AllFather Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Denne fruen som jeg har hatt en del respekt for før, har nå innrømmet at hun har bedrevet med det som jeg vil kalle grov økonomisk utroskap mot det norske folk. Her bruker hun våre penger, opp mot 100,000kr på spåkoner, og en eventuell kjæreste i utlandet (hvis han da eksisterer), og nå vil de "ta vare på henne"? Hva slags idioti er dette? Hadde hun vært ansatt i en normal bedrift ville hun ha fått sparken med en gang dette kom ut, burde hun da ikke miste sin stilling med øyeblikkelig virkning på stortinget? http://www.nrk.no/nyheter/1.6254138 http://www.kjendis.no/2008/10/08/549643.html http://www.kjendis.no/2008/10/09/549685.html Hva mener folket? Endret 9. oktober 2008 av AllFather Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hun løy til oss og brukte våre penger på private ting. Hadde jeg bestemt, ville jeg ha hivd henne ut av stortinget. Men løgnere(les:politikere) holder sammen. Så saken vil sikkert ikke få noen følger for henne Endret 9. oktober 2008 av Uderzo Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Tror ikke det går an å miste sin stilling på stortinget med øyeblikkelig virkning. Men jeg tror denne dama har et veldig dårlig forhold til hva som er mitt og hva som er ditt, og hva som er greit å lyge om og hva som ikke er greit å lyge om... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Om det er grov økonomisk kriminalitet eller ikkje er litt avhengig av kva slags telefon avtale ho har hatt. Om avtalen ikkje har hatt noken restriksjonar om begrensning av bruk og slikt så er det ho har gjort "berre" umoralsk mot skattebetalerane. Er vanskelig å bedømme om ho har gjort noke kriminelt når vi ikkje veit kva slags avtale som ligg til grunn. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 HAHAHA Taper Brenn henne på bålet. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Dama har faktisk klart å ha fått telefonen sin sperret av spåkonene, fordi de syntes hun ringte alt for mye (bla 1100 kr på en dag). Dette må vel nærmest kalles en bragd. Jeg er i og for seg overasket over at telefonspåkonene hadde etiske tilbøyligheter. Om det er grov økonomisk kriminalitet, kommer an på lov/regelverket. Men at hun har i det minste optrådt meget uetisk. Det er det ingen tvil om. Også i etterkant når hun har løyet om "kjæresten i utlandet". Har ikke politikerne ennå lært at det aldri lønner seg å lyve når en sak blir kjent? Jeg tror ikke at en folkevalgt bare kan sparkes uten videre. Må det riksrett til? Her er jeg usikker. Men jeg mener hun bør trekke seg. Og til slutt, har hun latt spåkonenes "råd" influere henne i sin stemmegiving på tinget? edit: skrivefeil Endret 9. oktober 2008 av Monkeyboy Lenke til kommentar
Morro Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Man får de folkevalgte man fortjener. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 En av de første stortingsrepresentantene med fremmedkulturell bakgrunn så klarer hun å gjøre en blemme som dette. Denne saken fremmer både forakten for politikere og de med fremmedkulturell bakgrunn. WP Saera Khan. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Man får de folkevalgte man fortjener. Som om jeg skulle ha sagt det selv Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er avskyelig å sløse med skattepenger på denne måten, og det som også slår meg er at hun faktisk ringer spåkoner! Det er svært urovekkende. Er det slik at hun tror en totalt fremmed person på andre enden kan gi henne råd utifra deres "psykiske" evner? Skremmende at politikere faller for slikt. Hva annet tull kan hun falle for? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Denne saken fremmer både forakten for politikere og de med fremmedkulturell bakgrunn. Akkurat dette er jeg redd for også. Har hun i det hele tatt en liten flik av respekt igjen, burde hun trekke seg ut av stortinget med umiddelbar virkning. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er helt utrolig at en oppegående kvinne kan la noe slikt skje. Nå blir det spennende ved valget da, om hun får en bunke personstemmer av gærninger som tror på spåkoner, litt sånn som Toril Fiskerstrand i Oslo, som ble rasistenes talsmann i byrådet. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er avskyelig å sløse med skattepenger på denne måten, og det som også slår meg er at hun faktisk ringer spåkoner! Det er svært urovekkende. Er det slik at hun tror en totalt fremmed person på andre enden kan gi henne råd utifra deres "psykiske" evner? Skremmende at politikere faller for slikt. Hva annet tull kan hun falle for? Akkurat hva hun tror på gir jeg blaffen i, det som er oppsiktsvekkende er at det har blitt brukt skattepenger på dette. Hadde hun ringt spåkoner på egen regning så fint for henne, men skjønner at når pengene brukes på noe som "den allmene hop" ser på som svindel og bedrageri, så legges det til bensin på bålet. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jaja... Da har hun noe til felles med Pelle på Hotel Cæsar.... De ringer spåkoner. Skremmende når politikere kommer på samme nivå som Hotel Cæsar. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har hun i det hele tatt en liten flik av respekt igjen, burde hun trekke seg ut av stortinget med umiddelbar virkning. Tja hun burde jo vurdere å trekke seg tilbake til en toppstilling i UDI evt. SOS-rasisme etter dette. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Om det er grov økonomisk kriminalitet eller ikke er litt avhengig av kva slags telefon avtale ho har hatt. Om avtalen ikke har hatt noken restriksjonar om begrensning av bruk og slikt så er det ho har gjort "berre" umoralsk mot skattebetalerane. Er vanskelig å bedømme om ho har gjort noke kriminelt når vi ikkje veit kva slags avtale som ligg til grunn. Mente utroskap, men fikk ikke til å redigere tittel Men synes det er hårreisende at noen som skal representere folket så grovt missbruker den tilliten de har fått. For meg er det rivende likegyldig om hun har brukt 60-100,000kr på spåkoner eller om det var på luksusmiddager, vin og sigarer, det er like avskyelig uansett. |edit I følge netcom (?) så skulle hun a logget over 130 timer på satelitttelefon , med en minuttpris på 30 kr så blir det litt.... Endret 9. oktober 2008 av AllFather Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Det er strengt tatt vår jobb å sørge for at vi ikke velger politikere vi ikke har tillit til. Gjør de noe dumt får vi heller stryke dem neste gang. Vi har også full anledning til å agitere for at slikt er upassende i tiden før valget og slik få partiene til å ikke nominere slike kandidater. Jeg er mest overrasket at politikere ennå - med Ramin Osmundsen og Haga med flere i friskt minne - ikke har skjønt at det enkleste er å være ærlig og si sannheten med en gang. Når VG og co. bestemmer seg for at den skal fram, så kommer den for en dag tilslutt uansett. Men fortsatt ser man hver eneste gang at politikere tror at de kan slippe unna med fortielser og halvkvedete sannheter. Og nei, dette er ikke grov økonomisk kriminalitet, like lite som FrPs frisørregninger eller annet. Det er velgerforakt, hverken mer eller mindre. Men det er forsåvidt ille nok. Edit: Økonomisk utroskap kan det selvsagt være, det kommer an på stortinets regelverk. Hvis regelverket ikke sier noe om formålet med mobilbruken er det ikke det. Geir Endret 9. oktober 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Og i tillegg tar hun politikerenes feige utvei, nemlig å sykemelde seg. Seriøst. Skal vi la det å sykemelde seg hver gang man har tabbet seg ut være en gyldig grunn til sykemelding for politikere? "Er man med på leken..." sier jeg. Oss dødelige hadde vel aldri fått en sykemelding p.g.a. litt kjør slik? Det er rett og slett skandaløst at de får dem (sykemeldingene). Endret 9. oktober 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det vil være lite lurt å drive å spekulere i om det er OK å sykemelde seg så lenge vi ikke vet hva som feiler hun, og hvordan tilstanden hennes virkelig er. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Å ringe spåkoner og teletjenester på skattebetalernes regning er ikke så rent lite frekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå