Red Frostraven Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Nå har nå jeg vært på dataspill-kjøret siden c64, så vil ikke si at jeg tar deg særlig alvorlig her når du sier "du vet ikke hvordan det føles". Og jeg har levd siden 1983 -- så jeg tar deg ikke særlig alvorlig når du sier at vi ikke vet hvordan du føler det i kristne samlinger. Get it? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Du vet at allah er gud og at gud er allah. Dette at allah er navnet på en gud, i stedet for en oversettelse av det arabiske ordet allah, som betyr gud er missoppfattelse som mange går rundt å har her om dagen. Så når du er i kirken, så bær du faktisk til allah, bare så du vet det. Ja, Allah er arabisk for "Gud". Men jeg tror ikke at Muhammed er Guds profet, så der går altså forskjellen. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Så vidt jeg vet så føler ikke hinduistene noe spesiellt av å gi offer til gudene sine. Men det kan neppe være fredelige følelser de har. Hinduer har ikke noen spesielle følelser under sin gudetilbedelse, og hvis de faktisk har så er de onde følelser? Bestem deg, har de ingen følelser eller har de onde følelser? Men fra spøk til alvor, hvordan kan hinduer ha følelser som ikke er fredelige når de bare tenner røkelsespinner? Endret 9. oktober 2008 av O3K Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Og jeg har levd siden 1983 -- så jeg tar deg ikke særlig alvorlig når du sier at vi ikke vet hvordan du føler det i kristne samlinger. Get it? Har du vært kristen? Så vidt jeg vet så føler ikke hinduistene noe spesiellt av å gi offer til gudene sine. Men det kan neppe være fredelige følelser de har. Hinduer ikke har noen spesielle følelser under sin gudetilbedelse, og hvis de faktisk har så er de onde følelser? Bestem deg, har de ingen følelser eller har de onde følelser? Men fra spøk til alvor, hvordan kan hinduer ha følelser som ikke er fredelige når de bare tenner røkelsespinner? For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva hinduer føler. Men var det jo heller ikke "følelser" som var det jeg svarte på. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva hinduer føler. Men var det jo heller ikke "følelser" som var det jeg svarte på. Det du sa var at du tror at Hinduer ikke kan ha fredelige følelser mens de tilber sin gud. man kan si så mye om en tro er rett eller galt, men å si at de troende ikke kan ha fredelige følelser mens de tilber sin gud? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Eg syntes det er ganske så frekt å seie at de som ikkje deltar på disse "samlingane" deres og folk som ikkje er kristne har en "tomhet" inni seg som følger av dette. Eg har vært på et møte i den lokale frikerka, og etterpå kjente eg meg akkurat som før. Gud skaper tomhet, han fjerner det ikkje. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva hinduer føler. Men var det jo heller ikke "følelser" som var det jeg svarte på. Det du sa var at du tror at Hinduer ikke kan ha fredelige følelser mens de tilber sin gud. man kan si så mye om en tro er rett eller galt, men å si at de troende ikke kan ha fredelige følelser mens de tilber sin gud? Igjen: Det var jo ikke følelser som var temaet her. Og uttalelsene mine var ovenfor de som blir trampet ihjel av hysteriske menneskemasser. Kan godt hende at hinduer føler fred og ro av å sitte ved Ganges og spekulere, men som sagt det vet jeg ikke så mye om, for jeg har aldri vært innom hinduismen i noen stor grad. Hva skal du frem til med disse spørsmålene egentlig, det er jeg litt nysgjerrig på. Lenke til kommentar
Awsm Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Kristne og andre folk som tar religion så seriøst kaller jeg patetisk Men værsågod, styr på om det gir deg en sånn glede, men hold det laangt vekke fra oss intelligente oppvakte mennesker som greier oss fint uten hjernevaskingsmøtene og den blinde gudstroen. Nesten så jeg blir satanist for å spotte deg og dine troende. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Blir ofte deprimert når jeg har vært i kristne samlinger, og kommer ut på gaten igjen etterpå og tenker hvor mange det er som aldri har fått oppleve det jeg nettop opplevde. "For noen tomme liv!", tenker jeg "skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å vise at det finnes noe mer verdifullt en de tomme livene mange lever i.". Men så må jeg gå blant mennesker og ikke vite hva jeg kan gjøre for å forklare det. Og bare akseptere at folk tror de har et veldig bra liv uten Gud, selv om jeg vet at de bare ikke vet om hva de går glipp av. Om de så er millionærer og har alt de trenger, så er det fattigdom de lever i. En tomhet som jeg ikke ville unnet min værste fiende. Det er akkuratt det jeg tenker om kristne, bare motsatt... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Eg syntes det er ganske så frekt å seie at de som ikkje deltar på disse "samlingane" deres og folk som ikkje er kristne har en "tomhet" inni seg som følger av dette. Eg har vært på et møte i den lokale frikerka, og etterpå kjente eg meg akkurat som før. Gud skaper tomhet, han fjerner det ikkje. Prøver ikke å være frekk. Hvorfor gikk du i den lokale frikirken? Og hvorfor mener du at Gud skaper tomhet, når du altså ikke opplevde noe av Gud? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Nesten så jeg blir satanist for å spotte deg og dine troende. Nøyaktig hva er det som skaper den trangen? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Så du syns synd på meg, som ikke er en del av det samfunnet du er? For å være ærlig, så går jeg ikke å irriterer meg over at andre har det "bedre" enn meg.. Fint for deg at du har funnet noe som du syns om. Men jeg er ganske sikker på at livet mitt er og blir like bra som ditt, selvom jeg kun er medlem av illustrert vitenskap og Pondus. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg er ateist og har et flott liv synes jeg. Den følelsen Bellicus og andre kristne får i kirken får jeg i godt samvær med venner, når jeg lytter til min yndlingsmusikk, når jeg står på scenen og gleder andre med min musikk og når jeg våkner til en strålende morgen laget av en stor fusjonsprosess langt ute i verdensrommet kalt sola. Bellicus, er livet mitt tomt og jævlig? Endret 9. oktober 2008 av khaffner Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Vel, jeg kan i hvertfall forsikre deg om at jeg ikke tror på noen som helst religion, men har faktisk et godt liv fordet Lenke til kommentar
radivx Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 hi Du beviser bare at religion er som opium for folket. Kansje man burde begynne å bygge ut avvenningsklinikker snart? Det kan umulig være godt for hodet å gå på disse hjernvasknings samlingene hver eneste uke. Jo... Man skal ikke begynne med avvenningsklinikker for anarkister og folk med merkelige seksuelle legninger også? Hvorfor skal man avvenne folk som tenker ting som ikke kan vitenskapelig motbevises? Til topic: Har vært på en rekke kristne møter/gudstjenester, i en del forskjellige trossamfunn, mange av dem er blitt klassifisert som svært bra av religiøse venner. Har aldri opplevd noen øyeblikk som har vært verdt å tenkte tilbake på. Hilsen en kristen som ikke trenger fancy sanger, subwoofere eller happypredikanter for å ha en tro og ha glede av en historie eller to fra Bibelen. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Nesten så jeg blir satanist for å spotte deg og dine troende. Nøyaktig hva er det som skaper den trangen? Heisan gamle ørn og takk for sist! kan det være denne arrogante uttalelsen? "For noen tomme liv!", tenker jeg "skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å vise at det finnes noe mer verdifullt en de tomme livene mange lever i.". Men så må jeg gå blant mennesker og ikke vite hva jeg kan gjøre for å forklare det. Og bare akseptere at folk tror de har et veldig bra liv uten Gud, selv om jeg vet at de bare ikke vet om hva de går glipp av." Du kan da umulig ærlig oppriktig mene at de som ikke aksepterer et skjev virkelighetsoppfattelse som er i strid i mot hva et menneske kan sanse har tomme liv og de som fornekter virkeligheten har en innholdsrikt liv? Virkelighetsfornektelse har aldri ført til noe godt, og om du av en eller annen grunn skulle være aktiv kristen for å "bøte på en utilgivelig synd" (noe jeg har grunn til å anta), så er den beste frelsen å legge bibelen på hyllen...opp-ned! La meg lede deg på riktig vei... nTr iw xpt Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Så du syns synd på meg, som ikke er en del av det samfunnet du er? For å være ærlig, så går jeg ikke å irriterer meg over at andre har det "bedre" enn meg.. Fint for deg at du har funnet noe som du syns om. Men jeg er ganske sikker på at livet mitt er og blir like bra som ditt, selvom jeg kun er medlem av illustrert vitenskap og Pondus. Det jeg mener er jo hvis du f.eks. nettop har spist en deilig middag, og så ser du på dagsrevyen etterpå at det er folk som sulter ihjel andre steder i verden, så stikker det liksom litt i samvittigheten og man skulle ønske de også hadde en god middag å spise, men det er liksom ikke noe man kan gjøre med det, utenom svært små og rimelig ubetydelige ting. I det minste må det jo være lov å si at man synes synd på de, at de ikke har det like godt. Og jeg tror deg når du sier at du har et bra liv, på samme måte som jeg tror de andre her som sier det. Men livet varer jo ikke evig her på jorden.. Og sånn jeg ser det så er det også mulig å få det bedre. Faktisk så bra at det livet man trodde var noe bra, bare vil føles som tomhet når man ser tilbake. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det siste jeg trenger er sympati fra religiøse. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Du sier at du liker å spille dataspill. Tror du da at personer som ikke spiller har et tomt liv? Jeg håper ikke det! Så hvorfor tror du da at personer som ikke er kristne har et tomt liv? Jeg har et kjempebra liv, jeg er det stikk motsatte av religiøs, og jeg ser på verdenen med forundring. "Hvordan er alt dette kommet? Hva er det laget av? Hvordan fungerer det?" spør jeg meg selv. Og jeg prøver å finne svar og forklare det på best mulig måte. Du lurer sikkert også på de samme spørmsålene, men istedenfor å finne svar, går du den lettvinte veien og sier "Gud laget det. Ferdig med den saken." Dette er ignoranse i mine øyne, og for meg gjør dette at du har et tomt liv. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Du vet at allah er gud og at gud er allah. Dette at allah er navnet på en gud, i stedet for en oversettelse av det arabiske ordet allah, som betyr gud er missoppfattelse som mange går rundt å har her om dagen. Så når du er i kirken, så bær du faktisk til allah, bare så du vet det. Seriøst, trur du faktisk det? Viss du ber, ber du til den du ber til i hjartet, ikkje nokon arabisk gud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå