skogpekka Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hepp, ny her! Åpner med dette; Har gode erfaringer med å bygge PC selv, men her nå kommet til et punkt vor jeg lurer på om noe er alvorlig galt med den nye CPUn min. Smekket sammen en Q9400 og et stykk Asus P564WS Evolution hovedkort paret med et OK sett med Corsair minne. 'Problemet' mitt nå er det at BIOS skriker om en alarmerende høy temp. Kikker nå på luftige 97 grader C... Har tatt av kjøler og dobbelsjekket kontaktflate og innfestning, og det ser ut til at dette er som det skal være. Bruker en Noctua NH-U12P kjøler som ikke er tilkoblet CPU_FAN på mb, men på egen krets. Vifte går og alt virker normalt, utenom temperaturen da selvsagt. Ved første POST så fikk jeg beskjed om å oppdatere BIOS da prosessoren ikke lå inne i 'biblioteket', så jeg antar at den kjører på et standardisert oppsett...ser i allefall ut som om stats er 'normale' i forhold til prosessor i BIOS. Brukte medfølgende kjølepasta da denne har kommet godt ut i samtlige tester jeg har lest. Har hatt PCn på i 30 min nå etter siste sjekk og tempen er fortsatt den samme, så jeg antar at det heller ikke er kjølepastaen som må få tid til å "sete seg". Har kjørt med en AMD 3200 x64 til nå, og den har aldri nådd 50 grader en gang, så jeg er noe bekymret. Er det bekymringer uten grunn, eller er det noe som er alvorlig galt? -Har 80 grader som 'normal' temp på grafikkortet, men dette virker tullete høyt. Hjelp? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Oppdater bios og se hva som skjer. Lenke til kommentar
skogpekka Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Oppdater bios og se hva som skjer. Det er mottatt, skal prøve det. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå