Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ubehag i hjertet , Alvorlige Problemer ?

Tor45000

Anbefalte innlegg

Vel , får vel bare starte :

jeg , en gutt på 14 år begynte plutselig å føle ekkelheter i hjertet . har ingen tegn av allergi,sykdom eller astma.

Men så plutselig begynte hjertet å slå usedvanelig fort og det har sine ubehagligheter. Lege sa at dette skyldtes kanske stress, hormone endringer eller at jeg var forelska....

Dog jeg tviler. dette har holdt på i 2 uker nå , men lever enda :thumbup:har ikke noen spessielle hjertefeil i famile/slekt.

Leste litt på Wikipedia

Noen som har hatt noe av det samme problem I alder eller i pubertet ?

:hmm:

Endret av Tor45000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

I din alder er det relativt få som får alvorlige hjerteproblemer sammenlignet med eldre mennesker. Dermed har du statistikken på din side. :)

Lenke til kommentar

Eg hadde også noko ubehagelige som skjedde før. Eg vil beskrive det som ganske likt, men eg trur det har med innbilninger å gjere. Ein slags hypokonder-sak som kan ganske ofte oppstå i puberteten i følge ein psykolog på skulen. Altså: i såfall er det psykisk, ingen grunn til å tenke meir på det, da vil det berre bli verre og i verste fall oppbygge seg til hypokondri :)

Lenke til kommentar
har ingen tegn av allergi,sykdom eller astma.

Men så plutselig begynte hjertet å slå usedvanelig fort og det har sine ubehagligheter. Lege sa at dette skyldtes kanske stress, hormone endringer eller at jeg var forelska....

Det kalles for hjertebank. Det er vanlig at fjortiser får adrenalin rush..

Vaio ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vaio ;)

Her er vi alvorlige du?

Lenke til kommentar
Eg hadde også noko ubehagelige som skjedde før. Eg vil beskrive det som ganske likt, men eg trur det har med innbilninger å gjere. Ein slags hypokonder-sak som kan ganske ofte oppstå i puberteten i følge ein psykolog på skulen. Altså: i såfall er det psykisk, ingen grunn til å tenke meir på det, da vil det berre bli verre og i verste fall oppbygge seg til hypokondri :)

Høres ut som meg. Har hatt små anfall på ca. 30 minutter siden jeg var 14 og tenkt på det regelmessig i 4 år, så har hatt det en del. Har vært inn og ut til alle slags hjertespessialister (siden både farmor, farfar og min far har hatt x-antall hjerteproblemer og innfarkt) uten at de har funnet noe galt med hjertet mitt.

Til trådstarter: Ikke tenk på det. Om det går over fort er det hvertfall ikke noe problem. Det er mest sannsynlig ingenting alvorlig, så det eneste som kan være er hvis du føler ubehag. Mine anfall varer fra 20 til 45 minutter så det er ganske ekkelt når jeg får det. Får det ca. 0-3 ganger i året, men blir like redd hver gang og kontakter sykebil. Om du er engstelig over at du har noen problemer med hjertet kan du oppsøke lege eller kardiolog og ta ultralyd av hjertet. Dette går på 5 minutter og er smertefritt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Vaio ;)

Her er vi alvorlige du?

Det var et seriøst svar. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...