Gå til innhold

How Many People Have Ever Lived on Earth?

Anbefalte innlegg

How Many People Have Ever Lived on Earth?

Number who have ever been born106,456,367,669

World population in mid-2002 6,215,000,000

Percent of those ever born who are living in 20025.8

http://www.prb.org/Articles/2002/HowManyPe...vedonEarth.aspx

En gang vil alle disse menneskene gjenoppstå. I framtiden vil man ha tidsmaskin og da vil det være mulig å frakte de til framtiden og de kan også leve evig.

Tenkte på dette igår da jeg lå i sengen, jeg tenkte svaret ville være rundt 100 milliarder, og jeg kom ganske nærme svaret.

Endret av TheDarkKnight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder en god tro på kloning, ikke gjenoppståelse.

Tidsmaskin? Kanskje, selv er jeg positiv, men det er wild guess, folk trodde nok ikke at man kunne frakte lyd gjennom luften over hele jorda heller når radioen ble oppfunnet. Mennesket er en utrolig skapning, jeg tror vi kan oppnå hva som helst!

Lenke til kommentar
Number who have ever been born 106,456,367,669

Min første tanke når jeg ser disse tallene: Dette er en bløff.

Tallet for dagens befolkning på kloden har en nøyaktighet på nærmeste millionen ser det ut til, men antall fødte noensinne er oppgitt helt nøyaktig.

Jeg tviler sterkt på om noen sitter på den totale fødselstatistikken for hele menneskehetens historie ... :thumbdown:

Lenke til kommentar
(...)

En gang vil alle disse menneskene gjenoppstå. I framtiden vil man ha tidsmaskin og da vil det være mulig å frakte de til framtiden og de kan også leve evig.

Tenkte på dette igår da jeg lå i sengen, jeg tenkte svaret ville være rundt 100 milliarder, og jeg kom ganske nærme svaret.

Dette kan umulig stemme, for om vi i fremtiden finner opp en tidsmaskin og drar tilbake til nåtiden, så ville vi såklart vært klar over det nå. :)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
(...)

Dette kan umulig stemme, for om vi i fremtiden finner opp en tidsmaskin og drar tilbake til nåtiden, så ville vi såklart vært klar over det nå. :)

Wrong. Slik tankegang tenkte jeg på i barnehagen. Vi lever i år 2008 og vi må først oppfinne tidsmaskinen, vi har kun en skinnegang nå. Når vi i framtiden en gang lager tidsmaskin har vi to parallelle skinneganger på en måte. Da kan man dra tilbake til år 2008, men vi kan ikke gjøre det nå siden man lever i år 2008.

Lenke til kommentar
Number who have ever been born 106,456,367,669

Min første tanke når jeg ser disse tallene: Dette er en bløff.

Tallet for dagens befolkning på kloden har en nøyaktighet på nærmeste millionen ser det ut til, men antall fødte noensinne er oppgitt helt nøyaktig.

Jeg tviler sterkt på om noen sitter på den totale fødselstatistikken for hele menneskehetens historie ... :thumbdown:

Så flink du er å komme til konklusjoner. Du forstod poenget 100%.

Lenke til kommentar
Wrong. Slik tankegang tenkte jeg på i barnehagen. Vi lever i år 2008 og vi må først oppfinne tidsmaskinen, vi har kun en skinnegang nå. Når vi i framtiden en gang lager tidsmaskin har vi to parallelle skinneganger på en måte. Da kan man dra tilbake til år 2008, men vi kan ikke gjøre det nå siden man lever i år 2008.

Sett at vi ikke lever i den paralelle skinnegangen nå da?

Lenke til kommentar
(...)

Det er jo nøyaktig like fjernt som det jeg skrev.

Det at et helt nytt univers blir lagd i det man finner opp tidsmaskinen i dette er veldig vanskelig å få hodet rundt.

Og, ja, jeg veit nøyaktig hva du snakker om. Jeg synes bare det blir for drøyt å dra inn slikt som fakta, når det kun er en teori vi aldri kommer til å teste. Og jeg skrev mitt innlegg med et snev av humor.

Lenke til kommentar
(...)

Dette kan umulig stemme, for om vi i fremtiden finner opp en tidsmaskin og drar tilbake til nåtiden, så ville vi såklart vært klar over det nå. smile.gif

I så fall hadde du rett i barnehagen, men feil nå.

