Gå til innhold

Kernel Panic på booting av Ubuntu

Anbefalte innlegg

Prøvde å oppgradere Ubuntuen min til beta via update. Den har vistnok drivere for trådløsen min, også startet jeg oppgraderingen.

Sto at det ville ta 4-5 timer(tregt nett), ogå forlot jeg den og drev på med mitt.

Når jeg kom tilbake 6-7 timer senere var skjermen en fargeklatt(vanskelig å beskrive), og PC'n hadde låst seg. Skrudde den av ved å holde inne av-knappen, og derretter lot jeg den stå noen timer for at den skulle bli kald nok(høy tempratur + bærbar = ikke bra).

Når jeg senere prøvde å skru den på fikk jeg opp 2 Ubuntu installasioner(forskjellen var kernelen, den ene var nyere og den andre var 8.04 sin). Den nyeste får Kernel Panic når jeg prøver å boote, den gamle får error når den prøver å komme og og prøver så å skru av seg men feiler på dette.

Kjører 64-bit versionen.

Så er det noen fiks løsning, eller er det bare en rett frem slett og reinstall?

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags error får den gamle?

Du bør vurdere å rapportere dette inn som en bug, slik skal ikke skje.

Hvis man har kunnskapen så er det praktisk talt alltid mulig å fikse en Linux innstalasjon, men enkelte ganger kan det være enklere med en reinstall. Jeg ville dog bootet opp en live-cd og hentet ut brukerkonfigurasjonsfilene under /home slik at du slipper å sette opp sånt på nytt.

Testet du forresten med en 8.10 live-cd først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...