Gå til innhold

How Many People Have Ever Lived on Earth?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Is Time Travel Possible?

Synes denne kommentaren var bra:

"Maybe in the future only the high class agencies such as CIA has the power hidden because messing with time can be VERY dangerous. That means the others are obviously restricted from the us of it. BUt then, time traveling can lead to world conquer in the wrong hands, therefore becomes illegal to be worked and sponsored on the researches. And who knows, they might be just hiding their identity... Maybe a law? lol "

Kanskje finnes det folk fra framtiden allerede her, men ingen andre enn dem selv vet at de er fra framtiden, fordi de vil vel ikke påvirke noe mens de er på besøk.

Lenke til kommentar
Er det kanskje er paradoks vi er utsatt for. At man kanskje kan eksistere 2 steder, både i år 2007 og i år 2800. Si at man blir hentet til framtiden i år 2007, da eksisterer man egentlig 2 steder, siden man vet at man har levd på jorden i år 2008.

Nei, det hadde ikke vært mulig. Hvis jeg blir hentet av noen og sendt til Australia i dag, da er jeg ikke hjemme i morgen, for da er jeg jo i Australia. Jeg kan ikke eksistere 2 steder samtidig.

Den som i 2007 hentes til framtiden vil derfor ikke fortsette å være tilstede i samtiden dagen etter, for da er vedkommende borte, han/hun fortsetter livet sitt i framtiden.

Hvis det fungerer sånn, vil ikke en person som, teoretisk sett, blir sendt 1000 år frem i tid være bare støv og beinrester da han kom frem? Han ville jo tross alt være mer enn 1000 år gammel!

Lenke til kommentar
Er det kanskje er paradoks vi er utsatt for. At man kanskje kan eksistere 2 steder, både i år 2007 og i år 2800. Si at man blir hentet til framtiden i år 2007, da eksisterer man egentlig 2 steder, siden man vet at man har levd på jorden i år 2008.

Nei, det hadde ikke vært mulig. Hvis jeg blir hentet av noen og sendt til Australia i dag, da er jeg ikke hjemme i morgen, for da er jeg jo i Australia. Jeg kan ikke eksistere 2 steder samtidig.

Den som i 2007 hentes til framtiden vil derfor ikke fortsette å være tilstede i samtiden dagen etter, for da er vedkommende borte, han/hun fortsetter livet sitt i framtiden.

Hvis det fungerer sånn, vil ikke en person som, teoretisk sett, blir sendt 1000 år frem i tid være bare støv og beinrester da han kom frem? Han ville jo tross alt være mer enn 1000 år gammel!

Nei, for selv om vedkommende fantes i verden i 2007 og i 2800, så hadde vedkommende likevel ikke eksistert noen steder i de 793 årene i mellom, unntatt i tidsmaskinen, og den må ha eksistert kun i sin egen tidslomme i dette tidsrommet for at tidreisen skulle være mulig.

Lenke til kommentar

Tidsreiser er ikke mulig da det er for mange paradokser knyttet til det.

F.eks et tidsreiseparadoks er at du reiser tilbake i tid og av en eller annen grunn gjør slik at du dreper deg selv.

Når du har drept deg selv i fortiden kan du heller ikke leve i fremmtiden og du kan aldri ha gjordt denne tidsreisen. Og siden du ikke kan ha gjordt denne tidsreisen, kan du aldri ha drept deg selv heller.

Og slik går det videre i det uendelige.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

F.eks et tidsreiseparadoks er at du reiser tilbake i tid og av en eller annen grunn gjør slik at du dreper deg selv.

Når du har drept deg selv i fortiden kan du heller ikke leve i fremmtiden og du kan aldri ha gjordt denne tidsreisen. Og siden du ikke kan ha gjordt denne tidsreisen, kan du aldri ha drept deg selv heller.

Du kan også spørre deg selv spørsmålet om det finnes mer mellom himmel og jord. Nå snakker jeg ikke relegion, men dimensjoner.

Kanskje du er en død person i en dimensjon (der du selv drepte deg), men er levende i din "egen" dimensjon (den du kom fra)?

Ikke vet jeg :p

Men, da vil det jo ikke bli tidsreise, men dimensjonsreiser...

Strange...

Lenke til kommentar

Noen som har sett Final Countdown? Der blir en Nimitz-superhangar fraktet tilbake i tid til 1941. Om jeg ikke husker feil sier Martin Sheen noe lignende: "I'm talking about the classic paradox of time; Imagine if I go back in time to meet my grandfather and we have an argument and I kill him. If this happens, how can I ever be born? And if I'm never born, how can I go back to meet my grandfather?". Jævla tøff film egentlig, Kirk Douglas er konge.

Lenke til kommentar

Hm. Ifølge John Titor skilles det ut et nytt univers hver gang noe slikt skjer. Som forøvrig gjorde påstandene hans ufalsifiserbare.

Lenke til kommentar

Hvor går grensen mellom "tålelig mange paradokser" (=> kanskje mulig) og "for mange paradokser" (=> umulig) ?

*kverullere*

Forøvrig er det fullstendig mulig og helt paradoksfritt å reise frammover i tid, så ikke vær så bastant at du sier "tidsreiser er umulig".

Lenke til kommentar

Hvor går grensen mellom "tålelig mange paradokser" (=> kanskje mulig) og "for mange paradokser" (=> umulig) ?

*kverullere*

Forøvrig er det fullstendig mulig og helt paradoksfritt å reise frammover i tid, så ikke vær så bastant at du sier "tidsreiser er umulig".

Akkurat det samme paradokset som jeg komm med et eksempel på gjelder selvfølgelig også i fremmtiden (bare omvendt).

Hivs du reiser framm i tid og blir drept av deg selv.

Siden du ble drept av deg selv i frammtiden så kan du ikke eksistere i frammtiden. Og siden du ikke kan eksistere i frammtiden kan du heller ikke ha drept deg selv i frammtiden.

Osv.

Når det gjelder at man åpner nye dimensjoner så ser jeg ikke vitsen med å reise i tiden hvis dette skulle gjelde.

For da vil man jo ikke kunne endre noe i sin egen dimensjon ved og reise tilbake i tid (til en annen dimensjon).

Og hvis du åpner en ny dimensjon hver gang du reiser i tiden vil du aldri kunne komme tilbake til utgangspungtet igjenn heller.

Og hvis du reiser f.eks. tilbake i tid også tilbake igjenn til "nåtiden" igjenn etterpå vil man jo aldrig treffe nøyaktig på det tidspungtet man komm fra => når du kommer tilbake vil det være to av deg selv?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...