Gå til innhold

Skal til Paris på nyttårsaften (du skjønner sikkert resten... og for de som ikke gjør det.. Jeg skal kjøpe meg nytt objektiv++)

Anbefalte innlegg

Ja.

Så da må jeg ha meg objektiv og alt det andre som kan bli anbefalt.

Jeg har bestemt meg for og kjøpe Nikon D90. Liker støyegenskapene til det kameraet i forhold til prisen.

Men spørsmålet mitt blir da:

Hvilket objektiv skal jeg kjøpe med? Har sett på nikkor 50mm 1.8, som er skrytt opp i skyene overalt. Men er denne brennvidden god på fyrverkeri? Jeg vil jo ha med mer enn bare eksplosjonene da. Det stemningen som er viktig og få med. Og 50 mm er jo "perfekt til portrett".

Så, har egentlig bestemt meg for 50 mm'eren.

Tenkte og ta meg råd til et objektiv til. Har da sett på Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC som en god allrounder, hvor jeg kan ta bilder der det ikke krever så god kvalitet i mørket som jeg vil bruke 50mm'eren til.

I tillegg har jeg hørt polariseringsfilter er et must. Og har fått tips om å bruke UV-filter for å beskytte linsen under bruk.

titt innom: Prisguide Handleliste + polarisering og UV fra eBay eller noe.

Vil dette være en fryktelig dårlig startpakke og ha med seg ut på nyttårsaften?

PS: Ja jeg starter tidlig :p

*Glede seg*

Edit: Emnetittel endret av mod.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ultravidvinkel ja.. Noen du kan anbefale?

Stativ har jeg. Fjernutløser skal jeg se på :)

Edit: Shit! Vidvinkel er dyrt! Men Sigma 10 - 20 mm er vel et godt kjøp?

Edit2: Ser det er mye forskjellig prisklasser på fjernutløsere. Noen som kan fortelle meg hva som er forskjellen på en dyr og en billig fjernutløser?

Endret av WhiteKnight
Lenke til kommentar

Jeg var i Paris på sist nyttårsaften, og da var det ikke fyrverkeri. Mulig det bare var en engangshendelse, men likevel. Eneste stedet det var noe som skjedde var på selve Eiffeltårnet.

Ellers er jeg enig med de som sier at vidvinkel er nyttig i byer.

Lenke til kommentar

Ang. stativ så anbefaler jeg Benro i karbon.

Har et selv, og jeg er nærmest forelsket i det. Det koster litt, men om du har pengene så ville jeg ikke gått glipp av Benro sine stativer, husker ikke nummeret på modellen jeg har. Men jeg anbefaler det på det sterkeste.

Men det går vel kanskje fint med et annet et også da, men jeg synes alt annet er tungt.

Lykke til! Håper du skifter mening og kjøper Leica :thumbup:

Lenke til kommentar

Flere poster er slettet som følge av usaklig trolling/fanboyisme. Vennligst hold dere saklig og kutt ut meningsløse innlegg.

Ved gjentatte spaminnlegg/regelbrudd vil det kunne vanke dask på lanken og utdeles warn.

Ps. Det er unødvendig å kommentere innlegg som tydelig er skrevet for å provosere. Benytt heller rapporterknappen så slipper vi at tråden sporer av.

Som vanlig skal kommentarer på moderering tas på PM og ikke andre steder på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...