Hagforce Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Heisann Er ute etter en SATA RAID controller som fungerer i Linux (og som har bra software for Linux). 4 eller flere disker. Raid 5. Noen gode tips? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 3Ware har gode kontroller og med god linux-støtte. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 "som har software" Kan du ikke bare kjøpe en vanlig disk-kontroller og sette opp et sofware-raid via Mdadm? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg har selv tenkt på å sette opp et software raid istedetfor å kjøpe en dyr kontroller til 5-6000 kroner. Er det noen som har tester på hvor mye CPU-kraft som trengs til et slikt raid. Det går vel bra hvis maskinen bare skal brukes som filserver med linux i bunn. Mulig jeg også vil kjøre 1-2 virtuelle windows-sesjoner for å kunne kjøre div. programmer (DC++, torrents osv.) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Bestile meg senest i går en ny filserver som jeg skal sette opp SW-RAID i gjennom Linux. Ikke utenkelig at jeg kommer med noen tall når jeg har noe. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Bestile meg senest i går en ny filserver som jeg skal sette opp SW-RAID i gjennom Linux. Ikke utenkelig at jeg kommer med noen tall når jeg har noe. Flott. Jeg har kjøpt inn en del utstyr til oppgradering av min filserver, bl.a. en xeon quad prosessor. Jeg ser Nextron har en interessant SATA-adapter. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Venter selv på 3x https://prisguiden.no/product.php?productId=68637 da jeg har et HK som har 2x pci-express16 og 1x pci-express8 porter. Satser på å kunne få en grei bndbredde på det. Kobler i første omgang opp 5 disker i 1 RAID, hvor alle diskene blir jevnt fordelt ut over alle kontrollerene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå