Gå til innhold

formatering av windows

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et dataproblem jeg sliter med her og som jeg håper dere kan hjelpe meg med så fort som mulig. Saken er at jeg skal formatere, grunnen er irrelevant her. Jeg har da en cd av windows (som er lastet ned) som booter fint når jeg er inne på pcen. Men saken er at jeg ikke kommer meg inn på min stasjonære (som jeg skal formatere på) så jeg må ha det til at den booter når pcen starter uten at jeg må være inne i windows. Det jeg har gjort er å sette cd rom som 1st boot device. Da får jeg beskjeden: "disk boot failure, insert system disk and press enter". Hva må jeg gjøre for at den skal starte uten at jeg kommer inn på pcen? Jeg skjønner jo at pcen ikke gjenkjenner windows cden min som en "system disk" , hva må jeg gjøre for at den skal gjøre dette? Har ikke hatt pc på en evighet og har akkurat fått tak i en windows cd, så hadde vært fint om dere kunne hjulpet meg med dette da det er ferie og ferie er kjedelig uten data om kveldene. Forresten, det er XP det er snakk om.

Takker for alle svar på forhånd! : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden stenges grunnet brudd på retningslinjene #8:

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...