Om man finner opp en tidsmaskin som kan reise tilbake i tid i fremtiden, ville de kommet tilbake til denne nåtiden og vi ville sett dem. Det er feil å påstå at det ville dannet seg et nytt paralellt univers, eller tidslinje hvor vi reiser tilbake til et identisk 2008 med dette, med unntak av at det er mulig å reise til det. Og hvorfor er ikke vi dette paralelle universet/tidslinjen som det er mulig å reise tilbake til?. Det er bare en bortforklaring på hvorfor vi ikke enda har sett noen (som vi vet om i det minste) som har reist i tid.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
I så fall hadde du rett i barnehagen, men feil nå.

Om man finner opp en tidsmaskin som kan reise tilbake i tid i fremtiden, ville de kommet tilbake til denne nåtiden og vi ville sett dem. Det er feil å påstå at det ville dannet seg et nytt paralellt univers, eller tidslinje hvor vi reiser tilbake til et identisk 2008 med dette, med unntak av at det er mulig å reise til det. Og hvorfor er ikke vi dette paralelle universet/tidslinjen som det er mulig å reise tilbake til?. Det er bare en bortforklaring på hvorfor vi ikke enda har sett noen (som vi vet om i det minste) som har reist i tid.

Er vell heller en bortforklaring på tidsparadokser. Ta det klassiske eksemplet man alltid ser på film, hvor en person er sin egen far. Paralelle univers er en enklere måte å få hodet sitt rundt problemet. En teori som er umulig å motbevise er bedre enn en teori som er umulig å bevise.

Lenke til kommentar
Det er bare en bortforklaring på hvorfor vi ikke enda har sett noen (som vi vet om i det minste) som har reist i tid.

Selv om det ville vært mulig å reist i tid nå, er sjansen veldig liten for at de vil besøke oss hver dag. Kanskje vil de kun gjøre 1 besøk pr person i sin livsalder?

Er det kanskje er paradoks vi er utsatt for. At man kanskje kan eksistere 2 steder, både i år 2007 og i år 2800. Si at man blir hentet til framtiden i år 2007, da eksisterer man egentlig 2 steder, siden man vet at man har levd på jorden i år 2008.

Tidsmaskin er et vanskelig begrep skal man gå dypt i det, heldigvis har man god tid på å forske på dette. Men enkelt og greit vil det en gang være mulig å hente folk fra fortiden.

Bare se alt som er forandret de siste 100 årene, vi er kanskje ikke i startfasen en gang når det gjelder teknologi og vitenskap.

Vi lever etter naturlovene, lovene lever ikke etter oss. Men en gang vil de.

Lenke til kommentar
Er det kanskje er paradoks vi er utsatt for. At man kanskje kan eksistere 2 steder, både i år 2007 og i år 2800. Si at man blir hentet til framtiden i år 2007, da eksisterer man egentlig 2 steder, siden man vet at man har levd på jorden i år 2008.

Nei, det hadde ikke vært mulig. Hvis jeg blir hentet av noen og sendt til Australia i dag, da er jeg ikke hjemme i morgen, for da er jeg jo i Australia. Jeg kan ikke eksistere 2 steder samtidig.

Den som i 2007 hentes til framtiden vil derfor ikke fortsette å være tilstede i samtiden dagen etter, for da er vedkommende borte, han/hun fortsetter livet sitt i framtiden.

Så hvis framtidens mennesker henter alle fortidens mennesker så må de gjøre dette etter at fortidens mennesker er ferdige med å formere seg, ellers kunne de risikere at de selv sluttet å eksistere. Hvis en "henter" fra framtiden hentet sin egen bestefar før han rakk å formere seg, fordi barnebarnet med dette "reddet" bestefaren fra å bli delvis krøpling i en ulykke rett etterpå, så ville henteren plutselig opphøre å eksistere. Så hvem hentet da "bestefaren" i fortiden?

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Ang. tidsreiser så kan man sammenlikne med Windows system recovery. Du kan ikke "gjenopprette" maskinen uten et tidspunkt man har lagret som referansepunkt. Kort sagt såklart.

For oss som ikke har Windows, kan du utdype dette argumentet slik at vi forstår hva poenget ditt er?

Lenke til kommentar
Ang. tidsreiser så kan man sammenlikne med Windows system recovery. Du kan ikke "gjenopprette" maskinen uten et tidspunkt man har lagret som referansepunkt. Kort sagt såklart.

For oss som ikke har Windows, kan du utdype dette argumentet slik at vi forstår hva poenget ditt er?

Vel, ord som "system recovery" og "gjenopprette" er vel ord som er selvforklarende?

Brukte nettop denne sammenlikningen for å forenkle det, men tydligvis ikke enkelt nok. Skal se om jeg klarer å grave frem den videoen som forklarte denne teorien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...