Gå til innhold

Skal strømforsyning lage pipe/vese lyd?

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare lyden, men det er mest sannsynlig en lyd som kommer fra spola eller noe sånt. Jeg har OCZ StealthXStream 600 Watt. Skal det virkelig lage en slik lyd? Den kan høres i hvert fall en halv meter unna(veldig svak da, men sterk nærmere). Alt annet funker, er dette en produksjonsfeil?

Skal jeg bruke angreretten og heller kjøpe Corsair TX650W siden det er så billig nå?

Takk for alle svar =]

Endret av sudermager
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis min data fryser eller noe, og det ikke blir lagra da PCn slår seg av, får jeg opp den "start windows på vanelig måte, eller sikkermodus osv, og sa får jeg også en slik rar knitre eller pipe lys, som høres lik ut som din, men med en gang jeg trykker pil opp (fra start windows på vanelig måte å opp til sikkermodus) blir lyden borte, og da jeg går ned igjen, er ikke lyden det... litt rart, men jeg har ikke brydd meg enda... ikke noe feil med noe som helst..^^

Lenke til kommentar

Hmmm... ja, får tenke på det og se hvor irriterenes det er. Har bare noen dager før fristen gå ut da.. Så du ville sagt at det er like mye sjanse for at den lyden kommer på corsair sin som på OCZ sin? Hvis det ikke er alle som har denne lyden, må det vel være en slags produksjonsfeil, eller?

Lenke til kommentar

Nja, det er et lite problem på en strømforsyning. Lyden er der alltid. Det er slik en strømforsyning virker, og høyspent lager lyd. (eller noe sånt)

Men noen strømforsyninger har ikke like mye som andre. Hvis det plager deg, så er det bare å bytte.

Lenke til kommentar

ok, man må vel betale frakt selv for å levere tilbake?? Da blir det jo 100kr ekstra + 100kr ekstra på å motta ny?? I så fall trur jeg ikke det blir noe, bare unødvendig :p

EDIT: Kom akkurat på at lyden til og med er der når PC'n er av(bare litt svakere). Selfølgelig er strømforsyninga på da. Noe spesielt med det? Tar ikke noe svar som nei.

Endret av sudermager
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå bruker jeg en annen psu. Det er ingen pipelyder når den er av eller på, men det er nå en annen lyd.. Man hører ingen lyder til vanlig, men nå jeg kjører spill som f.eks. bioshock, crysis og trackmania united forever så kommer det en klikke lyd som høres nesten ut som en vrengt harddisk. Vanskelig å forklare, kanskje heller en halvveis isolert harddisk? den kommer i tilleg når jeg spiller av film i WMP og når bobble skjerspareren i vista kommer. I WMP er det større mellomrom med klikk i fullscreen, mens klikkene går raskere i vanlig størrelse og høres laver da. Noen som har noen anelse om hva?? Kan det være noe med gpu som drar strøm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...