Gå til innhold

Ripping av nye CD'er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat kjøpt meg en ny cd av Nathalie Nordnes. Jeg ønsker å lage mp3 av denne og ha den på maskinen, men det er bare 1 stor fil på cd'en- Hvordan unngår jeg kopibeskyttelsen??

:evil:

Prøv å sett på "manually read TOC-table" eller noe slikt på EAC.

AtW

Lenke til kommentar

Min oppskrift er Acoustica MP3 CD Burner. Bruker også CD-brenneren som avleser av plata når jeg ripper. Min gamle Pioneer DVD 114 klarer ikke å levere ønsket resultat. Den gir som regel 70 % av låtene og resten er korrupte filer. Men brenneren klarer brasene og leverer alle sporene skikkelig.

Lenke til kommentar
Prøv å sett på "manually read TOC-table" eller noe slikt på EAC.

Skjønte ikke denne...bruker Audiograbber. Unngår jeg kopibeskyttelsen hvis jeg bruker cloneCD og lager mp3 av kopien?

Da vet jeg ikke, kan ikke noe om audiograbber, anbefaler deg forøvrig å skifte over til EAC, det er et bedre rippeprog (eventuelt CDex om hastighet er viktig for deg).

AtW

Lenke til kommentar

"This disc contains Copy Control; technology. It is designed to be compatible with CD Audio players, DVD Players and PC - MS Windows 95, Pentium 2, 233MHz, 64MB RAM or higher."

...så eg kjøpte plato på den lokale shappo og la NOK 199,50 på disken. (den forrige DVDen eg kjøpte kosta ikkje så masse $$, ein gong!)

Så dytta eg disken i dataen (som er "higher", som det stod) og gjett kva eg fekk ut: Garbage!

For å spele plata på dataen, måtte eg installera medfølgande player.exe

Her er eit eksempel på korleis det hørtes ut: http://home.no.net/hemo4/copycontroldemo.mp3

Ein plass inni lydkuttet der skifter det over til CD-lyd (eg har mixa ;-)

Det blir ein slags før/etter, om du vil (eller player.exe vs. EAC).

Eg bruker gjerne penger på musikk, men det er jo kipt at plateselskapet bruker dei på Copy Controll (dette er jo ikkje akkurat gratis-systemer).

Mitt råd må bli at artistar gjev ut materialet sitt sjølv, og ikkje legg seg i nevane på plateselskap som kjem med søppel til overpris!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...