E.I. Lonoff Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hepp-hepp! PC1: WinXP-pro kablet nett PC2: WinXp-Home Trådløst Tenkte å dele nettet fra PC1 til PC2 trådløst. Har gjort dette før, og fått det til å funke, men nå sitter jeg greit fast. Jeg har nett på PC1, via kabel, og har delt den lokale tilkoblingen. Har opprettet et Ad-hoc trådløst nett mellom de to PC-ene, og får utmerket signal OSV.. Både PC1 og PC2 er satt til å motta IP-adresse automatisk. Men jeg finner ikke PC1 på PC2 (vis datamaskiner i arbeidsgruppen osv) og ikke motsatt heller.. Å reparere tilkoblingen funker heller ikke, (funker det noen gang egentlig?) Prøvd å få til dette i flere dager nå.. Begynner å bli greit lei. Forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg husker jeg hostet et lite LAN i 2006 og da hadde vi akkurat dette problemet. Etter å ha prøvd å finne en løsning i over 18 timer, greide vi endelig å gi opp. Jeg har også greid dette, men det virker som om det ikke finnes noen regel for når det fungerer. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Hehe! Har fått den følelsa sjæl.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Skal det ikke stå noe på gateway? Prøv ipadressen til det andre nettverkskortet. Endret 8. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Skal det ikke stå noe på gateway? Prøv ipadressen til det andre nettverkskortet. Med "Prøv ipadressen til det andre nettverkskortet.", så mener du at jeg skal ha samma IP-adresse på begge PC-ene? BLir det ikke konflikt da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du skriver inn IP-adressen til det andre kortet under "gateway". Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 No luck.. Damnation! Det står at den trådløse nettverkstilkoblingen sender, men ikke mottar, på begge PC-ene.. Klassisk. Æsj. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Ingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå