Mr.SS Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Hadde vært moro å få med seg Håper den kommer på Blueray snart! Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvis du ikke vil vente på en Blu-ray-utgivelse, er det ikke vanskelig å finne en 720p HDTV-rip på nettet. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 The Lion King er uten tvil en av mine største filmopplevelser noensinne. Den var den første filmen jeg så på kino (husker fremdeles litt av det til tross for at jeg var knøttliten på den tiden). Og merkelig nok, den første CDen min var en slags lydbok-versjon av filmen, som jeg fikk til Jul (tror jeg fremdeles har den et sted). Selv den dag i dag klarer jeg ikke å se scenen der Simba finner faren sin overløpt av gnuflokken, uten å bli en smule rørt. Dette er uten tvil tidenes beste animasjonsfilm! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Løvenes Konge er rett og slett fantastisk, men min animasjons favoritt er uten tvil Robin Hood. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Elsker Lion king så den faktisk for litt siden og må si den var fantastisk. Det var så mange ting som jeg ikke la merke til når jeg var liten som jeg så nå, filmen passer helt klart for "eldre" publikum. Se filmen hos Youtube Blir helt rørt Hørt om Kimba The White Lion? Seriøst gledes dreper. :S Endret 9. oktober 2008 av Carlgutt Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er ikke min feil at Disney lager en uforandret remake av en allerede fantastisk og rørende anime, for så å ta fullstendig æren for det hele. The Lion King er fantastisk, og den er faktisk bedre enn originalen, men det er fortsatt helt feil at folk ikke vet om Kimba. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fikk bare skumlest gjennom det der Speik, men det virket utrolig arrogant av Disney. Et skår i Lion King-gleden. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Leste heller ikke så nøye gjennom, men ved å se på bildende er det for mange like scener og elementer til at det skal være en tilfeldighet. Alltid sett på Disney som et litt shady konsern(som ikke endrer faktumet at de har lagd tonnevis av klassikere), og det der var jo bare drøyt. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hater å ødelegge den gode stemningen i denne tråden, men jeg synes Lion King er litt vel svulstig og pompøs for min smak. Klart jeg likte den godt da jeg var 6-7, og den fikk kjørt seg bare litt mindre enn Alladin- og Skjønnheten og Udyret-VHSene. Og jeg liker den enda, det er ikke det, men jeg kan ikke unngå å få hele greia litt i halsen. edit: Justice for Kimba btw. Endret 9. oktober 2008 av athorb Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hva er du for en ufølsom faen da? Neida bro', bare flipper. Har ikke sett den siden barndommen, spent på hva inntrykket blir nå. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Mod, jeg kan ikke se at emnetittelen er misvisende på noen måte. Den er vel svært dekkende for hva tråden handler om? Bob, jeg kan forresten røpe at det aldri har rykket i øyekroken engang under Mufasas, ehm, siste scene. Men det er vel bare i senere tid jeg har begynt å sippe av alt jeg ser. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Lion King er fantastisk, og jeg mener nok fortsatt at det er tidenes beste tegnefilm. Disney på sitt aller aller beste. Og så musikken da, fabelaktig. Soundtracket er en stor opplevelse i seg selv, og jeg får frysninger over hele meg når "Circle of Life" setter i for fullt. Dette er også en film jeg fortsatt mangler i samlingen, det er synd og skam at den ikke er å oppdrive på dvd for tiden (eller har vært det de siste årene). Har imidlertid hørt fra Egmont at den skal komme tilbake på dvd i butikkene i nær framtid (tror det var prat om neste år), og da vil den helt sikkert også bli å få tak i på blu-ray. Det blir selvsagt et must-kjøp. Eg har eit spm. Kvifor er disney filmar generelt så vanskeleg å få tak i på dvd? Er det veldig begrensa opplag på dei? Ser jo at løvenes konge går for 600kr på QXL. Som jeg nevnte; etter hva jeg har hørt fra Egmont, som har ansvaret for utgivelsen av Disney-dvd'er i Norge, så går disse disney-klassikerne på rundgang. De er i salg en periode, for så å forsvinne helt, mens noen nye tar over. Og så etter noen år kommer de tilbake igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Felte en tåret under Lion King jeg ja, kun skjedd to ganger på kino(nr 2 var under filmen Crash) Men Aladin liker jeg mer enn Lion King. Har alle tre serie-filmene(blå,rød og grønn) Løvenes Konge på snes var gøy når du var lille simba,etter det ble det kjedlig. Aladin.spillet derimot er pure class. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hva med å endre enmetittelen til en generell Disney-tråd? If so, så er Treasure Planet en oversett herlighet som anbefales. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ikke fått sett disse gamle Disneyfilmene siden jeg så dem på kino/vhs. Må virkelig få meg til å kjøpe de gode gamle tegnefilmene på dvd. Lillefot og vennene hans veit jeg egentlig ikke om jeg lyst å se igjen. Noen minner skal man rett og slett ikke tukle med. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Så sant, så sant. Husker jeg gråt i mange timer etter Lillefot. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Lillefot ja, kos film. Morsomt blad. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Husker jeg så denne filmen på kino i 94, med hele slekta. Alle andre rundt meg snufset og hulket, mens jeg satt der uberørt, hard as a rock :!: Har sett filmen i ettertid, og det var ikke den samme opplevelsen, for all del; filmen er veldig bra. Men jeg setter Robin Hood, og ikke minst Mulan mye høyere Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Lillefot og vennene hans veit jeg egentlig ikke om jeg lyst å se igjen. Noen minner skal man rett og slett ikke tukle med. Hehe, er snakker vi skikkelig minner ja Husker denne selv og kan nok innrømme at det kom noen tårer ja... Det er mange år siden det! E: Kode Endret 10. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå