Aksjeleif Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Ja, jeg fant ryp sitt pdf nå. Har lest 15 sider hittil og det virker interessant. Mange øvelser jeg savner og noen jeg ikke skjønner og noen jeg ikke kan utføre. Kan jeg f.eks bytte ut Markløft m/strake mot vanlige markløft? kan jeg bytte Skråbenk med vanlig benkpress? Flat Nedtrekk kan jeg vel bytte mot chins siden jeg ikke har nedtrekk? Roing kan jeg vel bytte med foroverbøyd stående roing? Hvis jeg kan det skal jeg definitivt bruke dette programmet. Men klarer jo ikke 10-15 chins :S Klare 6-7, og jeg kaller chins for den du ikke trener biceps på. Kan hende man trener biceps på denne og, men håper dere skjønner. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg synes skråbenk er mye tyngre. Under Chins brukes mest ryggen. Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Trente bare skråbenk i starten. Synest forøvrig at det ikke er tyngre :S Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Bare så det er sagt, om du tar knebøy korrekt så forhindrer det skader. Sjansen er en million ganger større for at du skal skade deg på fotballbanen enn på studioet, om du ikke trener feil. Knebøy gjør at du styrker alt som er å styrke i bena (og en god del av ryggen, min rygg ble mye bedre i hverdagen av å ta bøy og mark), og det gjør at det skal mer til for å skade deg på fotballbanen. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 hvorfor skal du bytte ut strakmark, med vanlig mark? det er 2 vidt forskjllige øvelser, strakmark er så og si en benøvelse, mens "vanlig" mark er korsryggøvelse, og roing og foroverbøyd roing er same shit Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 OZ-racing: Roing i RYP er roing i maskin. Foroverbøyd roing er, vel, foroverbøyd roing. I og med at du h RYP har en ren skulderøvelse, tror jeg ikke det er noe problem å bytte ut skråbenk med vanlig benk. Jeg ville dog brukt hantler uansett. Chins er bedre enn nedtrekk på alle måter,så den ser jeg ikke noe problem med. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) det jeg mente var at det fint går ann å byttes ut edit: og foretrekkes og byttes ut Endret 26. oktober 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 OK. Da er vi enige, da. Du kan bytte ut de du sa, unntatt strakmark. Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Ok, takk. Dere vet den derre lårcurl elns, sånn som er på enden på benken og som man løfter opp og ned, trener man hurtighet da? Har hørt at man kan bli hurtigere av knebøy også? Er uansett fast bestemt på å terpe inn knebøy nå Marken sitter Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Lårcurl har ingen hensikt for en idrettsutøver. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Strakmark eller etbens strakmark er langt bedre øvelser enn lårcurl og mer idrettsspesifikke. Ang knebøy så må du ikke ha knebøy, men du bør ha en tung benøvelse som involverer mye av kroppen i tillegg. Frontbøy er et fint alterantiv som er litt snillere til ryggen og lettere å lære, samtidig trenger du ikke bruke like mye vekt som i knebøy og du kan klare deg uten knebøystativ, bruk f.eks benkpresstativet. EDIT: Denne utgaven av 5x5 er bedre enn iforms utgave: Link Endret 28. oktober 2008 av Delavar Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Strakmark eller etbens strakmark er langt bedre øvelser enn lårcurl og mer idrettsspesifikke. Ang knebøy så må du ikke ha knebøy, men du bør ha en tung benøvelse som involverer mye av kroppen i tillegg. Frontbøy er et fint alterantiv som er litt snillere til ryggen og lettere å lære, samtidig trenger du ikke bruke like mye vekt som i knebøy og du kan klare deg uten knebøystativ, bruk f.eks benkpresstativet. EDIT: Denne utgaven av 5x5 er bedre enn iforms utgave: Link Tusen takk! Skal se litt på frontbøy. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 EDIT: Denne utgaven av 5x5 er bedre enn iforms utgave: Link Nå er vell ikke iform sin ett 5x5 program. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 EDIT: Denne utgaven av 5x5 er bedre enn iforms utgave: Link Nå er vell ikke iform sin ett 5x5 program. Thank you! Skjønner ikke hvordan den 4-spliten er postet som et 5x5 program. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 EDIT: Denne utgaven av 5x5 er bedre enn iforms utgave: Link Nå er vell ikke iform sin ett 5x5 program. Nei, det har du rett i, er abre en splitt hvor man har slengt på noen øvelser i 5x5-formatet og kalt det 5x5, en skam spør du meg Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Nei, det har du rett i, er abre en splitt hvor man har slengt på noen øvelser i 5x5-formatet og kalt det 5x5, en skam spør du meg Enig i at navnet er litt uheldig, men er tross alt en god 4splitt satt opp av Gunnar Strand Jacobsen fra Kalibergym. Kan si mye om 4splitter, men han vet tross alt hva han driver med, og til sitt formål er det en god splitt. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Nja, 5x10 og 5x5 på strakmark og mark mener jeg bl.a er et meget dårlig valg, å kjøre sånn belastning på krsryggen i tillegg til 5x5 på knebøy grenser til galskap om du vil ha en god rygg på sikt. For helt nybegynnere som kjører lett kan de være greit, men å anbefale dette til erfarne synes jeg ikke er noen god ide, men det er min mening. Lenke til kommentar
Blax Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Skal trene styrke 2mnd fremover i tid til Fotball sesongen starter igjenn selv. Kommer til å ta en del knebøy, siden jeg merker at jeg har blitt svakere i de musklene etter at jeg knekte foten i fjorårssesongen. Men hvilke andre øvelser er viktige til en fotballspiller? Skal også sykkle/løpe en del sånn at jeg har ett lite grunnlag til løpingen på fotballtreningene begynner ute i januar en gang. Tenker hovedsaklig på å bli sterkere i beina, pluss bli litt sterkere i overkroppen. Noen som kan nevne spesifikke øvelser? Skal trene på studio, så jeg har tilgang til så og si alt av maskiner. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Alt av maskiner er nettopp det du bør holde deg unna! For en fotballspiller, er som du selv nevnte, knebøy en viktig øvelse. Ettbensstyrke er enda viktigere siden du svært skjeldent står på to ben på banen. Eksempler på gode ettbensøvelser er split squats, utfall, pistols og tusen andre varianter. Baksiden av lårene er også veldig viktig å trene og for den muskulaturen kan du for eksempel ta strakmark eller glute ham raises. Du kan kikke på dette treningsprogrammet. Det er spesielt utviklet for å bedre prestasjonene til idrettsutøvere, og skulle dermed passe ditt formål ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå