noe man gjør når man er syk, ikke når man har dritt seg ut og det er mye kritikk rettet mot en. Tenker disse nissene på i det hele tatt hvilke signaler dette sender ut når de sykmelder seg etter hver gang de har bæsja på leggen?

En annen ting er at som veldig mange andre vil jeg tro, så har jeg ikke akkurat stor tro til spåkoner og denslags tull, og dermed finner jeg det veldig alarmerende når en person høyt oppe i politikken ringer spåkoner daglig som virker ut som er tilfellet her. Hun bedyrer at samtalene med spåkonene ikke har påvirket hennes politiske beslutninger, men dette er tross alt samme dama som har løyet nok den siste uka til å kunne settes i samme bås som Saddams informasjonsminister med tanke på troverdighet.

Sist men ikke minst, så er selvfølgelig det fakta at hun har brukt en liten formue av skattebetalernes penger på dette tullet. Hva sier det om integritet? For så å lyve om det i flere pressemeldinger og dikte opp en historie om spesialsoldat kjæreste, noe som i seg selv har kosta oss skattebetalere en hel masse med tanke på alt arbeidet forsvaret og stortinget sikkert har gjort for å finne ut av hva som faktisk foregår.

Ja, nå må de "ta vare på henne", dette må forståes, og vi må selvfølgelig se mellom fingrene med dette her, det må ihvertfall ikke bli snakk om noen strafferettslig oppfølgning, det ville vært uhørt, det her er en liten bommert som sikkert ikke har kosta mer enn et par hundre tusen for den norske stat, det er mye verre hvis hun hadde stjålet en sjokolade til 15 kr på 7/11.

Så fort kan all tillit til en folkevalgt forsvinne ut av døra.

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar

Tre ting med denne saken jeg merker meg:

1. Skyhøye telefonregninger på skattebetalernes bekostning

2. Spåkoner

3. Løgn

Punkt 1 skal jeg ikke si så mye om da dette avhenger av hvilket reglement som gjelder.

Punkt 2 synes jeg er oppsiktsvekkende. Jeg har liten tillit til mennesker som tyr til spåkoner og dette tyder på at hun er ganske irrasjonell.

Punkt 3 gjør meg ganske forbløffet. Har politikere vanskelig for å lære eller har de problemer med hukommelsen? Ordtaket "ærlighet varer lengst" kunne ikke vært mer passende. Ramin-Osmundsen, Haga og nå Khan. Alle gode ting er tre?

Lenke til kommentar

Som flere har sagt her, det er to skandaler: 1) hun har brukt masse av våre skattepenger på private gjøremål, noe som dessverre er ganske vanlig blandt stortingspolitikere og andre som får "fri bruk" av telefon, bil osv osv. 2) hun har ringt spåkoner, det vil si svindlere. Hun mangler altså kritisk sans til å kunne bedømme hva som er legitimt og hva som er svindel.

Jeg synes nr 2 er like graverende som det første punktet.

Lenke til kommentar

1) Hun har betalt tilbake det meste av regningen sin.

2) At hun ringer spåkoner tyder på at hun har et problem som hun kanskje burde søke hjelp for, ikke at hun er en pateologisk lyvende politiker. Hun har løyet, men hun står i hvert fall ikke og lyver det norske folk rett opp i trynet hver gang hun sier noe som for eksempel Jens Stoltenberg.

Lenke til kommentar
Hun har fremdeles mer integritet enn bulke-Jens. Hun har dummet seg ut, men jeg håper hun skjerper seg og oppfører seg som forventet av en skikkelig politiker og ikke en AP-politiker heretter.

Skjønner ikke hvordan du kan mene at denne dama har mer integritet enn Stoltenberg, siden jeg kan ikke skjønne hvordan hun kan ha noe igjen i det hele tatt. Å ringe for slike enorme summer på skattebetalernes bekostning er ikke bare å "dumme seg ut" det er rett og slett kriminelt. En drøy misbruk av et system med lite kontroll fordi det regnes med at personene som får dekt telefon er hederlige oppegående mennesker.

Skal sies at jeg er ingen stor fan av Stoltenberg, men å sette ham under Khan blir bare latterlig i mine øyne. Hvordan kan du snakke om at hun skal skjerpe seg? Hun er ferdig, hun har stjålet fra skattebetalerne for å dekke en sykelig bruk av spåkoner, noe som etter min mening er omtrent som om hun skulle ha tatt penger å brukt på pengespill. En ting er å gjøre noe så dumt, men så å kaste troverdiheten sin på bålet med å rett og slett dikte opp en fullstendig usann historie og servere sine kollegaer og det norske folk når konfrontert, da har man plutselig ikke så mye igjen å fare med. Hvordan kan du ønske at en slik person skal skjerpe seg og fortsette? Har du fortsatt tro på denne personen? Det har ihvertfall ikke jeg.

Hun har vist en skremmende mangel på dømmekraft, økonomisk styring og integritet, noe som jeg vil påstå er noe av kjernen av hva en politiker skal utvise, siden det er dette de rett og slett skal jobbe med, ta avgjørelser om plassering av økonomiske midler og mye mer til gode for det norske folk som de representerer. Da tar det seg veldig dårlig ut at de misbruker systemet for å dekke noe som etter min mening virker ut som en sykelig avhengighet.

*Edit: Jens, den rødgrønne regjeringen, deres troverdighet, oppfylling av valgløfter og soria moria er en annen ting som jeg tror ville spora av denne tråden helt om vi gikk ordentlig inn på. Jeg har nok på hjertet om den gjengen(ikke så alt for mye pent å si), men det er ikke hva denne tråden handler om.

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar
Interessant å se hva slags behandling hun får som minoritetskvinne. Det blir sikkert å hive bensin på bålet, men jeg klarer ikke la vær å innbille meg at enn etnisk norsk mann hadde fått MYE mer pepper av andre politikere enn Kahn får her.

Jepp, hjelper nok ikke at hun ikke er etnisk norsk. Er en del FrP velgere her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...