Gå til innhold

Fra en frustrert kristens synsvinkel

Anbefalte innlegg

Du vet at allah er gud og at gud er allah.

Dette at allah er navnet på en gud, i stedet for en oversettelse av det arabiske ordet allah, som betyr gud er missoppfattelse som mange går rundt å har her om dagen.

Så når du er i kirken, så bær du faktisk til allah, bare så du vet det.

Seriøst, trur du faktisk det?

Viss du ber, ber du til den du ber til i hjartet, ikkje nokon arabisk gud.

Ha ha, komisk, for guden til araberne er en avgud fra den jødiske gud, akkurat som den kristne guden er det.. :)

Allah er en ripoff av jødedommen akkurat som kristendom er det, bare litt mer talentløst og dumt.... og militant!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette at allah er navnet på en gud, i stedet for en oversettelse av det arabiske ordet allah, som betyr gud er missoppfattelse som mange går rundt å har her om dagen.

heh...hva er så den tekniske forskjellen på jehova og allah?

stavelsen :blush:

Er ikke denne guden en produkt av flere guder igjennon Egypt, sumeria og babelon?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Eg har ofte ein liten trang til å sette dei stakkars ateist fanatikarane på plass i deira eigen lille ubetydelege verden.

Viss livet er så kort kva er då vitsen med å prøve å overbevise andre folk at livet er kort og ubetydeleg?

For jævelskap?

Ja, selfølgeleg er det derfor, kva andre grunnar kan det være.

Ateisten kunne jobba, skaffa seg mat o.s.v. istede for å PRØVE å overbevise andre folk om at han/ho er ubetydeleg.

Kva med å heller leve livet så rikt som muligt, kva med å drepe andre som faktisk blir sett på som positivt frå mangen ateistar.

Gå og gjør kva dykk enn vill og la oss som har ein grunn til å drive med det vi gjør få være i fred.

Dere lar jo ikke ateister og andre være i fred, tråden du selv svarer i er da vittelig et bevis for dette.

"Ateistene" er forresten bare interresert i å åpne øynene deres slik at dere ser livet for det det er istedenfor å bruke det opp på "tøv", har ingenting med jævelskap og gjøre.

Lar ikje dykk ateistar være i fred?

Du kunne la være å trykke på denna tråden, vi må lære pisspreik frå dykk i minimum 10 år +++(spørst om du går på ein skule som lærer deg slike ting etter grunnskulen).

I tilleg får vi besøk av folk som snakkar endå værre pisspreik, slik som i går lærte vi det nyaste frå verdenen dykkar.

"Ingenting eksploderte og skapte alt"

Det er sant det eg seie, nyaste oppdateringa :)

Når du seie at vi kastar vekk livet vårt tar du heilt feil, dei fleste av oss brukar 1 time av vek vår på kirke, mens mangen ikkje går i kirke i det heile tatt.

I våre auge er det heilt grett å bruke ein time i veka opp på tøv for å leve lykkelegt i evig tid.

Lenke til kommentar
uttalelsene mine var ovenfor de som blir trampet ihjel av hysteriske menneskemasser

Da må du nok presisere det ved å skrive "de tilfeldige hinduene som blir tråkket ned av folkemasser i spesifikke områder av verden" som reflekterer helheten i troen deres fint lite. Og når du kun skriver Hinduene så mener du alle hinduene. Når jeg skriver kristne mener jeg ikke kun de i Norge eller USA, da mener jeg alle.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

heh...hva er så den tekniske forskjellen på jehova og allah?

stavelsen :blush:

Er ikke denne guden en produkt av flere guder igjennon Egypt, sumeria og babelon?

Nei, faktisk ikkje.

Har høyrt at det skulle ha noko med amon å gjør, men så kjem det fram til at han ikkje kan ha vert guden deira fordi ?han? faktisk ikkje har nokon likheitstrekk med amon i det heile tatt.

Uansett kvifor skal ein gruppe ta ein gud frå eit anna folk og få han til å gjøre mangen ting som ikkje har noko å gjøre med evnene til denna guden.

Akkurat som at eg skal ta david toska og skrive at han redda ein unge frå å drukne ved å suge opp alt vatnet.

Kanskje du lurer på ordet amen som betyr So be it; truly frå ordet אָמֵן

på hebraisk.

Lykke til du Oleoh, du ser og høres ut som en kar som virkelig trenger det!! :)

Takk :)

Ha ha, komisk, for guden til araberne er en avgud fra den jødiske gud, akkurat som den kristne guden er det.. :)

Allah er en ripoff av jødedommen akkurat som kristendom er det, bare litt mer talentløst og dumt.... og militant!

:)

Veit du eigentleg kva kristendommen og Islam er?

Og kvifor dei vart til?

Lenke til kommentar

Bellecius:

Om du føler en såpass sterk glede av ditt religiøse svadá (Fiksjon, som strider mot vitenskap, på mange punkter), etter et/en religiøs/t møte/stemne/sermoni, så er det vel ikke noen forskjell på hva andre mennesker finner på å oppleve akkurt det motsatte.

En narkoman finner samme glede i "rusen" han/henne opplever av å ruse seg på diverse, narkotiske midler. Hva er det som gjør din "innbilte, irrasjonale glede" bedre, enn den anatomiske rusen en narkoman opplever av å sette en sprøyte med Heroin i det gitte øyeblikk??

Da kan du svare med, at om vedkommende faktisk kommer seg ut av driten, og får seg et bedre liv, så vil vedkommende få det mye bedre på lang sikt.

På lik linje kan en tidligere religiøs/kristen fanatiker (Ikke ulik deg selv) finne etter å ha kommet seg ut av den demoraliserende, irrasjonale og ulogiske dritten han/henne befant seg i, da de var en del av det.

Folk er forskjellige.. Det finnest enkle mennsker som finner glede i å se på vaskemaskinen snurre rundt, høre bibel-strofer eller stirre inn i en vegg, mens hjernen lever sitt eget liv. En hver av disse individene kan finne den ultimate glede, som gjør livet deres komplett, bassert på hva den enkeltes hjerne er i besittelse til registrere.

Hva folk tror eller praktiserer i sitt eget privatliv, bryr meg knakende likegyldig.. Ved hvilket navn de kaller Gud, om de tiltrekkes av folk av likt eller ulikt kjønn, hvilket politiske parti de stemmer, eller hvilket fotball-lag de holder med.

Din fanatisk-sterke tiltrekkelse av religon/bibelen er ikke på noen som helst måte ulik en ihugga-fotball fanatiker, som ånder og lever for et fotball-lag (Ikke ulikt deg, som ånder og lever for din religiøse-trosrettning).

En fotball-fanatiker vil føle en ubeskrivelig glede i å se laget sitt seire (En følelse som sikkert ikke kan beskrives for oss andre, som ikke er i den posisjon, at vi ånder og lever for noe uten mål og mening, i henhold til rasjonalisme og logikk), på lik linje som du finner din glede i din "primitive-fantatiske" form for glede, som ikke deles av oss med andre mål her i livet.

Jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre om Bibelen/Jesus og Gud, og alt det ander tullet som står der inne (På lik linje som jeg ikke har noe til overs for andre religioner).

For meg fremstår det som en "eventyr-bok" av dimmensjoner, skapt for å oppnå makt, skremme folk med skremsels-retorikker og indirekte tvinge folk til en psykologisk-underkastelse som jeg finner fullstendig forkastelig.

For meg, så handler livet om å gjøre best mulig, så lenge livet varer, og ha størt glede av det jeg gjør, slik at jeg en dag langt inn i fremtiden kan se tilbake på livet, og være fornøyd med hva jeg har utrettet.

Hvordan kan du som en STERKT-religiøs person, si at du opplever samme glede som meg, da du allerede i utgangspunktet er bundet til svadá som står i en fjollete bok, som burde hørt hjemme under seksjonen "EVENTYR", på bibloteket?

Du er jo helt klart et svakt individ, som har hatt såpass store problemer i livet ditt at du må ty til religion, bare for å komme deg på bane igjen. (Kanskje det var nøkkelen for deg, men for andre kan det virke i motsatt hensikt)

Om du føler behovet for å tro på noe høyere, for å gi deg en mening i livet, så er det greit. Jeg føler at at rasjonalitet og logikk gir meg mening. Og den finner jeg i gleden av å gjøre det jeg ønsker å gjøre i livet.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
I tilleg får vi besøk av folk som snakkar endå værre pisspreik, slik som i går lærte vi det nyaste frå verdenen dykkar.

"Ingenting eksploderte og skapte alt"

Det er sant det eg seie, nyaste oppdateringa :)

Njaa, har hørt en ny teori.. Verden hoppet, og livet ble til.... eller noe sånt. Dette var også noe med at det smalt (implosjon). Sikkert en fin godnatthistorie for barna i huset.

Søk etter John Wheeler.

Jeg har aldri prøvd å få noen av kompisene mine til å bli kristne, jeg har gitt dem mange åpninger nå og da, men jeg har aldri gått ut og forbannet dem for at de ikke er troende..

Og her sitter jeg og tar imot kritikk fra krasse, bedrevitende ateister, som egentlig er like bedrevitere som ekstremkristne (det har dere i felles! Jeg er kanskje litt sann selv,men jeg har aldri påstått at det jeg tror på, eller det jeg sier er helt 100% riktig).

Vel, det har seg også slik, at begge teoriene våre (ateister og kristne), er på sett og vis falsifiserbare. Det skulle bare mangle ettersom dere ateister, som har sikkert titalls med teorier, som ingen klarer å bestemme seg for hvilke er riktige. Men det går den veien høna sparker, og den har sparket mot "the big bang theory".

da har jeg brukt alt for mange minutter da jeg egentlig burde sove.

God natt

Lenke til kommentar

Oleoh...

du misset poenget her.

produktet "gud" og de abrahamittiske religionene er et produkt av mange gude og myter fra forskjellige sivilisasjoner.

Ta feks. sumeria.

Sumeria er den eldste sivilisasjonen vi vet om, og "skapelsen" er å finne på sumerianske steintavler med noe avvik fra den hebraiske. Torah ble skrevet etter hebreerne angivelig flyktet fra Egypt, etter hebreerne nedkjemper kryssninger av mennesker og annunakier av kjempeætt og erobret sumeria.

Den sumerianske myten om Anu (annunaki) og hans skaperverk ble modifisert om til å omhavne hebreerne og deres gud.

De fallne engler som omtales i bibelen er også ripoff av annunakiene som fremkommer i de sumerianske historiene

I følge legenden var det var også han som "skapte" edens hage ved å stoppe jordens rotasjon og forflytte polariteten slik at det ble fruktbart.

med dette går jeg ut i fra at du vet...

kryssninger av mennesker og annunakier av kjempeætt

1Mos 6,2 forteller om gudesønner som kom til jorden og fikk barn med menneskedøtrene:

1 Menneskene begynte å bli mange på jorden, og de fikk døtre. 2 Gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha. 3 Herren sa: "Min ånd skal ikke for alltid bo i menneskene; for de er bare svake skapninger. Deres levetid skal være 120 år."

4 På den tiden, og siden også, var det kjemper på jorden. For gudesønnene levde sammen med menneskedøtrene og fikk barn med dem. Det var de veldige menn fra eldgammel tid, de navngjetne.

Hvem i alle dager var disse gudesønnene? Vi kan iallefall trekke noen konklusjoner om gudesønnene ut fra dette bibelstedet:

- de er ikke mennesker

- det er flere av dem

- de føler begjær, tilsynelatende på samme måte som mennesker

- de er i stand til å ha sex med menneskekvinner og få barn med dem, da må de nødvendigvis ligne veldig på mennesker

- de er mye større enn mennesker

annunaki.jpg

Sumerian Annunaki

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Oleoh...

du misset poenget her.

produktet "gud" og de abrahamittiske religionene er et produkt av mange gude og myter fra forskjellige sivilisasjoner.

Ta feks. sumeria.

Sumeria er den eldste sivilisasjonen vi vet om, og "skapelsen" er å finne på sumerianske steintavler med noe avvik fra den hebraiske. Torah ble skrevet etter hebreerne angivelig flyktet fra Egypt, etter hebreerne nedkjemper kryssninger av mennesker og annunakier av kjempeætt og erobret sumeria.

Den sumerianske myten om Anu (annunaki) og hans skaperverk ble modifisert om til å omhavne hebreerne og deres gud.

De fallne engler som omtales i bibelen er også ripoff av annunakiene som fremkommer i de sumerianske historiene

I følge legenden var det var også han som "skapte" edens hage ved å stoppe jordens rotasjon og forflytte polariteten slik at det ble fruktbart.

med dette går jeg ut i fra at du vet...

kryssninger av mennesker og annunakier av kjempeætt

1Mos 6,2 forteller om gudesønner som kom til jorden og fikk barn med menneskedøtrene:

1 Menneskene begynte å bli mange på jorden, og de fikk døtre. 2 Gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha. 3 Herren sa: "Min ånd skal ikke for alltid bo i menneskene; for de er bare svake skapninger. Deres levetid skal være 120 år."

4 På den tiden, og siden også, var det kjemper på jorden. For gudesønnene levde sammen med menneskedøtrene og fikk barn med dem. Det var de veldige menn fra eldgammel tid, de navngjetne.

Hvem i alle dager var disse gudesønnene? Vi kan iallefall trekke noen konklusjoner om gudesønnene ut fra dette bibelstedet:

- de er ikke mennesker

- det er flere av dem

- de føler begjær, tilsynelatende på samme måte som mennesker

- de er i stand til å ha sex med menneskekvinner og få barn med dem, da må de nødvendigvis ligne veldig på mennesker

- de er mye større enn mennesker

annunaki.jpg

Sumerian Annunaki

Du må nesten lese heile teksten i perpektiv viss du skal klare å forstå detta(og det står ingen ting om at nokon gudesønar kom til jorda, det står berra at dei var der).

Gudesøner kan og være dei som gud likar best og tar best vare på.

Når dei får meir mat og blir tatt bedre varer på blir dei større eller kanskje gud lagde dei i seinar tid.

Eg viste ikkje at folk var så utrulegt vitane om naturen i dei dagane uten at dei hadde noko hjelpemiddel til å forstå dessa tinga. Slik som at dei stoppa rotasjonen O.S.V. er eg ganske sikke på er forfalska, viss ikkje ville det vert meir kjent og heilt sikkert stått i mangen historiebøker at dessa folka var veldig smarte for sin tid.

Menneske kan ikkje få ein unge med noko anna dyr, ikkje ein gong med ein ape som vi vistnokk har berre ein bitteliten del forskjellig gener frå.

Så enten må detta ha vert eit menneske som var forvokst eller rett og slett skapt større av gud.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Eg syntes det er ganske så frekt å seie at de som ikkje deltar på disse "samlingane" deres og folk som ikkje er kristne har en "tomhet" inni seg som følger av dette. Eg har vært på et møte i den lokale frikerka, og etterpå kjente eg meg akkurat som før. Gud skaper tomhet, han fjerner det ikkje.

Prøver ikke å være frekk. Hvorfor gikk du i den lokale frikirken? Og hvorfor mener du at Gud skaper tomhet, når du altså ikke opplevde noe av Gud?

Eg gikk dit fordi eg skulle hjem til en venn som eg ikkje visste kor bodde, men som skulle dit.

Tomromhet gud skapar er fraværet av vitenskapen på enkelte steder. Eg vet at mange kristne aksepterer vitenskapen, men hvis du er kristen kan du umuleg annerkjenne all vitenskap. dette i seg sjølv skapar eit tomrom.

Lenke til kommentar
Eg har ofte ein liten trang til å sette dei stakkars ateist fanatikarane på plass i deira eigen lille ubetydelege verden.

Så synd at det som regel er religiøse fanatikere som blir satt på plass da. Observer:

Viss livet er så kort kva er då vitsen med å prøve å overbevise andre folk at livet er kort og ubetydeleg?

Livet er ikke ubetydelig for meg. Jeg er veldig glad i livet. Jeg vet dessuten at dette er det eneste livet jeg har, så jeg kan ikke kaste det bort på overtro. Jeg synes dessuten det er givende å hjelpe andre mennesker til å våkne opp og sette pris på livet ved å motvirke religiøs propaganda.

Ateisten kunne jobba, skaffa seg mat o.s.v. istede for å PRØVE å overbevise andre folk om at han/ho er ubetydeleg.

Jeg har nok mat "osv.", og mener at å bekjempe religion vil være positivt for meg og mine etterkommere. Hadde kristne holdt klokelig kjeft om troen sin hadde jeg ikke trengt å knuse argumentene deres.

kva med å drepe andre som faktisk blir sett på som positivt frå mangen ateistar.

Jeg skjønner ikke hva denne setningen betyr.

Gå og gjør kva dykk enn vill og la oss som har ein grunn til å drive med det vi gjør få være i fred.

Du kan få gjøre hva du vil, men det er jo du som prøver å tvinge overtroen din på andre. Da må du forvente at du får svar på tiltale.

Lenke til kommentar
Du må nesten lese heile teksten i perpektiv viss du skal klare å forstå detta(og det står ingen ting om at nokon gudesønar kom til jorda, det står berra at dei var der).

Perspektiv er vell nøkkelen her.

Har du lest litt sumeriansk mytologi har du fått forklaring på hvordan de angivelige gudesønnene kom fra.

Bibelen er meget sparsom på å berette om hvor "gud" kommer fra, men i sumeriansk mytologi får du en liten pekepinne hva dette dreier seg om.

Når dei får meir mat og blir tatt bedre varer på blir dei større eller kanskje gud lagde dei i seinar tid.

Og dette gjelder også jesus?

Nei, i mosebøkene fortelles det at ved "guds hjelp" blir disse skapningene utryddet hebreerne, så jeg tviler på at "gud" har såppas store personlighetsforstyrrelser at han hjelper til med å utrydde "sine favoritter"

Eg viste ikkje at folk var så utrulegt vitane om naturen i dei dagane uten at dei hadde noko hjelpemiddel til å forstå dessa tinga. Slik som at dei stoppa rotasjonen O.S.V. er eg ganske sikke på er forfalska, viss ikkje ville det vert meir kjent og heilt sikkert stått i mangen historiebøker at dessa folka var veldig smarte for sin tid.

Det står, men det er bare du som er mindre belest.

Når det gjelder stopping av rotasjon, så finnes det er vitenskaplig teori på hvordan dette skjedde.

I følge legenden skal planeten fantom-nibiru ha passert jorden og pga. tungdekraften skal den ha bremset ned jordens hastighet og rotet til polariteten. (omtrent på samme tid som de "the plagues og Egypt" som skildres av den angivelige moses og Egyptiske ipuwer.

http://www.henryzecher.com/papyrus_ipuwer.htm

Nok om det!

Midt i bilde ser du et bilde av solsystemet.

cylinderseal1.jpg

Ellers så er kalendersystemet vi bruker også fra tilsvarende tidsom. (Egyptisk om jeg ikke husker feil)

Kalendersystemer er bygget på astronomiske oppservasjoner som man i dag bruker avansert utstyr for å klare å dokumentere. Det fines heller ingen som er smarte nok til å finne ut hvordan egypterene klarte å lage pyramidene slik de er.

Så folk før i tiden var absolutt ikke dumme.

Menneske kan ikkje få ein unge med noko anna dyr, ikkje ein gong med ein ape som vi vistnokk har berre ein bitteliten del forskjellig gener frå.

Så enten må detta ha vert eit menneske som var forvokst eller rett og slett skapt større av gud.

Nå blander du mytologi og vitenskap!

Den første biten er jeg i utgangspunktet enig i, men husk eselhingst og ei hestehoppe han parre seg.

Ellers så vil jeg anta at det kun er snakk om tid før vitenskapen faktisk klarer å feks. krysse hund og katt.

Alt er teknologi og vitenskap, ingenting overnaturlig og mirakler.

Den siste der finnes det "svar" på i sumerianske tekster...men igjen, ikke fra det gudekonseptet du dyrker.

http://www.crystalinks.com/sitchen.html

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så synd at det som regel er religiøse fanatikere som blir satt på plass da. Observer:

Livet er ikke ubetydelig for meg. Jeg er veldig glad i livet. Jeg vet dessuten at dette er det eneste livet jeg har, så jeg kan ikke kaste det bort på overtro. Jeg synes dessuten det er givende å hjelpe andre mennesker til å våkne opp og sette pris på livet ved å motvirke religiøs propaganda.

Jeg har nok mat "osv.", og mener at å bekjempe religion vil være positivt for meg og mine etterkommere. Hadde kristne holdt klokelig kjeft om troen sin hadde jeg ikke trengt å knuse argumentene deres.

kva med å drepe andre som faktisk blir sett på som positivt frå mangen ateistar.

Jeg skjønner ikke hva denne setningen betyr.

Du kan få gjøre hva du vil, men det er jo du som prøver å tvinge overtroen din på andre. Da må du forvente at du får svar på tiltale.

1. Kvifor kasar du då livet ditt vekk på å prøve å overbevise meg om at gud ikkje fins, sjølv om det er heilt umulegt.

2. Der kjem du med ein typisk ateist holdning: "Knuse argument", "eg vinne, du har tapt" sjølv om du ikkje har vunne eit einaste argument.

Og kva vil være anerledes for dine etterkommera?

INGEN TING, vi lever allerede i eit samfunn uten relgion.

Du snakkar om at kristne skal holde kjeft, kva med alle dei 10 åra vi må lære det kvakle om evelusjon om at alt kom frå ingenting då ingenting eksploderte.

Evelusjonslæra er ivertfall umulegt, det første kritereit må være at det faktisk blir liv som er umulegt det og.

Så må den lille bakteria finne seg mat, klare å formeire seg, gå sammen til eit større dyr(som er heilt absurd at dei skal gjør).

Det har aldri opservert nkon bevis for evelusjon.

Forandring i form, slik som at eg har kvit hud og får svart er ting som er mulig, men då må du og tenke på at det ikkje er eit bevis for evelusjon det kan likevell være ein del av guds måte å holde oss i live.

3. Til mindre liv det er på jorda til lettar for deg blir det å få tak i mat.

Til mindre folk det er på jorda til mindre forurensing blir det.

Du treng ikkje å bry deg om at folk dør, fordi dei berre er ein reaksjon.

4. Eg tvingar ikkje "overtru" på deg, du hadde ikkje trenkt å svare på setninga mi eller å bli med i denna diskusjonen.

Lenke til kommentar
Evelusjonslæra er ivertfall umulegt, det første kritereit må være at det faktisk blir liv som er umulegt det og.

Så må den lille bakteria finne seg mat, klare å formeire seg, gå sammen til eit større dyr(som er heilt absurd at dei skal gjør).

Forandring i form, slik som at eg har kvit hud og får svart er ting som er mulig, men då må du og tenke på at det ikkje er eit bevis for evelusjon det kan likevell være ein del av guds måte å holde oss i live.

3. Til mindre liv det er på jorda til lettar for deg blir det å få tak i mat.

Til mindre folk det er på jorda til mindre forurensing blir det.

Du treng ikkje å bry deg om at folk dør, fordi dei berre er ein reaksjon.

4. Eg tvingar ikkje "overtru" på deg, du hadde ikkje trenkt å svare på setninga mi eller å bli med i denna diskusjonen.

Du vet jo ikke den første tingen om dette, så hvordan kan DU vite at dette er feil, at dette UMULIG kan være sant, når jordens desidert skarpeste hjerner jobber med dette OG støtter evolusjons teorien? Hva baserer du en slik uttalelse på? Ikke god viten ihvertfall, det er sikkert! Lurer på hvor dere kristne lærer ting som at gravitasjons TEORIEN bare er en teori osv jeg da... ? :)

Resten av punktene dine er jo bare kristen synsing og det gidder jeg ikke kommentere da du heller burde sette deg inn i HVA evolusjon faktisk er for noe isteden for å slenge ut idiotiske utsagn uten rot i virkeligheten. Mulig ingen har gjort dette klart for deg, men evolusjons "teorien" står like sterkt som gravitasjons "teorien", den ble bare enda sterkere underbygget da vi fant DNA og KAN pr dags dato ikke veltes, så sterk er den! Dette er fakta, ikke svada baserte dogmer som du tror så sterkt på min venn.. :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Perspektiv er vell nøkkelen her.

Har du lest litt sumeriansk mytologi har du fått forklaring på hvordan de angivelige gudesønnene kom fra.

Bibelen er meget sparsom på å berette om hvor "gud" kommer fra, men i sumeriansk mytologi får du en liten pekepinne hva dette dreier seg om.

Og dette gjelder også jesus?

Nei, i mosebøkene fortelles det at ved "guds hjelp" blir disse skapningene utryddet hebreerne, så jeg tviler på at "gud" har såppas store personlighetsforstyrrelser at han hjelper til med å utrydde "sine favoritter"

Det står, men det er bare du som er mindre belest.

Når det gjelder stopping av rotasjon, så finnes det er vitenskaplig teori på hvordan dette skjedde.

I følge legenden skal planeten fantom-nibiru ha passert jorden og pga. tungdekraften skal den ha bremset ned jordens hastighet og rotet til polariteten. (omtrent på samme tid som de "the plagues og Egypt" som skildres av den angivelige moses og Egyptiske ipuwer.

http://www.henryzecher.com/papyrus_ipuwer.htm

Nok om det!

Midt i bilde ser du et bilde av solsystemet.

cylinderseal1.jpg

Ellers så er kalendersystemet vi bruker også fra tilsvarende tidsom. (Egyptisk om jeg ikke husker feil)

Kalendersystemer er bygget på astronomiske oppservasjoner som man i dag bruker avansert utstyr for å klare å dokumentere. Det fines heller ingen som er smarte nok til å finne ut hvordan egypterene klarte å lage pyramidene slik de er.

Så folk før i tiden var absolutt ikke dumme.

Nå blander du mytologi og vitenskap!

Den første biten er jeg i utgangspunktet enig i, men husk eselhingst og ei hestehoppe han parre seg.

Ellers så vil jeg anta at det kun er snakk om tid før vitenskapen faktisk klarer å feks. krysse hund og katt.

Alt er teknologi og vitenskap, ingenting overnaturlig og mirakler.

Den siste der finnes det "svar" på i sumerianske tekster...men igjen, ikke fra det gudekonseptet du dyrker.

http://www.crystalinks.com/sitchen.html

1. Alle på jorda er etterkommarar av moses og hans tre sønner, kvifor skal ikkje nokon vite om kva som skjedde på jorda.

Eg vil gjerne høyre kbar gud kom frå i den sumeriske boka.

Har aldri høyrt om den og eg har ein liten misstake på eit det er ein liten fant som er ute etter å lurer deg.

2. Gud ombestemmer seg for når han ser kva folk gjør, akkurat som ved menneske.

3. Trur det er ganske store delar om befolkninga som aldri har høyrt om detta folket.

Viss rotasjonen hadde stoppa villle egypt kokt over, det hadde blitt fleir hundre grader og alt liv inkludert mennske hadde dødd.

4. Nei, det trur eg ikkje heller, men at dei viste at jorda roterte trur eg nok at dei ikkje ville klare å finne ut.'

5. Har ein liten følelse på at sumerianske tekster og gud(er) er ganske så forskjelige frå det eg "dyrkar".

Lenke til kommentar
Evelusjonslæra er ivertfall umulegt

O really? Then how about this?:

Magne Godberg, VG Blogg:

Nå viser det seg at evolusjon også finner sted i atskillig større livsformer, nærmere bestemt i gjødselbiller, også kjent som skarabéer. Onthophagus taurus som hører hjemme i Sør-Europa og Midtøsten viser tegn på å splittes i fire arter etter at den ble introdusert i Amerika og Australia.

http://www.vgb.no/31597/perma/357709

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...