Gå til innhold

Lader smeltet inn i bærbar PC

BendikN

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en bærbar Fujitsu Siemens Amilo Pa 1510. Nå igår brukte jeg den som vanlig og den ladet helt normalt. Så begynte området rundt der man plugger inn laderen på PC'en å bli kjempevarm. Så prøvde jeg å dra ut ledninga i PC'en og da brant jeg fingrene på ledningen og ledningen sto fast i PC'en. Da skrudde jeg den bare av og jeg får fortsatt ikke ut ledninga.

Det virker som strømmen som skulle overføres til batteriet ble til varmeenergi som holdt på å ta fyr inni PCen og kortslutning i tuppen av ledninga.

Hva skal jeg gjøre med dette? Er dette en sak som går på garantien?

Endret av BendikN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ville sagt det. Iogmed at du ikke kan ta ut ladekabelen.

Det at laderen ble kjempevarm er ihvertfall ikke et bra tegn.

Men ble den kjempevarm, eller "kjempevarm". For min lader blir godt varm, men ikke sånn at jeg ikke kan holde på den.

Men, du må ihvertfall få laderen ut av PCen, og bruke garanti hvis du ikke får det selv. Men ikke ødelegg noe selv.

Lenke til kommentar

Nøyaktig samme problem selv på en HP i vår. Elkjøp sa jeg hadde skadet laderen selv, så jeg kjøpte en ny en til 800 kr. Denne røk etter en times bruk!! Da gikk jeg til Elkjøp, og de sendte den på reparasjon. Fikk nytt mainboard, BIOS og AC-adapter. Krangler fortsatt med dem om at jeg burde fått dekket den laderen! Forbanna kødder, skal aldri kjøpe mer på Elkjøp.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Det var ikke selve laderen som var varm. Det var tuppen av ledninga som man setter inn i pcen og området der man setter inn ledninga i pcen som var glovarm. Den var så varm at når jeg skulle dra ut ledninga så brant jeg fingrene mine og måtte ha på is.

Snakket med telehuset idag som jeg kjøpte den ifra. Skal sende den inn så får de avgjøre om det går på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...