Gå til innhold

Razer vs Logitech

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid sverget til Logitech, hatt det siden jeg fikk min første data. Ja det var faktisk musekule, rensing var daglig kost for å si det slik. Husker jeg var storfornøyd da jeg fikk min første optiske mus. Kjøpte meg etterhvert også en MX518, den har jeg fortsatt og har holdt gjennom tusenvis av timer bak CS og WoW. Husker da noen av kameratene mine etterhvert fikk øynene opp for Razer, og deres Diamondback som da liksom skulle være det ultimate. Men jeg likte aldri den, passet ikke henda mine, musa var for liten og den hadde skarpe kanter som gnog.

Nå har jo Razer kommet med nye modeller, det har forsåvidt også Logitech, men jeg prøvde en helt ny Razer-mus (beklager husker ikke hva den het), syntes også den fortsatt var liten og hadde skarpe kanter. Har ikke prøvd G5en eller noen av de nyere versjonene til Logitech heller. Jeg prøvde en test på hjemmesiden til razer, der fant jeg en test på hva slags mus jeg burde kjøpe, men det gjaldt jo selvfølgelig bare innenfor Razers mus-utvalg. Skulle gjerne hatt en som var for alle typer mus.

Nå har jeg på følelsen at dette kommer til å bli en tråd om hvem som liker hva, og at det egentlig er forskjellig fra person til person, så vil jeg egentlig bare ha litt hjelp til å velge hva som ville være best for meg. Jeg spiller alt fra Strategi, FPS og til MMORPG++.

Det jeg kom fram til var at jeg likte at de var store, lette, at jeg brukte fingertuppene til å bevege musen (vil helst ha minst mulig kontaktflate mot hånden, da jeg ikke liker å bli svett i hendene mens jeg driver med pcen). Hvis det er noen her som har hatt samme forkjærlighet til MX518 (eller de lignende modellene 510 osv.) og som foretrekker de samme spesifikasjonene på musa som meg, som har bytta mus og funnet ut at det var mye bedre. Kan godt hende jeg gjør bra i å sverge til noe jeg vet funker og som funker bra, men om man ikke skal prøve noe nytt ville vi sikkert ha bodd i huler fortsatt.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har aldri egentlig skjønt vitsen med superhøy dpi, må som regel skru ned mx518 min til 800 dpi for at jeg skal slippe å skru ned sensen i spillet til ultralow eller noe den dur. skjønner jo det at musa blir mer presis desto mer dpi, men vil jeg egentlig legge merke til noen forskjell?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Mine erfaringer med Logitech og Razer er gjevngode. Sitter nå med en Copperhead, som jeg muligens liker litt bedre enn min tidligere Mx518. Men tross dette er den ikke "veldig mye bedre".

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Razer må jeg si er definitivt best i FPS spill, copperheaden er utrolig presis. Logitech sine muser ble litt klubbe og fikk ikke beveget de like raskt over musmatta.

Har logitech mx5000 tast og mus nå (bluetooth) og spiller fortsatt litt cs, men med blåtann og at musa`s form ikke er spesiellt bra til kjappe reaksjoner gjør ikke saken bedre. Den ligner mx518.

Men den er behagelig som f. Razern brukte jeg en god stund på å bli vant med og den er ikke mye behagelig i hånda.

Razer er som en fullblods sportsbil = kompromissløs

Logitech er mer som en trimma familiebil = passer de fleste.

Spiller du mest FPS spill så er razer definitivt valget,

hvis ikke så er logitech en meget god allrounder.

Som sagt så bruker jeg logitech selv og er veldig fornøyd

så jeg lot svogeren min få copperheaden til CS bruk;)

Lenke til kommentar

Jeg har en Razer Lachesis og må si at jeg er veldig fornøyd. Den har jo imponerende 4000dpi og sitter som støpt i hånden min. Sammen med Razer Lycosa tastaturet mitt ser den også perfekt ut! Føler at det med 4000dpt egentlig er litt waste, grunnet jeg aldri klarer å bruke så mye. Om jeg kommer opp i 3200dpi føler jeg at det begynner å bli for mye. Men men, kjekt å ha :p

Lenke til kommentar

Holdt på å kjøpe lachesis, men så fant jeg ut at jeg ikke kan binde f eks ctrl til museknappene på siden (noe som er veldig viktig for meg når jeg spiller mmos) det gikk, men det ble ikke som om man holdt knappen inne, bare som om man trykket på det mange ganger. Sto noe om at det var en foreløpig bug, men jeg kjøper ikke den før bugen er fiksa. Dessuten har jeg prøvd noen razermus, synes de rett og slett er for små, og det med at museknappene liksom ligger nedi en dump passer ikke for meg. På 518 så buer H og V museknapp nedover og blir mer loddrett jo lenger fram på musa man kommer, på razer så flater den liksom ut, med en dump til å ha fingeren i, når jeg holder i musa da må jeg ha fingrene mye flatere på musa og fingertuppene treffer liksom museknappene mye lenger fra sentrum av hånda. Mister litt kontroll over bevegelsene da.

Det ble kanskje i det meste laget, men hvis du leser det et par ganger forstår du det nok :)

Lenke til kommentar
Det ble kanskje i det meste laget, men hvis du leser det et par ganger forstår du det nok :)

Forsto det med en gang jeg :p Men kan si meg litt enig i det du skriver. Personlig passer musen perfekt i hånden min :p Kansje jeg har små hender, ellers er det jo smak og behag.

Lenke til kommentar

Forsto det med en gang jeg :p Men kan si meg litt enig i det du skriver. Personlig passer musen perfekt i hånden min :p Kansje jeg har små hender, ellers er det jo smak og behag.

Liker deathadderen veldig godt. God å holde i + den er kjapp, i motsetning til G5- god å holde i, men føler den er som sagt der oppe, som en trimmet familiebil. Blir meir blanding av spille- og kontor mus. Skal du ha gaming mus ville eg gått for en deathadder.

Du kunne jo og testa den nye Roccat Kone, men veit ikkje om den er verdt penga doh.

Endret av robert166
Lenke til kommentar

Endte med at jeg bestilte meg en ny 518, skulle allerede ha noe fra komplett og den kosta bare 300. Tenker jeg utsetter oppgraderinga til det kommer noe jeg bare må ha, eller 518 går ut av produksjon og begge jeg har nå har stikki på gamlehjem. Tenkte på å kjøpe G5en, men den kosta litt mer, kanskje jeg kjøper den til jul hvis jeg plutselig får lyst :) takk for alle invendinger, og hvis dere vil fortsette å diskutere om gamermus her, så værsågod :D

Lenke til kommentar

HVilken mus kan en som spiller litt men mye desktop bruk kjøpe? Kjøpte meg en MX518 som alle skryter av men den var ikke for meg. Heldigvis ga computercity meg pengene tilbake helt uten videre selv om den var åpnet. Driver å tester en razer copperhead eln nå og syns den er allt for sensitiv. Har alle innstillinger på det minste men den flyr fortsatt rundt helt fritt rundt. Eneste musen jeg instant har likt og elsker er min kjære microsoft inntellimouse 3.0 som desverre gikk i stykker etter en grom runde far cry 2, lurer på om jeg skal kjøpe en til slik og en annen til gaming. Hvilke er å anbefale til gaming? Så litt på Cyber Snipa Stinger og den så fin ut, noen som tror jeg kan like den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...