Gå til innhold

Prisantydning på PC kjøpt i April08

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter å lurer på hva den faktiske verdien av pc'en min er idag. Har nå hatt den ca 6mnd. Hvor mye har den sunket i verdi, og hva kunne jeg fått for den ved et eventuelt salg. Brukte mye tid på å sette sammen skjønnheten, men har i ettertid funnet ut at jeg har bygget en pc sterkere enn jeg egentlig trenger.

Komponentene som står i lyder som følger:

nForce 780i SLI

2x Geforce 8800GT PCX

Core2Quad Q6600 2.4GHz S775

4x HyperX DDR2 1GB 1066Mhz

2x Spinpoint 3.5" 500GB SATA 16M

Power Supply 750W TX

Mystique Black RoHS

Syncmaster 245B

ThermalRight Ultra120

Mystique Black RoHS

Hadde vært kjekt om flere antok en pris så jeg finner en slags middelpris. Send gjerne en melding om du er intressert i å kjøpe også :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dette er jo en sånn passe pc egentlig, selv om du har 2x skjermkort så er de jo desverre allerede en generasjon og en halv gamle for å ikke nevne at verdi på pc faller kraftig med en gang den er brukt.

Tror nok en normal pris burde være mellom 5k og 7.5k , men godt mulig å få mer for den til den riktige kjøper.

Lenke til kommentar

Sånn sett er mennesker på Finn.no ganske dumme. Uvitende sjeler burde hatt forbud mot å kjøpe pc brukt på et sånt sted.. De veit jo ærlig talt ikke hva de kjøper eller hva det burde koste.

Hvis man tenker på komponentene, er cpu kanskje verdt 800-1000kr, skjermkort ca 500pr stk, ram 500, harddisk 400-500pr stk, hovedkort 500-700kr, strømforsyning 500kr.

Med skjerm og sånt i tillegg ville jeg følt meg snytt hvis jeg hadde betalt over 6500kr, siden den er brukt. Pc har en tendens til å falle endel i pris.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på hva som er rett pris og hva du får solgt den for. Selger du den på finn og er flink til å bruke fine ord og legger kraftig vekt på firkjerne prossesor og to skjermkort, tror jeg du kan få solgt den for over 10000.

Om du er ute etter det som er en rettferdig pris, med tanke på at enkelte av delene begynner å bli gamle og at den er brukt, vil jeg tro at mellom 4,5 og 6,5 kan være mulige, alt ettersom forholdene. (altså hva annet som skjer i hardware verden, som kan gjøre slike pcer som dette mindre interesante. (for eksempel avsløringer om at cpu sprer aids eller at nvidia dumper prisene på skjermkortene sine o.l.))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

5k uten skjerm.

Solgte akkurat samme rigg for den prisen for en stund siden.

Før finanskrisen. :)

Flotte specs, men strengt tatt "vrien hardware".. ikke for "hvermansen" :)

De som antyder 8-10k må nesten være Nvida/SLI "hardcore" fans and/or "noobs" som er villig til å betale så mye for slikt.

Min ringe mening dog.

Lenke til kommentar

TL1000S: Det kunne aldri falt meg inn å betalt så mykje som nesten 10000, men på finn kan ein få seld nesten alt til ein vanvittig pris. Ein realistisk pris er ca 5-5,5k for maskinen og ca 1,5-2k for skjermen noko som gjer at verdien på pc-en bør vera om lag 7000. Det er dermed ikkje sagt at du vil kunne oppnå dette, men med den rette ordlegginga på finn kan du sikkert klare å nærme deg 10000.

Er enig med i at dette ikkje er ein pc for hvermansen, men finn selger ein ungdom med litt vell mykje pengar i lommeboka er det ikkje umogleg å selja den. Må berre sei at eg er ikkje nVidia/SLi fan, det kunne aldri falt meg inn.

Berre hugs: Så lenge finn.no eksisterer er det alltid mogleg å skaffe seg litt lettente pengar :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...