Gå til innhold

help til kjøp av reciver

Anbefalte innlegg

hei jeg har tenkt å investere i en reciver som jeg skal kunne utvide med høytalere senere ( senere grunnet ikke stort nok romm atm til å kjøre i gang noe større saker)

vil først nevne det at jeg har nedsatt hørsel på høyre øre ... hører bass som normalt men diskant er nesten ikke til å høre

det jeg skal bruke den til:

SPILL,MUSIKK,FILM

innput-spdif fra asus xsonar lydkortet i stasjonære pcen min

innput-hdmi fra skjermkortet i pcen.

innput-hdmi fra xbox elite

innput-stereo kabel fra laptopen.

output-26"widescreen som jeg bruker til både spill og film.så den bør kunne oppscalere bildet om den ikke klarer mere enn ful Hd. skjermen min skal kjørest på 1920x1200 får å få best mulig bilde. slik jeg har det nå bruker jeg hdmi fra pcen og component fra xboxen siden skjermen har bare en hdmi. mist mulig kabler er ønskelig.

dvd/cd spiller har jeg ikke brukt for siden jeg har i pcen

vist blueray blir aktuelt så kjøper jeg det til pcen

har 2 gamle pioneer HPM-40 nå som skal oppgraderes senere . siden jeg er vann til bare 2 høytalere vet jeg ikke hvordan det vil være med feks 5.1 pga lyd som vandrer fra høytalere etter hvor stemmer kommer fra .. jeg har opplevd dette som svert irriternde av og til, vist lav diskant på høyre side blir det umulig for meg å høre hva de sier.

lurte på om det er vits å investere i surround i det hele tatt da?

dette er mest problem med headset siden lyden fra den ene siden ikke når den andre men jeg har opplevd det med høytalere osså.

jeg liker lyd med trøkk så en kraftig sub blir klart aktuelt om ikke så lenge.

fronthøytaler blir osså aktuelt med nye, jeg synest HPM-40 høytalerene har trøkk for mitt lille rom men det tror jeg ikke vil holde i et større rom.lydkvaliteten er ikke den beste heller.

bakhøytalere er jeg heller usikker på

slik ser rommet mitt ut nå ikke noe stort eller ryddig.bilder sier ofte mere en ord .. her ser du stort sett hva jeg har tenkt å rigge opp til reciveren for øyeblikket

20092008652zl5.th.jpg

penger spiller selvfølgelig inn men jeg er villig til å betale alt fra 4000-7000 for reciveren. er villig til å betale litt for å få noe bra og senere heller investere i noen gode høytalere.

om det er noe mere du lurer på som jeg har glemt å nevne er det bare å spørre.

takker for svar på forhånd.

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sett litt på den onkyo fra før og var vel egentlig den jeg hadde tenk å gå for men jeg er ikke så erfaren på dette feltet så tenkte jeg skulle høre hva folk ambefaler

men den linken der var den sykt dyr i forhold til priseer jeg har sett den for ... har sett den til 4400kr

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det kan godt være. Jeg bare fant en tilfeldig link så du kunne visualisere produktet. ;)

Man bør alltid konsultere prisguiden før kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...