Gå til innhold

Tekken 6 får 360-versjon (PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit det, jeg har ikek xbox360 og skal ha ps3 snart. Men jeg synes at det er bra at begge får, eneste jeg er irritert over og det er at det er enveiskjørt på en måte. Altså mange ps3spill blir ikke eksklusive lenger, men xbox360spill forblir eksklusive. Begge bør dele, selv om jeg veit det er konkurranse mellom dem..

Trist at Sony prøver ikke like hardt som Mircosoft...

Lenke til kommentar

Skrev litt om dette på et annet forum, mon tro (som en annen sa) at Sony prøver å skape nye navn og tradisjoner, som jo vil ta tid og som egentlig ikke helt forklarer hvorfor de selger seg såpass lett (mye penger innvolvert garantert, men likevel).

På lang sikt er det nok lurt, men på kort sikt vil jo det gi Nintendo og Microsoft store fordeler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Greit det, jeg har ikek xbox360 og skal ha ps3 snart. Men jeg synes at det er bra at begge får, eneste jeg er irritert over og det er at det er enveiskjørt på en måte. Altså mange ps3spill blir ikke eksklusive lenger, men xbox360spill forblir eksklusive. Begge bør dele, selv om jeg veit det er konkurranse mellom dem..

Trist at Sony prøver ikke like hardt som Mircosoft...

Tja, det går vel litt begge veier. De fleste titlene som ikke er eksklusive titler er jo stort sett "gamle travere". Og som Snurreleif sa, så kommer det jo mange nye spill som blir PS3 eksklusive. Jeg solgte min PS3 som jeg knapt har brukt, men kommer nok til å skaffe meg den når neste God of War spillet kommer. I tillegg så er vel fortsatt Gran Turismo eksklusivt PS3 vil jeg tro.. noe annet ville vel blitt krise i leiren :-)

Lenke til kommentar

er jo og litt dyrere for sony enn microsoft og beholde/skaffe ekslusivitet ettersom xbox360 har solgt 30% flere konsoller enn sony.. 15mill/20mill.. og mja.. utviklerne vil jo tjene mest mulig penger, microsoft trenger sikkert ikke betale så mye for å få Tekken6, utviklerne får jo mulighet for å selge til 20millioner ekstra kunder av microsoft.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Ja ja, driter litt i det. Slosse epill på 360 krever jo nærmest en Hori, 360 kontrollen egner seg ikke til slosse spill.

Jg kommer til å skaffe det på PS3, både fordi den normale kontrollen er mye bedre, og fordi jeg kjøpte en Hori til SC4 :D

Lenke til kommentar

Tja, alle jeg kjenner som har PS3 sitter på Tekken 5:DR, hvertfall, og siden det er en port med digital distribusjon betyr det en ganske høy profittmargin. Vi får se.

Personlig må de gjerne gi ut tekken 6 pån-gage for alt jeg bryr meg, bare jeg får det på ps3en min, og det snart

Lenke til kommentar

Med tanke på at vi 360-eiere nå sansyndligvis har mistet DOA er Tekken veldig velkommen.

Regner med at de da også får en bra online-tjeneste som faktisk vil bli brukt.

Angående dpad regner jeg med at vi kan nå bruke stikka i stede slik som i DOA, jeg synes vertfall at stikka fungerer utmerket og bruker aldri padden i DOA. På grunn av fysisk plassering på kontrollen vil det jo fungere på xbox kontra ps.

Lenke til kommentar
Trodde Tekken var mer eller mindre avlegs jeg nå, og er vel en stund siden det spillet hadde massive salgstall?

Kan umulig være veldig stort tap for Sony, eller en veldig stor erobring for Microsoft.

Det er det største slåssespillet og er konkurranser årlig med store premier. Tekken er størst i østen uten tvil, men meget populært her også. Noen som ikke har spilt Tekken ? :p

Lenke til kommentar
Trodde Tekken var mer eller mindre avlegs jeg nå, og er vel en stund siden det spillet hadde massive salgstall?

Kan umulig være veldig stort tap for Sony, eller en veldig stor erobring for Microsoft.

Det er det største slåssespillet og er konkurranser årlig med store premier. Tekken er størst i østen uten tvil, men meget populært her også. Noen som ikke har spilt Tekken ? :p

Jeg har jo skjønt at folk fortsatt spiller det rundt omkring, men da mest i østen som sagt.

Når Sony regner med at en ganske så stor andel av disse spiller på Playstation kan det jo være det koster mer enn det smaker å fortsatt ha det eksklusivt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er det bare meg som synes at slossespilla ikke har forandra seg de siste 10åra ? Litt mer polert grafikk og animerte pupper. Utenom det er alt de samme fnisende japsene, idiotiske tilleggsfigurer og håpløs animering..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
De har vel utviklet seg på lik linje som fotball-spill har.

apropo, så finnes det jo noen som går imot strømmen også. Prakteksempelet er fotballspillet 'Redcard' til PS2. Spiller det fotballspillet den dag idag. Men ellers er det vel riktig at fotballspill heller ikke har fått så mye frisk pust de siste åra. Blir bare å kverne opp det samme gamle på nytt..

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...