HLSolbjorg Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) handleliste Satt opp dette oppsettet i går. Delene jeg har, som jeg skal bytte ut: HK: MSI P35 NEO 2 Skjermkort: Club3D 8800GTS 320MB PSU: Antec 430W (som er for lite til det nye kabinettet + kort etc) LES Kabinett: ThermalTake Matrix Det er det jeg skal bytte ut. De nye delene: Antec NeoPower Blue 650W Antec Twelve Hundred Asus Rampage Formula XFX GeForce GTX 260 896 MB 576M Jeg bare lurer på, vil dette hovedkortet passe med det jeg har nå? Intel Q6600 Quad Core 2,4GhZ 6GB RAM (2x2+1x2, de er like, men forskjellig størrelse) Samsung SPinpoint 250GB HDD (Master) Samsung SPinpoint 500GB HDD (Slave) Minnekortleser (CF,SM,SD,MS + USB 2.0) Bør jeg velge Asus Rampage, eller Asus P5Q Pro MVH HLSolbjorg Update: +Noctua NH-U12P -Asus Rampage Oppdaterte link øverst i posten Endret 9. oktober 2008 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Er vel ingen vits å bytte ut et P35-hovedkort. De lever da i beste velgående idag, og yter veldig bra. Ikke særlig mye nytt å hente på å bytte det... Kjøp heller en cpu-kjøler, så kan du klokke prosessoren litt uten at det bråker så mye. Vil forresten anbefale deg å vurdere ATI 4870. Det er et utrolig bra skjermkort som gir utrolig ytelse for penga. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg har tenkt på vannkjøling, er dette et bra valg da? Trenger ikke mer enn til cpu, tror jeg Er heller ikke helt sikker, trenger jeg vannkjøling, og Antec Twelve Hundred kabinettet? Oppdatert liste Fant ikke ATI kortet på prishuide.hardware.no, link? Går for XFX kortet jeg EDIT: Zalman ZM-2HC2 Er det lurt å ha en sånn en? Har 2 harddisker.. Endret 9. oktober 2008 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 ATI RADEON 4870 https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=hits+DESC Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Ja, jeg fant den og nå Men det er billigere med cpu vifte og xfx kortet, enn med vannkjøling og sapphire kortet da :S Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ehhh, skal du slenge på en bil også når du først er i gang? Du kan da ikke sammenligne prisen på vannkjøling og Ati mot nVidia og luftkjøling... Prismessig er det to ganske forsjellige ting. Skjønte ikke helt hva du siktet til her, men jeg vil fortsatt anbefale ATi og Intel fremfor nVidia skjermkort og hovedkort... Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Var bare noe jeg så da Men jeg kjøper kabinett og PSU først, så sparer jeg opp penger til skjermkort etter det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå