potetskrell Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg ser man kan bruke javascript for å gi en tekst "highlight" (kom ikke på det norske ordet).. Men hva om jeg vil at en hel tekst skal ha en slik bakgrunn? Altså ikke gi hele paragrafen en stor bakgrunn, men gi hver linje for seg en bakgrunn med hvitt mellomrom mellom hver linje. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Pakk teksten inn i et span-element (inline) og sett background-color-attributt til span(class-en) via CSS. Eventuelt kan du sette p-elementet til å være inline i stedet for block ved hjelp av CSS-koden display: inline, men dette er egentlig semantisk ukorrekt. Endret 8. oktober 2008 av Fredrikern Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Det ser ut til at hele paragrafen får bakgrunn slik som før. I tillegg ble divven <p> lå i strukket over hele skjermen. Jeg vil at hver linje for seg skal ha bakgrunn. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hmm, det jeg nevnte ovenfor skal stemme. Her er et eksempel jeg nettopp lagde for å vise effekten i bruk. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jepp. Takk for hjelpen. Men hvorfor holder ikke divven, som denne teksten ligger i, bredden sin lengre? Og, jeg må jo nå bruke span rundt det jeg skal ha slik. Det er vel ikke korrekt nei. Men så lenge det vises riktig i alle nettlesere er det ikke så farlig. Edit: Beklager, jeg gjorde en feil. Det fungerer helt fint Endret 9. oktober 2008 av Ingardj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå