Gå til innhold

Er ei førerkort-teoribok fra 1998 ennå gyldig?

ainstainy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skaff deg ei ny ei du.

Anbefaler "Førerkortet - Lærebok Klasse B" - Av Bjarne Eikeland (Om det er bil)

Koster ca. 200kr

Også www.prove.no, hvor du kan øve deg litt. jeg kom meg fint igjennom teorien med dette iallefall.

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Er nok best å finne tak i ei nyare bok ja.

Men for å svare på spørmålet ditt så er boka fortsatt gyldig, men den er nok litt utdatert.

Har nok ikkje skjedd så mange endringar sidan 98 så eg vil tru at det skal gå greit å bestå teoriprøva basert på det du lærer i den boka.

Men det er sjølvsagt litt dumt visst du lærer ting som ikkje lenger er gyldig, men du burde fint klare å lære det aller meste frå ei gammal bok.

Lenke til kommentar

Vel, så utdatert er den neppe. Dette er stoff som ikke forandrer seg så ekstremt mye. Eneste du må huske på er at vi i den senere tid har fått nye skilt, prikkbelastning, regulering av bruk av mobil, ny promillegrtense osv.

Det er også lurt å ta tester på nettet.

Men selvfølgelig så er det alltid lurt å ha den siste utgaven av boka.

Selv brukte jeg ikke den standard boken som heter "Veien til førerkortet" når jeg tok førerkortet for mange år siden, jeg benyttet meg av en rød bok husker jeg samtidig som jeg brukte gratis tester på nettet aktivt. Jeg fikk også noen spørsmål som jeg hadde på nettet på prøven. Så da var disse ekstra enkle å svare på siden jeg allerede visste svaret.

Et tips for å huske innholdet i vtrl. §3 er HAV, hensynsfullt, aktsomt og varsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...