2ball_ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 marsipan- og sjokoladekaka henger høyt.. marsipankaken er best med bringebære eller jordbær fyll(selvsagt fra egen hage). sjokoladekaken skal ha rikelig med god hjemmelaget glasur og kan gjerne være frekt pyntet med seigemenn.. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Daimkake er noe av det beste jeg kan tenke meg. Digger også brownies. Og "hemmelighetskaker" er også noe av det bedre. Ellers er vel de fleste sjokoladekaker og marsipankaker inntakbare. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg synes den "Is"daimkaken fra Almondy er veldig god. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Marsipankake, bløtekake, sjokoladekake, "verdens beste", brownies. Jeg fikk veldig lyst på kake akkurat nå. Edit: jeg glemte jo helt bort rullekake og eplekake. Endret 12. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Sjokoladekake og sirupskake har jeg laget selv og liker det godt. Men jeg liker også Verdens Beste og fyrstekake men de har jeg ikke laget selv enda. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Kake med gult <3 delfiakake er jo godt i små doser. (The cake is a lie) Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hadde jo kanskje vært fint om dere som lager kaker selv hadde delt en oppskrift eller to med oss andre? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hadde jo kanskje vært fint om dere som lager kaker selv hadde delt en oppskrift eller to med oss andre? Den er grei, her er oppskriften på en vanvittig god ostekake: Kakebunn: 1 pakke med BIXIT Havrekjeks 100 – 150 g smør Knus kjeksen og smelt smøret. Røres sammen. Kakeform, 24 cm. Dekk bunnen med matpapir. Fordel kakebunnen jevnt utover i formen. Settes i kjøleskapet mens du lager resten av kaken. Kakefyll: 1 boks Cottage Cheese (knuses/moses) 1 boks rømme 1 pakke kremfløte (piskes) 125 g melis 2 pakke sitrongele med halv mengde vann (Totalt 5 dl). Avkjøles - NB! Ikke stivne! Knus Cottage Cheese, tilsett rømme tilsett pisket fløte tilsett melis tilsett sitrongele. Rør alt sammen, helles over kakebunn. Settes i kjøleskapet i minst 6 timer! Pyntes med frukt: Kiwi, mandarin, jordbær el. lignende. Lenke til kommentar
DesertRose Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Sjokoladekake slår sjelden feil og er min favoritt. Spesielt den hjemmelagete til min mor Lenke til kommentar
gunnern Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Sjokoladekake. Definitivt best. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det meste av kaker som ikke er neddynget i krem. Marsipankake med lite krem og masse friske bær er en vinner hos meg. Marsipankake med sviskefyll er grusomt. Jeg er stor fan av eplekake, men det må være mye epler! Sjokoladekaker i diverse varianter er kjempe, favoritten er en kake som min mor har komponert selv. Suksessterte er også veldig god. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Napoleonskake er digg! Og sjokkoladekake .. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Napoleonskake er MEKTIG! Jeg greier å spise en pitteliten bit bare. Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg liker egentlig ikke kake, men Snickerskake og Verdens Beste er mine 2 favoritter Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Sjokoladekake. Definitivt best. ^^ Liker stort sett alle kaker, så lenge de ikke er for søte. Spiste en sjokoladekake fra "Samson" forleden dag. Var jo bare sukker, og jeg orket egentlig ikke mer enn en liten bit. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Mer moro for dem som liker å lage kake! Dette er min egen variasjon over en oppskrift jeg fant på nett, som viste seg å være altfor søt. Jeg kvalitetssikret oppskriften i kveld, med glitrende resultat: 175 gr smør 200 gr mørk sjokolade (70%) 3 dl sukker 4 egg 2,5 dl hvetemel Sett ovnen på 150 grader. Smelt smør i en kjele og rør inn biter av sjokolade til alt er smeltet. Rør godt, det er viktig at det ikke ligger igjen biter som ikke er smeltet. Pisk egg og sukker til eggedosis. Den trenger ikke være helt stiv, bare nok til at sukkeret er oppløst. Hell all sjokolade- og smørblandingen i eggedosisen, vend den forsiktig inn med en slikkepott. Sikt oppi melet og vend inn til du har fått en glatt masse. Ikke rør for mye, det er viktig. Tilsett gjerne hakkede valnøtter, peanøtter, pecan eller hasselnøtter. Kle en 24 cm rundform med bakepapir og smør godt (spray evt. med formfett). Hell røren oppi formen, og stek kaken i knappe 50 minutter. Pass på å ikke steke for lenge, da blir kaken tørr. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Å, jeg liker: Brownies, bløtkake med masse lag, Daim iskake, Langpanne, Eplekake, Krydderkake og en spessiel sjokoladekake med smørkrem på... Den oppskrifta må jeg få tak i igjen, for den kaka er digg. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ambasade-kake tar kaka --veit ikke om noen har sakt det før? Brownies er også sinnsykt digg Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Bløtekake med gele oppå og druer inni geleen. EPIC! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hjemmelavet sjokoladekake scorer høyt hos undertegnede, men jeg kan også like marsipankake, men da bare med vaniljekrem og ikke vanlig krem i kaken. Det er som å sammenligne Paris Hilton (Krem) med Angelina Joile (vaniljekrem) eller himmel og helvete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå