mandela Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 har kjørt mange oppgaver på en gang og overvåket bruk av minne + swap, men swap har ikke blitt brukt en eneste gang har 512 mb ram og 512 mb swap mandrake 9.1 er det vanlig? maks bruk av minne har vært opp i 400mb. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det geniale med linux: Det swapper ikke før det trengs Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 takk for lynkjapt svar Lenke til kommentar
burre Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 det at linux ikke swapper og er så bra for det er en sannhet med modifikasjoner. Aktiv og riktig bruk av swap er genialt. Dersom lite diskaktivitet og ledig swap, begynn å swapp ut minneområder som er lite brukt. Ikke slett fra minne. Dersom lite minne, slett fra minne, behold på disk. - Slipper å skrive til disk når man virkelig trenger det. Dersom lite swap, overskriv på disk. Dersom fortsatt greit med minne og swap, fortsett med dette i behagelig tempo. Har ikke fulgt så nøye med etter 2.4.16 og utover siden 1 gb minne førte meg til å deaktivere swap området. Bruker appene mine 1 gb minne, så har jeg et problem og da hjelper ikke swap Burre. Lenke til kommentar
CForce Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Har du nok med minne, og ikke fyller opp minnet med prosesser så skal ikke linux swappe.. Selv om du finner ut at linux ikke bruker swappartisjonen noe særlig, så lønner det seg ikke å fjerne partisjonen, eller underdimensjonere den. Det bør være nok swap plass til å dumpe minnet om systemet ditt krasjer 'core dumped' Lenke til kommentar
pine Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Minne på boksen min er jo alltid fullt, men alltid mesteparten som cache MemTotal: 905016 kB MemFree: 4344 kB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå