Gå til innhold

Warhammer Online: Patch 1.02 på vei


Anbefalte innlegg

Hm, det er ikke så langt unna PCen til en kompis av meg og han har ikke noen ekstreme problemer med ytelsen i WAR..

 

Mulig han har en litt vassere CPU men det skal jeg ikke si sikkert.

 

Det som skal sies er at spillet er ganske dårlig optimalisert, det hakker greit på PCen min også og jeg vil vel si at jeg har helt greie specs

 

(c2d e8400, xfx 8800gtx, 8gb 1066mhz ocz reaper, raptor 10k rpm, x-fi)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Ytelsesproblemer kjenner jeg meg ikke igjen i. Kjører selv et HD4870 på 1600*1200 med forced AA/AF gjennom Catalyst. Prosessoren kjører på 1,9GHz(spillet bruker sjelden mer enn to tråder, selv om jeg har noen flere tilgjengelig) Har ikke antydning til hakking. Vil heller tro det er lokalt at problemet ligger.

Lenke til kommentar

Jeg ser jeg burdte tatt meg mer flid i den posten enn hva jeg gjorde.

 

I enkelte områder i T4 sliter jeg med dårlig performance, dvs det er småhakking i spillet(<25fps vil jeg tro). En annen ting er at det er merkbart slideshow i keep sieges, selv om man kjører alt av settings ned til minimum virker det som om spillet nekter å oppdatere klienten raskere enn 1-2 ganger per sekund(i tillegg til <15fps).

 

Dette i tillegg til grafisk hakking (det vi alle forbinder med dårlig ytelse av skjermkort etc) gjør ting vanskeligere enn det burdte vært etter min mening.

 

Og min uttalelse om at det er dårlig optimalisert står. Det er tonnevis med tilbakemeldinger angående dette , blandt annet på warhammer alliance forumet.

 

Oppløsningen jeg kjører er forøvrig 1920x1200.

 

 

Sånn, når det er sagt så er spillet nytt og jeg, som mange andre, forventer vel en god del arbeid fra Mythic sin side når det gjelder optimalisering av grafikkmotoren. Ikke sett mye til dette ennå men det kommer nok. :)

Lenke til kommentar
Ja...masse ligger i optimalisering av grafikk-motor vil jeg tro. Hukser selv at wow egentlig hakket masse hele det første året....slike ting tar tid å fikse. Nå glir wow ufattelig bra i grunnen....så WAR blir nok bra til slutt det også...

 

Ja det blir bra på sikt, bare se hva de gjorde med Daoc, etter en stund var 60+spillere ikkeno problem å takle frames-messig ;)

Lenke til kommentar
Oppløsningen jeg kjører er forøvrig 1920x1200.

Framerate > oppløsning.

Og med den oppløsningen tror jeg det er CPUen som sliter. Ta den seriøst noen hakk ned.

 

Rart om cpuen min skal slite i dette spillet når den klarer alt annet uten problemer. Skal jeg kjøre ned oppløsningen må jeg isåfall kjøre en ikke opptimal oppløsning (det er en 24" (WUXGA) så optimal oppløsning er 1920x1200)

 

Kjøre det i vindu er vel heller ikke å foretrekke.

 

Men som sagt, har hatt denne monitoren en stund og blandt annet spillt AoC og Lotro på den uten større problemer. Har også spillt en haug med "vanlige" spill (cod4 osv) også her uten problemer.

 

Det å skylde på oppløsning i dette tilfellet er nok feil, spillet er dårlig optimalisert og fremtidige patcher vil rette på dette.

Lenke til kommentar
Oppløsningen jeg kjører er forøvrig 1920x1200.

Framerate > oppløsning.

Og med den oppløsningen tror jeg det er CPUen som sliter. Ta den seriøst noen hakk ned.

 

Rart om cpuen min skal slite i dette spillet når den klarer alt annet uten problemer. Skal jeg kjøre ned oppløsningen må jeg isåfall kjøre en ikke opptimal oppløsning (det er en 24" (WUXGA) så optimal oppløsning er 1920x1200)

 

Kjøre det i vindu er vel heller ikke å foretrekke.

 

Men som sagt, har hatt denne monitoren en stund og blandt annet spillt AoC og Lotro på den uten større problemer. Har også spillt en haug med "vanlige" spill (cod4 osv) også her uten problemer.

 

Det å skylde på oppløsning i dette tilfellet er nok feil, spillet er dårlig optimalisert og fremtidige patcher vil rette på dette.

hehe ja, du finner vel knapt noen bedre prosessor mtp spilling idag, så problemet ligger nok ihvertfall ikke der. ;)

Lenke til kommentar
Oppløsningen jeg kjører er forøvrig 1920x1200.

Framerate > oppløsning.

Og med den oppløsningen tror jeg det er CPUen som sliter. Ta den seriøst noen hakk ned.

 

Rart om cpuen min skal slite i dette spillet når den klarer alt annet uten problemer. Skal jeg kjøre ned oppløsningen må jeg isåfall kjøre en ikke opptimal oppløsning (det er en 24" (WUXGA) så optimal oppløsning er 1920x1200)

 

Kjøre det i vindu er vel heller ikke å foretrekke.

 

Men som sagt, har hatt denne monitoren en stund og blandt annet spillt AoC og Lotro på den uten større problemer. Har også spillt en haug med "vanlige" spill (cod4 osv) også her uten problemer.

 

Det å skylde på oppløsning i dette tilfellet er nok feil, spillet er dårlig optimalisert og fremtidige patcher vil rette på dette.

Øøøh. jeg blinkset og trodde du var Keylar. :blush:

Det problemet du har er et rimelig vanlig problem mange som sitter på highend maskiner har. Det er et known issue.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...