TBJ Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Må man boote fra CD'en hvis man skal installere XP fra bunnen av ?? En kamerat fikk problemer. (hans maskin kan ikke boot'e fra CD'en) Lenke til kommentar
ebe Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Man må ikke. Hvis man skal installere fra dos kan du kjøre "winnt" i mappen i386 på XP-CDen. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: TBJ skrev (2002-01-16 11:45):Må man boote fra CD'en hvis man skal installere XP fra bunnen av ??En kamerat fikk problemer. (hans maskin kan ikke boot'e fra CD'en) Hei. Du kan boote på en diskett (feks Win98 Boot disk) med cd-rom støtte. I mappa i386 på cd'en ligger ei fil som heter winnt.exe. kjør denne! Det er en stor fordel å kjøre smartdrv.exe først (ligger på win98 cd.. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hei, Har kameraten din en PRAHISTORISK datamaskin. For å kunne boote fra CD så må du forandre instillingen i BIOSEN. Du går: Advance Bios Feature og setter 1st boot Device til CD ROM. En del av nyere HK botter automatusk fra CD dersom harddisken er tom/formattert. Hvis ikke noe hjelper så kan du få fatt i Win 98 oppstartdisket og velge "start datamaskin med CDROM-ene". Deretter kan du bare gå inn på CDROM og starte instalasjon av WinXP. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Ja i BIOS'en kan man stille inn at den skal boot'e og det har han gjort, men fremdeles ville den ikke boote. Opplevde selv det samme problemet på Abit KT7-Raid og derfor tviler jeg ikke på det når han forteller det. Han testet med Win98 oppstartsdiskett, men så stoppet den etter at endel filer var installert og han ble bedt om å ta ut oppstartsdisketten og restarte. Da stoppet det opp.... (da var booting fra CD disable i BIOS) Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Hva gjør Smartdrive ?` (jeg vet han ikke kjørte den) Lenke til kommentar
house Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 hmmz, kan jo være at du kjører "warez" versjonen av XP da.. spess 6 in 1 er hard å boote ved feil brenning.. trust me i know =) heheh Housey Lenke til kommentar
ebe Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Ja, hvis CDen er brent kan det være vanskelig å gjøre det i dos (winnt.exe i i386-mappa). Det du evt. kan be han gjøre er å installere WIN98 (minimal) som ikke tar lang tid, for så å hive inn Xp etterpå. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Brent fullversjon. Den har fungert fint på andres maskiner (med CD booting). Eneste forskjellen er at hans maskin vil ikke boot'e CD'er (generellt). Altså vi er tilbake til spørsmålet om XP kan installeres uten CD booting. Men er det problemer med diskett booting og brente versjoner (som virker fint med CD booting), så er saken klar. [ Denne Melding var redigert av: TBJ på 2002-01-16 12:23 ] Lenke til kommentar
house Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 du har sikkert samme versjon som meg.. jeg kjører; WinXP pro devilsown (build 2600)... "sorry meg alle microsoft folkz" =) hehe.. AS IF!! har ingen problemer med denne jeg, eneste under install så kommer det opp no greier "missing file" en eller annen slags DLL-dritt fil... Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 de fleste pirat cdene på xp funker ikke boot men går helt fett med og gå i i386 mappa og kjøre winnt Lenke til kommentar
ebe Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 har prøvd den som house beskriver. den funka ikke på boot og heller ikke når jeg kjørte winnt.exe både med eller uten smartdrv.exe. Hang seg etter slik du beskriver. Men jeg fikk lagd den inn ved å legge inn WinME først og kjøre innstallasjonen derfra. Går jo med Win98 også. Tror det er eneste mulighet med den CDen, og da funka det veldig bra selv om det var noen "missing files" under installasjonen. Lenke til kommentar
SNEBoP Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 12:00, TBJ skrev:Hva gjør Smartdrive ?`(jeg vet han ikke kjørte den) speeder opp prosessen Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Denne versjonen av XP er bootbar fra CD. Det er testet av flere av mine kamerater, men tydligvis ikke fungerende med DOS boot. Rart !!! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 smardrv lager en virtuell disk i RAM som gjør at filkopierng går mye kjappere under instalasjon. For at devilsownISO skal funke; merk ordet ISO. Dette kan ikke pakkes ut med isobuster el. l. for så å brennes, men må brennes via fireburner, CDRWin. el l. BIOS: velg "load failsafe defaults" (award) eller tilsavrende kommando som resetter BIOS. Enable KUN CD som boot device. Skulle ikke dette funke, smekk inn w98 disk, og kjør winnt setup fra CD. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 hvordan kan man installere når den missing file saken kommer opp?... en kamerat fikk bare error og så restarta maskinen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå