inunf Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hei alle sammen, håper det er noen her som kan hjelpe meg. Jeg skal bruke Solidworks (CAD-program) i skolesammenheng, og må derfor installere Windows på Macen min. Etter mye om og men har jeg fått installert Boot Camp, men lenger kommer jeg ikke. Jeg har OS 10.4. Apple støtter ikke lenger Boot Camp til 10.4, men jeg har funnet en versjon jeg kan bruke. Problemet er at jeg får en feilmelding når jeg prøver å partisjonere disken. Feilmeldingen lyder:"The disk cannot be partitioned because some files cannot be moved - Back up the disk and use Disk Utility to format it as a single Mac OS Extended (Journaled) volume. Restore your information to the disk and try using Boot Camp Assistant again." Er det ingen vei utenom formatering? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 I utgangspunktet må du slette en hel del filer, eller flytte de over på en ekstern disk. Kommer også veldig ann på hvor på disken filene dine ligger lagret.. Dog ville jeg nok anbefale å formattere ja, eventuelt få tak i Leopard hvor boot camp er innebygget Lenke til kommentar
inunf Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Er på et studentbudsjett dette, så vil helst slippe å måtte kjøpe mye dyr programvare. Savner ingen ting i Tiger (Har ikke prøvd Leo enda, får vel bare bare satse på ikke å gjøre det). Er det et annet program jeg kan bruke for å kjøre Windows? Evnt. en løsning som gjør at jeg slipper å legge inn Windows i det hele tatt? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 SUN har gratis programvare for virtualisering, du får se om det er kraftignok for oppgavene dine. http://www.virtualbox.org/ Lenke til kommentar
inunf Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Tusen hjertlig takk, det funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå