Gå til innhold

Problemer ved oppkobling fra mobil til data via usb kabel

Anbefalte innlegg

Litt etter jul kjøpte jeg meg en sony ericcson w880i. Har nå problemer med å koble meg opp via usb kabelen som fulgte med. Har aldri hatt problemer med dette før.

Hvordan kan jeg løse problemet? Har prøvd å oppdatere usb drivere, reinstallert programmvaren som fulgte med, lånt naboens datamaskin uten noe lykke.

Er det rett og slett feil på mobilen/kabelen, eller hva kan være problemet?

Kom gjerne med linker til fungerende usb drivere eller andre ting som kan hjelpe.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe spessielt som skjer? Eller bare virker det ikke? Ingen feilmeldinger?

Det kommer ingen pop-up-ballonger når du plugger i maskinen?

Prøvd å lirke på kabelen og se om det skjer noe da?

Den ene SE-telefonen min hadde masse problemer med kontakt mellom kabelen og telefonen.

Lenke til kommentar
Er det noe spessielt som skjer?

Ingen ting skjer, maskinen oppdager ingen ting.

En gang i blant hender det maskinen finner noe, men da er det alltid ukjent og kan heller ikke installere det eller oppdatere driver.

Jeg vet at alt sitter ordentlig i datamaskinen for alle usb minnepennene mine fungere helt fint i usb portene.

Lenke til kommentar
Eventuelt bruke Bluetooth.

Jeg hører mye på musikk og er avhengig av å kunne overføre mye musikk og ofte, ettersom jeg går veldig fort lei. Bluetooth er ganske treigt etter mine erfaringer, i hvertfall i forhold til overføring via usb kabel.

Når jeg tenker meg om har jeg prøvet å bruke M2 adaptor (2 forskjellige) som fulgte med til et minnekort jeg kjøpte til en av mine gamle mobiler og en annen fikk jeg av en venn. Disse er ganske ustabil, av og til funker dem, og av og til ikke. Da kan det jo eventuelt være noe galt med datamaskinen i samme slengen?

Lenke til kommentar
Jeg hadde problemer med kontakten mellom kabelen og telefonen. Virket fint en god stund, men etterhvert ble den dårligere og dårligere. Og måtte holdes imot telefonen.

Prøvde nå å holde ekstra godt kabelen mot telefonen, og da funker det!

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...