Gå til innhold

Hvor er det flest jenter i forsvaret?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det der varierer sterkt. De jentene som var Kp.A hos oss, var etter det jeg hørte både og. Noen var veldig motiverte og trakk sin del av lasset, mens andre rett og slett gav seg faen.

Søstern min fortalte meg om ei hun hadde i troppen som aldri gjorde noe. Ikke var hun med på noe særlig i rekrutten, og ikke gjorde hun en dritt tilgangs. Og atpåtil så sutret hun mer enn gutta.

Jenter som klager mer enn gutter i militæret burde seriøst ikke fått sluppet igjennom sesjon. Jeg og søstern satt og diskuterte dette og kom fram til at i samme situasjon, så er det værre at jenta sutrer, de er nemlig der frivillig. Ingen tvang de dit, og ingen tvang de til og skrive under villighetserklæringen.

Var de som tok sin del av ansvaret og virkelig var med ja...men majoriteten av kvinnfolkene var drit rett og slett i troppen vår.

Når vi hadde berretløpet f.eks så søyt hun og klaget hele fuckings tiden, fra vi ble vekket om kvelden til vi kom fram.

Plutselig når vi hadde kommet oss til leiren og "i mål" så var hun bare helt fitte borte..vi fant henne ingen steder og vi fikk ikke lov til å forsette til hun var funnet så vi måtte løpe rundt og lete etter henne mens vi frøys ballene av oss og nettopp vært i gjørmeløype og en iskald elv på vinteren. Tilslutt så måtte vi bare gi opp og vi måtte bare stå der og fikk ikke lov til å forsette før hun kom. Da det hadde gått en halvtime/tre kvarter så kom hun kjørende i en MB, nytt tøy..varm og behagelig..

Hun hadde vondt i magen så hun måtte til legen. Tror aldri jeg har vært så nært å kline til et kvinnfolk før som akkurat da.

Sånn typisk lubben fittekjærring som klager over ALT.."nei jeg kan ikke være med fordi jeg har vondt i låret/hodet/kneet osv osv...skulle aldri være med på noe som helst og det var ikke noe annet en syt dag inn og dag ut.

Lenke til kommentar

For min del er det Sanitetsbataljonen i Hæren det er snakk om. Setermoen er et fint sted, det. Det er en stor leir, tror det er blant de største i Norge faktisk. Det er fire store bataljoner her (artilleri, etterretning, panser og sanitet), så det gir grunnlag for ganske mange folk. Vi har en bra kaserne, messen serverer skikkelig god mat, og velferdstilbudet er veldig bra. Så Setermoen er absolutt å anbefale :thumbup:

Lenke til kommentar
For min del er det Sanitetsbataljonen i Hæren det er snakk om. Setermoen er et fint sted, det. Det er en stor leir, tror det er blant de største i Norge faktisk. Det er fire store bataljoner her (artilleri, etterretning, panser og sanitet), så det gir grunnlag for ganske mange folk. Vi har en bra kaserne, messen serverer skikkelig god mat, og velferdstilbudet er veldig bra. Så Setermoen er absolutt å anbefale :thumbup:

sweet... ;) da får jeg vel kanskje søke sanitet der

Lenke til kommentar

Setermoen er som han sier en veldig fin leir. Og siden bardufoss er selve hjertet av det norske forsvaret (Artilleri, panser, etterettning og sanitet på Setermoen og CSS på Rusta leir), så er det en ganske prioritert leir.

Maten er god, og kaserna til sanitet holder veldig god standard.

Men når du skal søke deg en plass, så må du bare ikke tenke på hvor god feks kaserna er, eller hvor mange x-boxer de har på velferden. Søk deg til noe du vil gjøre og noe som er intresant.

Kaserna hvor jeg var, var ikke noe særlig og skryte over, det var heller ikke maten. Men, jeg hadde det jævla kult der.

Lenke til kommentar
Var de som tok sin del av ansvaret og virkelig var med ja...men majoriteten av kvinnfolkene var drit rett og slett i troppen vår.

Når vi hadde berretløpet f.eks så søyt hun og klaget hele fuckings tiden, fra vi ble vekket om kvelden til vi kom fram.

Plutselig når vi hadde kommet oss til leiren og "i mål" så var hun bare helt fitte borte..vi fant henne ingen steder og vi fikk ikke lov til å forsette til hun var funnet så vi måtte løpe rundt og lete etter henne mens vi frøys ballene av oss og nettopp vært i gjørmeløype og en iskald elv på vinteren. Tilslutt så måtte vi bare gi opp og vi måtte bare stå der og fikk ikke lov til å forsette før hun kom. Da det hadde gått en halvtime/tre kvarter så kom hun kjørende i en MB, nytt tøy..varm og behagelig..

Hun hadde vondt i magen så hun måtte til legen. Tror aldri jeg har vært så nært å kline til et kvinnfolk før som akkurat da.

Sånn typisk lubben fittekjærring som klager over ALT.."nei jeg kan ikke være med fordi jeg har vondt i låret/hodet/kneet osv osv...skulle aldri være med på noe som helst og det var ikke noe annet en syt dag inn og dag ut.

Skulle faen tro vi kom i fra samme tropp. Vi hadde også ei lubben syte-kjerring som sneik seg unna hele tiden. Det hele toppet seg når hu ble utnevnt til korporal pga. at hun var så "faglig sterk", som befalet kalte det..

Det hjelper da for faen ikke å være faglig sterk hvis du ikke klarer å utføre møkka!

Endret av 240b230ft
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må dere ikke dra alle jenter under en kam da :p

Skal selv inn i luftforsvaret i januar. hehe.

Men enig der , Når det er frivillig for jenter så kan man ikke dra inn der å snike seg unna ting å syte. Det blir bare for dumt..

Forresten så finnes det faktisk jenter som er sterke og gir alt , Men som sammtidig ikke er store som hus og ser ut som menner :D Haha :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...