FrodeNilsen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det er skrevet mye tull i denne tråden. Hvem kjøper ett 24Mpix kamerahus til 25000KR for å benytte jpeg og ikke råformat? De som gjør det, trenger ikke uttale seg om bildekvalitet. De som eier A900 melder om knall gode resultater på 800ISO. Proffene klager ikke, de er imponert over kvaliteten. Selv ISO1600 er svært brukbart. ISO200-400 er rett og slett bare helt utrolig, makan til detaljer. De fleste som er litt orientert om Sony, forventer at A900 skal få en firmware oppgradering slik at bildekvaliteten kommer på nivå med A700 på pixel nivå. Det er signalene Sony sender ut, via omveier. Da har A900 samme støy nivå som Nikon 300D og 90D, for dere som ikke kjenner Sony A700 med firmware 4. Hvis og når denne oppgraderingen kommer er litt uklart, så de fleste er litt avventende med å kommentere kvaliteten på A900 på ultra høy iso som 3200. Det fungerer helt fint nå på 800iso, og tilbakemeldingene på 1600 er gjennomgående gode. I kamera jpeg med normal NR er rett og slett bare ikke optimalt, men hvem skyter vel med det? Frode Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 De fleste som er litt orientert om Sony, forventer at A900 skal få en firmware oppgradering slik at bildekvaliteten kommer på nivå med A700 på pixel nivå. Det er signalene Sony sender ut, via omveier. Da har A900 samme støy nivå som Nikon 300D og 90D, for dere som ikke kjenner Sony A700 med firmware 4. Da bør det ihverfall duge for de fleste. Jeg tror dette er et kamera som blir poulært blant fotgrafene og disset at gadget freakene ... Tom Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det er skrevet mye tull i denne tråden. Hvem kjøper ett 24Mpix kamerahus til 25000KR for å benytte jpeg og ikke råformat? De som gjør det, trenger ikke uttale seg om bildekvalitet. Det har vært diskutert tidligere, husker jeg. Og en av de tingene som kom frem var at en del studiofotografer faktisk foretrekker jpeg rett fra kameraet nettopp for å slippe å bruke tid på å behandle råbilder. Og hvis du har et kamera som gir bra jpeg-bilder, og du har full kontroll over lyssettingen så behøver det ikke å være noe nevneverdig å vinne på å bruke råformat. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tror dette er et kamera som blir poulært blant fotgrafene og disset at gadget freakene Tom Et Fuji S5 Pro, altså. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hmmm. Jeg tror A900 er et konsept det ikke gir stor mening å bedømme på bakgrunn av måling av støy fra ISO1600 og opp. Oppløsningen på lave ISO-verdier har vært Sonys forte, og i tillegg ser det dynamiske omfanget ut til å være stort. Jeg skulle gjerne ha sett brukbar ISO6400 sammen med stabilisert brikke og rask fastoptikk, da jeg finner kvelds- og nattfotografi i urbane områder ganske fascinerende. Når jeg skyter film er imidlertid ISO400 stort sett det raskeste jeg bruker, og Leicaen har ikke mye billedstabilisator. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 ...Det har vært diskutert tidligere, husker jeg. Og en av de tingene som kom frem var at en del studiofotografer faktisk foretrekker jpeg rett fra kameraet nettopp for å slippe å bruke tid på å behandle råbilder. ... Mulig jeg var en smule bombastisk. Beklager. Mange virker svært fornøyd med A900 ved lav iso og jpeg. En helt annen verden enn A700 i alle fall. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå