anders02 Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hei! Jeg har problemer med å sette opp Glut under Windows XP. (Såvidt jeg vet trenger jeg ikke installere OpenGL under Windows XP, da denne er installert som en del av OS-et allerede.) Kompilatoren jeg bruker er DJGPP (gcc). Jeg har gjort følgende: -Kopiert glut32.dll til c:windowssystem -Kopiert glut32.lib til c:programfilerglutlib -Kopiert glut.h til c:programfilerglutinclude -Lagt c:programfilerglutlib og c:programfilerglutinclude i pathen. Under Linux brukte jeg følgende kommando for å kompilere: gcc kilde.c -lglut -lMesaGL -lMesaGLU -lXmu -lX11 -lXi -lm -o program Hva trengs for å kompilere med OpenGL og Glut under Windows XP? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
BHJM Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 hei!! Hvilken kompilerings feil får du?? Lenke til kommentar
anders02 Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Hei! Jeg prøvde å kompilere følgende fil (simpel.c): #include <GL/glut.h> void display(){ glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); glBegin(GL_POLYGON); glVertex2f(-0.5, -0.5); glVertex2f(-0.5, 0.5); glVertex2f(0.5, 0.5); glVertex2f(0.5, -0.5); glEnd(); glFlush(); } main(int argc, char** argv) { glutInit(&argc, argv); glutCreateWindow("Simple"); glutDisplayFunc(display); glutMainLoop(); } Jeg brukte kommandoen: gcc simpel.c -lglut -lMesaGL -lMesaGLU -lXmu -lX11 -lXi -lm -o simpel.exe Da fikk jeg følgende kompileringsfeil: simpel.c:1:21: GL/glut.h: No such file or directory (ENOENT) simpel.c: In function 'display': simpel.c:4: 'GL_COLOR_BUFFER_BIT' undeclared (first use in this function) simpel.c:4: (Each undeclared identifier is reported only once simpel.c:4: for each function it appears in.) simpel.c:6: 'GL_POLYGON' undeclared (first use in this function) Lenke til kommentar
Paull Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 dersom c:programfilerglutinclude er lagt inn i search-pathen for include-filer, er det bare å endre første linja i fila til "#include <glut.h>" Sånn som det står nå, prøver den å include ei fil ved navn glut.h som ligger i en underkatalog ved navn GL, men du har den "rett i" search-pathen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå