Anathema Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har ett creative 5,1 inspire høtalersett så har jeg hør at jeg må ha et audigy kort for at det skal gå å bruke det! er dette sant? Jeg hadde tenkt på ett terratec aureon 5,1 fun kort hvis jeg finner ut at det er mulig! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Nei, du må ikke ha et Creative-kort. For å få brukt alle høyttalerene må du ha utganger for front-, bak- og senter/sub-kanaler, noe de fleste, om ikke alle, 5.1-lydkort har. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 terreatec kortet har alle disse, sant? Lenke til kommentar
ZeroCool Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 sats på Creatice kortene du! de har jo tross alt garrantert støtte for sine egne høytalere... dessuten synes jeg at creatice kortene er bedre enn de andre men det er bare min mening. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Går utifra at du mener Creative Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 terreatec kortet har alle disse, sant? Vel, et av Aureon-kortene har 7.1, men ja, det har i likhet med de to 5.1-kortene, de utgangene du er ute etter (Front l/r, bak l/r, senter/sub). De er tross alt nokså standardiserte. sats på Creatice kortene du! de har jo tross alt garrantert støtte for sine egne høytalere... dessuten synes jeg at creatice kortene er bedre enn de andre men det er bare min mening. Det er iallefall det Creative vil ha deg til å gjøre. Ærlig talt synes jeg det er en svært konservativ holdning. Driverstøtten til Creative er dårlig, mhp oppdateringer og feilfiksing. Jeg ser ingen grunn til å ikke gå andre veier. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 kan noen her med sikkerhet si at jeg kan kjøpe ett terratec aureon 5,1 fun da? jeg er ikke villig til å betale 1000,- for ett audigy 2 kort hvis ikke helt nødvendig! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 riktig, enig med han over, Driver support til creative kort SUUUGER max... herregud, å si at man trenger et spesifikt MERKE lydkort for å støtte visse høytalere er vell litt drøyt av selv Creative...? nei, neste gang jeg kjøper nytt lydkort/o.l. blir det alt annet enn creative... soundstorm som følger med Nforce2 kort eller no... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 takker for hjelpen! da blir jeg vel snart eier av ett terratec kort da! Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Seff kan du kjøre andre lydkort på 5.1 høyttalerne. Høyttalerne har jo heelt standard 5.1 utganger... Men, kort med 7.1 er en vits, ettersom alle lydsignalene blir sendt ut i 5.1 eller i visse tilfeller 4.2 fra spillene og programmene. Lydkortene som gir 7.1 eller mer kalkulerer hvilke lyder som passer best bak og på siden for å dele opp lyden over alle høyttalerne, men det er ingen som har sagt at lydkortet klarer dette med glans I hvertfall ikke på filmer.. Men, det går som regel bra, heldigvis, men det er ikke noe særlig vits å ha mer enn 5.1, fordi hotspotten er på det samme stedet, og med gode høyttalere blir lydbildet mer enn godt nok med 5.1. Men, bare for å si en ting klart, Audigy2 kortene er de som har best spesifikasjoner, men det koster. Så med mindre du er ute etter å betale 900 kr for det (eller 1800 for platinum), så kjøp et Terratec Aureon kort eller et Hercules Fortissimo 7.1 eller 5.1 (7.1 kortet er bra det, og det _trenger_ ikke 7.1 høyttalere ) Noe som er litt morsomt er at du ofte får med fullversjoner av spill til lydkortene, og i mange tilfeller er ikke spillene så dårlige heller (selv om Soldier of Fortune 2 som følger med Audigy 2 suger...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå