Gå til innhold

BK: Ferden ender her


Anbefalte innlegg

Som folk flest sikkert har lagt merke til er ikke jeg en av de ivrigste her på bildekritikken. Var en del tidligere, men ble dårlig med tid til å gi de fleste bildene den omtalen de fortjente. Som en følge av dette er det kanskje ikke grunn til å forvente at jeg skal få respons når jeg legger ut bildene selv. Men men, jeg var ganske fornøyd med dette bildet og den stemningen jeg fikk av det. Det blir på en måte en "metafor" for flere ting. Jeg synes det har en fin og trist stemning.

 

Jeg er ellers nybegynner på bildemanipulering, og har prøvd å lete frem kurver og slikt på både GIMP og Photoshop Elements, men fant ikke noe som jeg synes minnet om det dere andre snekker med. Som en følge av dette er bildet slik det kom rett fra kamera. Tar gjerne i mot tips, kritikk eller annet. Spesielt interessert er jeg i om andre fikk noe som helst ut av det bildet, stemningsmessig eller annet, eller om det bare er jeg som er blendet av det faktum at JEG har tatt bildet.

post-29517-1223501205_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Tom her. Det må bli slutt på at alt ser ut som om det er tatt i studio med rekvisitter og personer laget av formstøpt plast. Jeg overdriver selvfølgelig kraftig her, men ærlige og enkle bilder synes jeg er fine å se på. Men balansen er litt rar på flere områder, som Tom skriver. Likevel ser jeg ingen annen løsning, så for meg ble det en stemningsbeskrivelse av litt kraftig vestlandsvær.

Lenke til kommentar

Jo, enden av brygga er midtstilt (nesten), men siden den begynner godt mot høyrekanten synes ikke jeg det skjemmes av dette. Med de tunge grå skyene, regnværet, den forlatte brygga og tydeligvis litt vind så får du frem den nitriste stemningen hos meg i alle fall. Jeg har besøkt brygger i slikt vær før og det føltes sånn som dette.

 

Har ikke så mye å klage på egentlig, annet enn at jeg ble trist.

Lenke til kommentar

Ja, det ble vel kanskje ikke like bra for alle. Selv synes jeg som sagt det var nitrist. Men når det gjelder sjøgangen, så var det egentlig den jeg prøvde å få med meg. Dette er nemlig oppe i Nord-Norge, Rødøy kommune, 10 km over polarsirkelen. Dette var forrige helg, når det var storm.

 

Så at det et pek og klikk bilde er nok korrekt, men det var altså et pek og klikk bilde jeg følte ble bedre enn jeg hadde trodd. Takk for all kritikk, uansett.

 

PMnormal: Jeg hadde bare tenkt å finne ut hvordan man fikset denne s-kurven som det ofte henvises til. Var ikke så lett, det :)

Lenke til kommentar
Ja, det ble vel kanskje ikke like bra for alle. Selv synes jeg som sagt det var nitrist. Men når det gjelder sjøgangen, så var det egentlig den jeg prøvde å få med meg. Dette er nemlig oppe i Nord-Norge, Rødøy kommune, 10 km over polarsirkelen. Dette var forrige helg, når det var storm.
Hørte rykter om at det blåste litt ja.
Lenke til kommentar
Hørte rykter om at det blåste litt ja.

 

Det blåste såpass at jeg ble værfast i Bodø. Men grunnen til at jeg hadde kamera fremme var for å prøve å dokumentere sjøgangen. Jeg har et annet bilde når ferjen kommer inn, men personlig synes jeg at det ble mindre spennende, og mer dokumentarisk. Fikk heller ikke med meg hvor ille været var det.

 

Forøvrig, om noen lurer, så er bildet tatt med et Ricoh GX100 kompaktkamera. EV -07, og sikkert vivid-innstilling. Ble EXIF-infoen med på bildet? Jeg føler meg som en skikkelig fotoamatør nå, husker ikke hvordan jeg kunne få det til slik at jeg kunne lese exifen rett av bildet i nettleseren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...