Galexon Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hei Skal på sesjon den 17. oktober, og lurer i den forbindelse på om det er noen minimums-krav til gutter når det gjelder vekt? Jeg er en lettvekter, men tror jeg vil inn i forsvaret. Lurer derfor på om jeg kanskje veier for lite, rett og slett. Hvis noen vet det, så vil jeg takke på forhånd for at dere tar dere tid til å svare:) Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Vi hadde alt fra beinrangel til sikkelige bamser på 140 kg i vårt kompani. Såfremst du ikke dør under 3000 metern, så tror jeg nok du kommer inn. Regelen er vel noe sånn som at sålenge du ikke har noen "defekter" som garantert vil hindre deg i tjenesten din, så blir du erlklært tjenestedyktig. Har aldri hørt om noen vektbegrensning i noen deler av skalaen hva angår vanlig førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 nei, det er ikke noe minimum eller maximum vekt i forsvaret. så lenge det ikke er noe galt, så er vekt greit. er du 180 høy og 20kg så slipper du nok, men det er ingen definert grense. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Så lenge kroppen din fungerer sånn ellers til daglig kommer ikke militæret til å si noe på vekten din. Sånn av ren nyskjerrighet. Hvor mye veier du? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Så lenge kroppen din fungerer sånn ellers til daglig kommer ikke militæret til å si noe på vekten din. Sånn av ren nyskjerrighet. Hvor mye veier du? Det er jeg faktisk litt usikker på. Er ei god stund siden jeg både har vært på vekta og siden jeg målte høyde. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Så lenge kroppen din fungerer sånn ellers til daglig kommer ikke militæret til å si noe på vekten din. Sånn av ren nyskjerrighet. Hvor mye veier du? Det er jeg faktisk litt usikker på. Er ei god stund siden jeg både har vært på vekta og siden jeg målte høyde. Ok:) men ingen fare. Du kommer til å få en kjempetid i militæret! Lenke til kommentar
Mr_Mellingen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 er ingen minimumsvekt for å komme inn i forsvaret går vel selv under kategorien "beinrangel", har ikke vært i forsvaret enda...gleder meg som en unge :!: Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hehe, er vel ikke noen minimumsvekt nei. Så lenge du greier å gå og er i sånn någelunde bra form vil du nok ha sjangs til å komme inn. I Oslo du skal på sesjon? Skal selv på sesjon den dagen Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Skal på sesjon i Stavanger Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Lykke til til dere begge som skal på sesjon! Lenke til kommentar
Penny Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 181.5 cm og 63 kg i min tid, fikk toppscore på alt helsemessig. Kjenner et tilfelle av 180 cm og 59 kg, han ble ikke tjenestedyktig, men det tror jeg var mest fordi han var sånn omtrent blind uten briller, ikke fordi han var tynn. Lenke til kommentar
Kasius De'Vias Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Heisann. Vil bare legge inn et lite svar til tråden selv om den begynner å eldes litt. Jeg kom inn i militæret i Januar 2008, veide 54kg og var 176cm høy. Var ikke så veldig tynn, men tynnere enn de fleste rundt meg. Etter rekrutten(luftforsvaret) som varer ca 7 uker, veide jeg 72kg, og pr idag er den oppe på 76kg. Dette er mer eller mindre kun muskler som jeg har lagt på meg. Bittelitt fett, men det er på grunn av den gode maten her nede på Rygge flystasjon. Men greit å ha litt isolasjon til vinteren. Selv om du er et "beinrangel" nå, så kommer du ikke til å se slik ut på slutten av rekrutten. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Da var sesjonen gjennomført, og jeg ble tjenestedyktig. Har satt opp Luftforsvaret som førstevalg, og infanteri som andrevalg. Da gjenstår det å se når eller om jeg får innkalling:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå