TheClown Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Heisann. Jeg jeg veldig dårlig med preg_match og er nå i big need of a script som skjekker om en variable inneholder tegnene ' eller " Og KUN disse tegnene. Noen som kan mekke en kjapp en? På forhånd, takk - Thomas Endret 8. oktober 2008 av TheClown Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Du trenger ikke nødvendigvis å bruke regex til noe så enkelt som det. <?php $return = !strstr ( $string, '\'' ) && !strstr ( $string, '"' ); ?> Edit: Ellers så finnes det funksjoner som escaper slike tegn for deg, slik at du ikke trenger å validere. Endret 8. oktober 2008 av Jonas Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Litt nooby, men hvordan bruker jeg dette i en if-spørring? Dersom teksten inneholder ' eller " blir han/hun redirected i scriptet mitt. Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Litt nooby, men hvordan bruker jeg dette i en if-spørring? <?php $return = !strstr ( $string, '\'' ) && !strstr ( $string, '"' ); if($return) { echo "Innehold tegnene."; } ?> Endret 8. oktober 2008 av PHP_Yoghurt Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Eventuelt kan man droppe å lagre resultatet i en variabel: <?php if(!strstr($string, '\'') && !strstr($string, '"')) { // Inneholder ikke ' eller " } ?> Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Det var sånn jeg valgte å gjøre det også. Da var det problemet løst. Takk skal dere ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå