Lionel_Luthor Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Skjønner meg ikke helt på folk, jeg har overhode ikke noe trang for og fortelle en person at det han tror på er feil.. Når alt bare er tro, hvordan kan man da si noe er feil? I alle teorier så kan man stille spørsmål som gjør at teorien ikke holder mål.. oftest holder: hva skjedde før det? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du snakkar om at kristne skal holde kjeft, (1)kva med alle dei 10 åra vi må lære det kvakle om evelusjon om at alt kom frå ingenting då ingenting eksploderte.(2) Evelusjonslæra er ivertfall umulegt, det første kritereit må være at det faktisk blir liv som er umulegt det og. Så må den lille bakteria finne seg mat, klare å formeire seg, gå sammen til eit større dyr(som er heilt absurd at dei skal gjør). (3)Det har aldri opservert nkon bevis for evelusjon. Forandring i form, slik som at eg har kvit hud og får svart er ting som er mulig, men då må du og tenke på at det ikkje er eit bevis for evelusjon det kan likevell være ein del av guds måte å holde oss i live. 1. Hva med alle de 10 årene vi må høre og lære om eventyrene deres 2. Så du mener at en mann (muligens med hvitt skjegg) som sitter i himmelen og er overalt på samme tid, skaper en jordklode på syv dager, setter inn bevis for alt mulig for å skjule seg selv, men likevel skaffer seg en haug med fans som skal be til ham og besøke et hus hver søndag osv osv høres mer fornuftig ut enn evolusjonsteorien? 3. Evolusjonsteorien som forøvrig er så godt som bevist. Eksempler er feks dinosaurskjelett overalt, fossiler av samme dyr både på afrikas vestkyst og amerikas østkyst som beviser at de (amerika og afrika) stod inntil hverandre. Du kan selvsagt "bevise" dette med at gud satt slike bevis inn for å skjule seg selv, men da kommer du igjen inn på eventyret. Istedenfor å prøve å forstå hvordan det egentlig er, så sier du "gud vil det sånn" og tenker ikke mer på det, du tar den enkleste veien for å slippe å bry seg. Jeg tror at uten religion så hadde vi på jorda vært mange hundre år lengre utviklet i teknologi og vitenskap. Religion har sinket oss ned betraktelig. Mange vitenskapsmenn har blitt fengslet og/eller drept av kirken fordi de påsto noe annet en det kirken trodde på. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg vil bare si jeg kjenner meg så igjen i din situasjon Bellicius... Akkurat slik jeg har det, Jeg kan nesten si, - Er det så farlig om det er sant eller ikke, Den gaven det er å tro og alt det gir er verdt det uansett! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Skjønner meg ikke helt på folk, jeg har overhode ikke noe trang for og fortelle en person at det han tror på er feil.. Ikke engang når feilen er så stor at han faktisk tror en såpass gjennom arbeidet teori som evolusjon er umulig? Får du ikke da littegranne lyst til å påpeke dette ovenfor personen som hevder det? Så du mener altså at evolusjons teorien IKKE holder mål fordi du kan stille spørsmålet: hva skjedde før det? Hva med gravitasjons teorien da, som er enklere å føle på kroppen. Den har heller ikke vært her hele tiden men bestrider du at den ikke virker fordet? Åneivel.... Selv om ting ikke alltid har vært slik eller slik betyr det dessverre ikke at det ikke virker for det skjønner du... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg vil bare si jeg kjenner meg så igjen i din situasjon Bellicius...Akkurat slik jeg har det, Jeg kan nesten si, - Er det så farlig om det er sant eller ikke, Den gaven det er å tro og alt det gir er verdt det uansett! Stakkers dere. Kanskje dere skulle danne en klubb..., nei vent dere HAR jo en klubb alt, det glemte jeg... Må være deilig å bade seg i ignoranse og selvopphøyethet tror jeg. Kanskje jeg skulle prøve det en dag, melde meg inn i den samme fanklubben dere gutta er i og føle denne deilige følelsen..... bare for å bli like frustrert som dere to... Mmm, kanskje ikke Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Så trist du må ha det RWS, fyll livet ditt med noe annet enn å prøve å virke bedre enn oss kristne. Hadde du hatt det godt med deg selv, ett virkelig godt liv, noe jeg mener jeg har(sier ikke at jeg har det bedre enn deg, men for meg virker det slik)Hadde du ikke brukt så mye tid på å rakke ned på kristnes liv. Da hadde du respektert andres måte å leve på og hvertfall ikke brydd deg så mye.. du virker jo desperat etter å vise avsky. Jeg er ikke helt enig med Bellicius når det kommer til at de som ikke tror må ha det dårligere enn oss kristne osv. men hvordan kan du kalle os stakkarslige? Vi sier jo nettop at vi har det så utrolig bra slik vi lever, og jeg vil ha EN ting som kunne ha gjort livet mitt bedre som ateist! Finner du den, ja da... Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Skjønner meg ikke helt på folk, jeg har overhode ikke noe trang for og fortelle en person at det han tror på er feil.. Ikke engang når feilen er så stor at han faktisk tror en såpass gjennom arbeidet teori som evolusjon er umulig? Får du ikke da littegranne lyst til å påpeke dette ovenfor personen som hevder det? Så du mener altså at evolusjons teorien IKKE holder mål fordi du kan stille spørsmålet: hva skjedde før det? Hva med gravitasjons teorien da, som er enklere å føle på kroppen. Den har heller ikke vært her hele tiden men bestrider du at den ikke virker fordet? Åneivel.... Selv om ting ikke alltid har vært slik eller slik betyr det dessverre ikke at det ikke virker for det skjønner du... Eyeroll så mye du vil.. Er det noen som helst Religioner eller teorier som er 100% sikkre på hvordan alt startet.. Hva som utløste big bang, hva som skjedde før big bang? Nei.. Så frem til vi har det klart, så ser jeg ikke noen grunn til og benekte en teori som sier noe som er mindre sannsynelige(i enkelte sine øyner).. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Nei.. Så frem til vi har det klart, så ser jeg ikke noen grunn til og benekte en teori som sier noe som er mindre sannsynelige(i enkelte sine øyner). Big bang er en teori som iallefall har arbeid bak seg. Relativitetsteorien er ikke noe man kan komme på helt uten videre, skapelsesberetninger er det. Vi kan jo også si at månen er trollet som den største av de tre bukkene bruse stanget opp i lufta og som ble til stein da sollyset traff ham. Tror dere virkelig ikke at det er en forklaring på hvorfor månen er i bane rundt jorda? Er dere virkelig så blinde at dere ikke tror på vitenskapens forklaringer? Hvis bibelen, eller en annen religiøs tekst forklarer bedre hvorfor månen er i bane rundt jorda, så vennligst fortell meg om den. Hvor den kom fra er ikke saken, hvorfor den holder seg i bane uten å sveve vekk er hva vitenskap forklarer. Og hvis dere lurer på hvorfor det finnes ateister som motarbeider religion så er det fordi religion ødelegger for videre vitenskapelig fremgang. Endret 10. oktober 2008 av O3K Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Greit nok at folk har sin egen tro og religion. Det er når de skal dømme meg opp og ned hvor de sier at jeg er et dårlig menneske og har et utrolig tomt liv fordi jeg ikke tror på noe som har med kristendommen å gjøre, at jeg blir irritert på kristne. Jeg har en jobb, familie og kjæreste som jeg elsker, har ingen fiender, sosial omkrets og er generelt en måteholden mann. At TS skal fortelle meg hvor trist han blir av å tenke på hvor tomt liv jeg lever er helt utrolig. Beklager bannskapen som du sikkert blir liggende å sutte på tommeltotten din av, men du er jævlig trangsynt. Finn deg i at folk lever i sin egen tro og ikke prøv å omvende alle du ser. "Men det er mitt oppdrag å frelse mennesker og å få de til å se Jesus" Jeg tar heller sjangsen på å brenne i helvete når jeg dør. Der er det i det minste kjentfolk, slekt og venner i motsetning til den konservative himmelen din. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Jeg vil bare si jeg kjenner meg så igjen i din situasjon Bellicius...Akkurat slik jeg har det, Jeg kan nesten si, - Er det så farlig om det er sant eller ikke, Den gaven det er å tro og alt det gir er verdt det uansett! Ja, jeg har ofte stilt meg spørsmålet om jeg hadde vært en kristen om jeg hadde visst at det var en løgn. Eller om jeg hadde vært en kristen om jeg hadde visst at det ikke vill komme noe evig liv. Altså om jeg istedenfor å være en kristen, da ville ha fortrukket piker, vin og sang, og da kommer jeg veldig i tvil, selv om man altså skulle tro at jeg bare ville kastet det fra meg, men jeg tror altså at kristendommen ikke bare er noe bra fordi det gir evig liv, men det er også noe bra i den måten det gjør dette livet til noe bedre. Endret 10. oktober 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hva skal man egentlig med evig liv? Om så i himmelen og sitte der og se på hvor jævlig det går med befolkningen, få en sugejobb for å så titte litt mer på menneskeheten (som vistnok er de eneste som er verdige guds kjarleik)? Er de kristne virkelig så utrolig egoistiske at de vil leve evig liv for å så sitte der på en sky og gjøre ingen ting? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 men jeg tror altså at kristendommen ikke bare er noe bra fordi det gir evig liv, men det er også noe bra i den måten det gjør dette livet til noe bedre. Det er mange kristne grupper og samfunn som er gode. Men jeg personlig føler ikke at det er på grunn av akkurat det de tror på. De kunne sikkert ha trodd på hva som helst så lenge de er enige om den samme ideen. Så egentlig gjelder det ikke kun kristne, men mange religiøse grupper generelt. Så klart det finnes religiøse samfunn og grupper som absolutt ikke er positive også. Religioner samler folk, akkurat som skoler gjør, så religioner kan sosialisere folk, og det er vel det som personer ser på som en av de gode tingene ved religion. Personlig liker jeg å gruppere meg innen interessegrupper og ikke livssyn. Lenke til kommentar
____________ Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Bjelka i øyet, Bellicius. Din rus er ikke noe bedre enn alle andres. (Faktisk så synes jeg at min er bedre enn din. Du som trolig lever et tomt liv, uten alt det jeg verdsetter og mener er tilfredsstillende og kult og behagelig, og alt som jeg synes føles "Jesus, Jesus, Jesus" osv ... ) Hva er det for noe med livet ditt som er så mye bedre enn mitt mener du? Min jobb og min musikk, men så var ikke det poenget. Poenget, i spørsmålsform: Hvorfor er det du holder med så mye bedre enn det vi andre holder på med? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Nei.. Så frem til vi har det klart, så ser jeg ikke noen grunn til og benekte en teori som sier noe som er mindre sannsynelige(i enkelte sine øyner). Big bang er en teori som iallefall har arbeid bak seg. Relativitetsteorien er ikke noe man kan komme på helt uten videre, skapelsesberetninger er det. Vi kan jo også si at månen er trollet som den største av de tre bukkene bruse stanget opp i lufta og som ble til stein da sollyset traff ham. Tror dere virkelig ikke at det er en forklaring på hvorfor månen er i bane rundt jorda? Er dere virkelig så blinde at dere ikke tror på vitenskapens forklaringer? Hvis bibelen, eller en annen religiøs tekst forklarer bedre hvorfor månen er i bane rundt jorda, så vennligst fortell meg om den. Hvor den kom fra er ikke saken, hvorfor den holder seg i bane uten å sveve vekk er hva vitenskap forklarer. Og hvis dere lurer på hvorfor det finnes ateister som motarbeider religion så er det fordi religion ødelegger for videre vitenskapelig fremgang. Syntes du skal lage en tidsmaskin og besøke albert einstein og fortelle han at det at han trodde på kristendommen ødelegger for vitenskapen.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det holder å slutte å tro på myten om at Albert Einstein var religiøs. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Syntes du skal lage en tidsmaskin og besøke albert einstein og fortelle han at det at han trodde på kristendommen ødelegger for vitenskapen.. jeg lurer på om han ville ha vært enig. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det holder å slutte å tro på myten om at Albert Einstein var religiøs. hehe, godt mulig.. jeg har lest at han var religiøs, men tok en google runde og fant en plass det sto:Einsteins «religion» var en holdning av kosmisk ærefrykt, av undring og av en inderlig ydmykhet overfor naturens harmoni, ingen tro på en personlig Gud som kontrollerer individers liv (ref. 1). Jeg er av den mening at all vitenskapelig fintenkning springer ut i fra en dyp religiøs følelse, og at denne religiøsitet er den eneste kreative religiøse aktivitet som finnes» (ref. 1). Einstein quote.. Fra gammelt av tror jeg det stemmer at religion holdt viteskapen tilbake... men det stemmer ikke nå mener jeg.. Jeg ser på meg selv som en kristen.. men jeg er også ute etter og finne den vitenskapelige forklaringen på verdensoppstart.. I forhold til de fleste andre så tror jeg at Gud vil at vi skal finne ut åssen alt henger sammen, derfor vi har vitenskapen, derfor vi har mulighet til og utvide våres tanke måte.. Men det tror jeg.. dere har sikkert en lur kommentar på hvorfor det ikke stemmer.. men jeg har bestemt meg for det.. så da kan forandrer ikke jeg mening =) hehe.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Lar ikje dykk ateistar være i fred?Du kunne la være å trykke på denna tråden, vi må lære pisspreik frå dykk i minimum 10 år +++(spørst om du går på ein skule som lærer deg slike ting etter grunnskulen). I tilleg får vi besøk av folk som snakkar endå værre pisspreik, slik som i går lærte vi det nyaste frå verdenen dykkar. "Ingenting eksploderte og skapte alt" Det er sant det eg seie, nyaste oppdateringa Når du seie at vi kastar vekk livet vårt tar du heilt feil, dei fleste av oss brukar 1 time av vek vår på kirke, mens mangen ikkje går i kirke i det heile tatt. I våre auge er det heilt grett å bruke ein time i veka opp på tøv for å leve lykkelegt i evig tid. Hvem som må lære pisspreik i hvor mange år kan vi vel si så enkelt som at religiøs forkynnelse har foregått i grunnskolen inntil i fjor mens endelig har KRL faget blitt religionsnøytralt og det er desværre ikke grunnet ateistene men det faktum at en annen eventyrgruppe føler seg støtt, nemlig muslimene. Og nei jeg kan ikke la være og trykke på denne tråden når en kristen stiller seg på sin pidestall og ser ned på sine medmennesker rundt seg og sammeligner det med at vi ligger døende i en grøftekant. Det virker ikke som du har satt deg noe særlig inn i Big Bang teoriene så derfor legger jeg ut en kjekk liten link som en begynnelse av din nye berikelse innen vitenskapen. http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang Men der du påstår at universet slik vi kjenner det blei til av ingenting så sliter du med å forklare hvor din uhyre avanserte skapning som skapte hele universet av ingenting kommer fra. For å si det enkelt, det er mere sansynlig at universet kom fra ingenting (selv om det ikke gjorde det) en at skaperen av universet har eksistert for alltid og skapt universet av ingenting og kun for oss mennesker på et bittelite støvkorn i en bortglemt krok av universet. Vi ligger jo ikke engang i sentrum av vår galakse. Endret 10. oktober 2008 av perpyro Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Oleoh skriver: 1. Alle på jorda er etterkommarar av moses og hans tre sønner, kvifor skal ikkje nokon vite om kva som skjedde på jorda. Eg vil gjerne høyre kbar gud kom frå i den sumeriske boka. Har aldri høyrt om den og eg har ein liten misstake på eit det er ein liten fant som er ute etter å lurer deg. 2. Gud ombestemmer seg for når han ser kva folk gjør, akkurat som ved menneske. 3. Trur det er ganske store delar om befolkninga som aldri har høyrt om detta folket. Viss rotasjonen hadde stoppa villle egypt kokt over, det hadde blitt fleir hundre grader og alt liv inkludert mennske hadde dødd. 4. Nei, det trur eg ikkje heller, men at dei viste at jorda roterte trur eg nok at dei ikkje ville klare å finne ut. 5. Har ein liten følelse på at sumerianske tekster og gud(er) er ganske så forskjelige frå det eg "dyrkar". --------------------------------------------------------------------------------------------------- 1. Ok, så historien og Adam og Eva er sprøyt? Hva slagt kristen er du da Moses var verdens første menneske og han har etterkommere i alle mulige raser? Hvilken sumeriansk bok? På denne tiden ble alt hugget i stein! Du mener noen har reist i tid flere tusen år før moses og laget en sivilisasjon for å så tvil i hjertet til de kristne 2. ok, og det har han fortalt deg 3. Ja, forbausende nok. Her er iallefall en wikipedia link http://en.wikipedia.org/wiki/Sumer Nei, solens stråling påvirker ikke jordens rotasjon, og det er ingen sted i verden som har den tempraturen du nevner her. klimaendringene kommer helt an på hvor de nye polene blir. I denne tilfellet skulle ørkenen i Eden/irak bli kjørligere og derfor fruktbar. Dersom noe slikt hadde skjedd ville det garantert forekommet store flomkatastrofer grunnet smelting av pol-is (noas ark om du vil) samt jordskjelv og vulkan utbrudd, aske som dekker for sollys, etc. 4. For å klare å lage en kalender må man vite at noe roterer. På det bilde jeg sendte tidligere ser man også solsystemet med solen i sentrum. 5. Du misforstår igjen Jehova er ikke Anu! Men mytene om Anu og annunakiene (they from heaven come) fra sumeria er meget sentralt i da hebreerne designet sin mytologi. Regelrett ripp-off, etnisk utryddelse og identitetstyveri! Bibelhistoriene og egenskapene til både gud/mo$es og je$us er som sagt er produkt som er hentet i fra flere sivilisasjoner og guder. De 10 bud og the plagues of Egypt stammer forøvrig i fra oldtidens Egypt. Ipuwer skrev de 10 plagues: http://ohr.edu/yhiy/article.php/838 http://en.wikipedia.org/wiki/Ipuwer_papyrus De 10 bud er hentet i fra skriftene til maat http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_the_Dead http://www.maatinus.com/Nguzo%20Saba/negative.htm http://www.egyptologyonline.com/book_of_the_dead.htm Her er noen tråder som tar opp dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=851720 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...amp;hl=solguden Endret 10. oktober 2008 av analkløe Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Men det tror jeg.. dere har sikkert en lur kommentar på hvorfor det ikke stemmer.. men jeg har bestemt meg for det.. så da kan forandrer ikke jeg mening =) hehe.. Og med den setningen gir du kroneksempelet på hvorfor religion holder vitenskapen tilbake. Endret 10. oktober 2008 av Scientia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå