Gå til innhold

Hjelp til løsning av mail-dilema, webmail vs program :: løst!

zeltex

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her med to mailkontoer som brukes aktivt, to OS på den stasjonære pcen og en laptop. Tidligere har jeg kjørt operamail alle tre steder og <alternativ 1>, helt til dette krasjet under oppdatering til opera 9.5 hvor all min mail forsvant. Da var jeg så smart og gikk over til M$ Outlook, og plutselig låste jeg all mail til windows xp på den stasjonære maskinen. :\

Dette må jeg få gjort noe med, for noen ganger fungerer dette veldig dårlig, feks på reiser. Så har tenkt på noen små løsninger, og lurte på om jeg kunne få litt hjelp til å se positive og negative sider.

1. Gå over til et annet mailprogram, feks thunderbird, som kan brukes på forskjellige OS. (Litt av samme problem oppstår jo her da viktige mail kan bli liggende på "feil" OS (som er det OS som jeg ikke benytter da mailen skal leses/skrives). Men dette kan igjen løses ved kun å laste ned mail til et bestemt OS og la mailen [k]bli liggende på serveren[/k] når de to andre nyttes. Da kan databasene også synkroniseres om jeg ønsker det)

2. Bruke webmail på de to mailene, hele tiden. (Til tider tungvindt, da jeg gjerne sjekker mail mer enn 3 ganger daglig, noe som vil resultere i 6++ ganger med innlogging) Den ene mailen har også imponerende lav lagringskapasitet med sine 25 Mb og vil fort bli full.

3. Videresende begge kontoer til min tredje og hittil ubrukte G-mail konto slik at jeg kan benytte meg at gmail programmet for mail på alle mulige OS(som jo bare er en notifier, men jeg slipper å taste brukernavn og passord hver gang). Problemet her er at hvis jeg videresender de to andre adressene til gmail og vil svare på en mottatt mail, så svarer jeg med gmail(slik jeg har forstått det). For, jeg ønsker å svare med de originale adressene mailen er mottatt på. Men om dette kan løses er det helt klart det som passer meg best!

Takker for alle (konstruktive)innvendinger!

edit: Da var det løst, deilig!

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...