Gå til innhold

Bol, negative sider?


Eriqo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jøss, for et sammenehng.. så faktisk bigger, stronger, faster i dag.. må si jeg er overraska over hvor lite skadelig det er... men men, det virker som om du kan "overkille" med bol ganske kjapt.

 

Den største bieffekt jeg ser for meg må være at man rett og slett overdriver, da både ifht. trening og boling.. eller?!

Lenke til kommentar
Så lenge man ikke er med i noen konkurranser skjønner jeg ikke helt hva problemet er. Det er jo din egen kropp, som du må kunne få lov til å bestemme over.

 

Dette er sant. Man kan gjøre hva man selv vil.

 

Selv har jeg trent i snart 9 år, startet på en kroppsvekt på 71kg og veier nå ca 104kg. Det handler om tålmodighet, kontinuitet og å spise godt og å velge gode treningsprogrammer. Jeg kan på det varmeste anbefale å trene styrke-rettet og kaste tradisjonelle kroppsbyggerprogrammer hvor du kjører til failure. Kjør kun baseøvelser, og bruk gjerne styrkeløftprogrammer.

 

Jeg synes personlig det er helt på jordet å bruke doping. Man kan få en veldig bra kropp ved å trene naturlig, men det krever gjerne litt mer. Hvis det var enkelt å ha en bra kropp, ville alle hatt det.

 

Å bruke doping viser bare at man velger lettvinte løsninger, og ikke har spesielt respekt for egen helse.

Lenke til kommentar

Mye enig i det Mr_skeptisk sier :) Jeg ser på AS som ei lettvindtløsning for de som ikke har tolmodighet\ork til å nå resultatene naturlig. Det tar lengre tid og du kommer kanskje ikke fullt så langt uten AS, men jeg synes det er verdt det. Jeg kan forsåvidt skjønne at endel som satser på BB bruker AS da det for mange vil være vanskelig å hevde seg uten, synd at det ikke arrangeres "rene" BB-konkurranser i Norge mener nå jeg. Når enkelte hevder at du ikke kan bli stor og sterk uten AS så sier jeg bare at de kan ta en kikk på utøvere som Brian Siders (verdens beste styrkeløfter), Asbjørn Randen og Carl Yngvar Christensen her hjemme. Disse gutta er sykt sterke, store og har mer muskler enn mange som stiller i BB\fitness, selv om de er godt skjult ;) De ser kanskje ikke ut som Ronnie Coleman, men jeg hadde valgt Siders styrke over Ronnies fysikk anyday!

Lenke til kommentar

Når folk sier det er lettvint, lurer jeg egnetlig på hvor mye dere har lest/vet om dette. Som alle uvitende folk tror så er det bare å sprøyte inn no greier i kroppen eller spise ymse piller, sitte på ræva, spise hva som helst og trene 2 ganger i uka så blir man diger - ikke helt sånn det fungerer gitt

Lenke til kommentar

Kjenner\vet om flere som bruker det og ja, jeg mener det blir en lettvindtløsning treningsmessig fordi man når resultatene raskere, ihvertfall blant de jeg vet om selv om det kan være annerledes for andre. Har jeg sagt at man blir stor uten å trene\tenke på kosthold bare av å sette sprøyter? Nope, såklart krever det mye også her! At det er komplisert ift dosering, ulike preparater, motpreparater for å motvirke uønskede effekter (mantits f.eks) osv kan jeg gå med på.

Lenke til kommentar

Det er nok litt invididuelt. Kan bruke 1 venn av meg og en venn av han som eksempler, de trente det samme programmet, likt antall sett, reps osv. I et benkprogram de brukte (han som bolet lå såvidt over den andre i vekt før programmet) økte han som tok seg en kur med 25 kg i maksløft på 2 mnd mens han som ikke gjorde det økte 2,5 kg. Etterhvert fikk han som økte mye til å ta seg ut litt mer på øktene og han greide å følge alle øktene i programmet, mens han som gjorde det clean misset på noen få økter. Temmelig likt utgangspunkt, ernæringsmessig var de også ganske like.

Lenke til kommentar

Kommer såklart på hva utgangspunktet var for noe, hadde ingen av de trent no særlig før så øker de selvfølgelig, økte selv 15 kg i benk, på 8 uker, uten noen form for steroider, som jeg ikke har rørt i det hele tatt. Og da var jeg trent fra før, kommer bare ann på programmet, men gener spiller en meget stor rolle inn i dette, men hvor mye beholdt han etter kur? det som er poenget, når man er på så øker man seff, da man somregel har meget høye nivåer i kroppen. og hvis han økte 2.5 kg, noe som ikke er spess mye på 2 mnd, så har han gjort noe feil.

Lenke til kommentar
Kommer såklart på hva utgangspunktet var for noe, hadde ingen av de trent no særlig før så øker de selvfølgelig, økte selv 15 kg i benk, på 8 uker, uten noen form for steroider, som jeg ikke har rørt i det hele tatt. Og da var jeg trent fra før, kommer bare ann på programmet, men gener spiller en meget stor rolle inn i dette, men hvor mye beholdt han etter kur? det som er poenget, når man er på så øker man seff, da man somregel har meget høye nivåer i kroppen. og hvis han økte 2.5 kg, noe som ikke er spess mye på 2 mnd, så har han gjort noe feil.

Begge hadde trent i 4-5 år og hadde fremdeles framgang men veldig treg progresjon. Begge var ganske like styrkemessig, han som bolte lå såvidt foran i noen øvelser. Han som bolte mistet mye av styrken etterpå ja, etter noen måneder. De sluttet å trene rundt den tiden så litt vanskelig å si. Kostholdsmessig åt de middag sammen siden de delte hybel og åt temmelig like mengder. Trente alltid sammen, samme program osv. Eneste forskjellen på benkprogrammet var at han som bolte greide alle repsa i alle settene, mens han som ikke gjorde det misset noen få ganger i.l.a programmet. Han som bolte mente selv at det var en lettvindt snarvei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Tenkte disse to videoene var relevante til trådstarters topic

eller samme karen, men litt mer dyptgåpende...

 

ps: siste er kvalmende.

 

edit: Fortsatte å se programmet... veldig informativt.

 

Fullstendig urelevant for tråden, da det ikke er snakk om steroider. Det kan også nevnes at fyren er komplett idiot, og ikke representerer farene ved steroider på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...