Gå til innhold

Nytt COD:WaW deathmatch-footage!


SAS1984

Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg er at det er så satans likt..! Til og med den pop-up'en som viser hvor mye XP du får er identisk til COD4. Snakke om å safe'n så jævlig.. eller å drite seg ut skikkelig (?).

 

Meeen, det ser jo though bare likt ut.. Fårhåpentligvis føles det ut som et helt nytt spill..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, er det jeg også har prøvd å formidle i noen av postene mine, men det virker nyttesløst.

Han baserer alle postene sine på pur fakta og realiteter, jeg baserer meg på inntrykk og spillbarhet.

 

 

Her er mitt poeng:

Det er mer troverdig at en soldat ifra 2007 har en realtime oppdatering på nøyaktig hvor fienden befinner seg enn en WW2 soldat. Drit i hva som er faktisk realisme. Hvilken er mest troverdig?

 

Mini-mappet i hjørnet hos COD5 ødelegger litt av WW2 intrykket mitt nettopp fordi det er ikke troverdig.

 

COD4 er ikke mer realistisk enn COD:WaW (Selv om du føler det!!!!)

COD4 er ikke mer realistisk enn COD:WaW (Selv om du føler det!!!!)

COD4 er ikke mer realistisk enn COD:WaW (Selv om du føler det!!!!)

Har jeg aldri sagt. Jeg har sagt (som du selvsier) at jeg mener det er mer troverdig i COD4 enn i COD5 pga teknologi.

 

 

Du basserer deg på hva "du" tror du vet, grunnet tidsepoke og nåtidens teknologi (Nå snakker vi om nå-tiden, ikke den futuriske teknologien som eksisterer i COD4, og som vi ikke vet kommer til å eksistere i fremtiden)

 

Jeg basserer meg på fakta ang. Teknologi, hva som eksisterer, hva som har eksistert, og når. Samt har et stort innsyn i hva som kommer til å hende innenfor teknologi (Så langt det da er mulig å få tak i dette) militært rettet.

 

Jeg skjønner at du føler det er "merkelig" at det er et mini-map i venstre hjørne i COD:WaW.

 

Jeg kan si det sånn, at jeg følte det var merkelig i COD4, og jeg føler det blir merkelig i COD:WaW. Eller for å si det på en annen måte.. Jeg føler det ikke mer merkelig i COD:WaW enn COD4.

 

Om du føler det er merkelig i COD:WaW, hvordan reagerer du da på hudden i COD:WaW (Eller COD4, for den saks skyld, siden det ikke finnet teknologi som kan oppgi både nøyaktig ammo, helse, granater, granat-indikasjon ++++++++ på en liten GPS, i løpet av et brøkdel av et sekund).

 

Hvorfor tar ikke dette vekk litt av "sjarmen" i skyttespill og gjør det merkelig?? Sikkert grunnet det faktum at det er en del av gameplayet, på lik linje med urealistisk våpen-skade, og igjen, på lik linje med et mini-map, som så å si er i alle skyte-spill (COD2, COD3, COD4, COD:WaW, Brothers in arms +++++++).. Hvorfor reagerer du sååå sterkt på det akkurat i COD:WaW???

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Jeg skjønner at du føler det er "merkelig" at det er et mini-map i venstre hjørne i COD:WaW.

Så hvorfor gnåler du?

 

Jeg stiller meg bare undrende til at du fremhever akkurat den tingen som "Merkelig", når dette mer eller mindre har vært en faktor i de tidligere COD-spillene (Som også omhandler andre verdenskrig, samt andre spill), og spessielt når det er såpass mange andre urealistiske ting, som blir MER merkelig en det lille kartet i hjørnet i både COD4 og COD:WaW.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Jeg HATET alle de andre COD spillene ;)

Ammo-treller osv er grunnleggende for å kunne vise spilleren hvor mye ammo osv h*n har.

 

Mini-map er ikke noe som trengs i like stor grad. Se på COD4 Hardcore f.eks.

Mange spill som klarer seg veldig fint uten mini-map.

Lenke til kommentar
Jeg HATET alle de andre COD spillene ;)

Ammo-treller osv er grunnleggende for å kunne vise spilleren hvor mye ammo osv h*n har.

 

Mini-map er ikke noe som trengs i like stor grad. Se på COD4 Hardcore f.eks.

Mange spill som klarer seg veldig fint uten mini-map.

 

 

Okey.. Da har vi konstantert at du hatet de andre COD spillene.. hehehe.. Greit nok (Skal ikke klandre deg for det :)

 

Men synest det er litt artig at du sier at mini-mapet ikke trengs i like stor grad, da game-moden Hardcore ikke beytter seg av den (På samme måte som at Hardcore ikke benytter seg av ammo-teller/Granat-indikator/helse-sjekk+++), men fremdeles funker fint uten noen av funksjonene.

 

 

Å si at "mini-mapet" ikke TRENGS i like stor grad, er vel en subjektiv mening, da det finnest andre, som stoler mer blindt på mini-mappet når UAV/Recon-plane blir innkalt, og holder dette som en viktigere funksjon, fremfor å holde tellingen på hvor mange magasiner en har igjen.

 

Og jeg vil bare tillegge at du tar feil ang. Mini-mappet i COD4: Hardcore... Mini-mappet er FAKTISK med, og slår inn når noen får en kill-streak på 3, og aktiverer UAVen ;)

Lenke til kommentar

Lang srtikkel om COD5's Multiplayer.

 

 

Given the benefit of hindsight, we can look back at Call of Duty 4's incredibly popular online multiplayer and see what a big factor the addictive XP and perk system played in its success. At the time, so much fuss was made about the move to modern day weapons and hot zones, and while that certainly played a role, what really pushed CoD4 to the top was its bold refusal to let the player's experience grow stale. That's good news for Treyarch as it looks to borrow these features for Call of Duty: World at War, the series' return to World War II. We took a hands-on spin through World at War's multiplayer component to see how Treyarch intends to adapt the formula for 1940's warfare.

 

Castle is the Japanese garden-themed map.

 

At the very moment you dip your feet in World at War's multiplayer offering, the structure holding everything in place feels warm and familiar. For every kill, assist, and goal completed in battle, the game throws a handful of experience points your way to progress through a series of military rankings, each new level unlocking a new upgrade. Complementing holdover perks, such as extreme conditioning and martyrdom, are a smattering of new unlockables that fit within the framework of WWII weaponry. To name a few: shades gives you protection against the blinding effects of flares, gas mask reduces the disorientation suffered from chemical weapons, and flak jacket helps you withstand close-but-not-too-close grenades.

 

Despite the absence of modern technology, upgrading your guns remains a big focus of the leveling system. Rifle barrels can be done up with old-fashioned glass scopes and bayonets to offer some insurance against running out of ammo, while shotgun barrels can simply be sawn in half to provide an extra bit of thump for each blast. With the return of vehicles, you'll also be able to upgrade your abilities on mounted turret guns--perhaps none more effective than the water cooler ability, which reduces the amount of time it takes a machine gun to overheat.

 

Enhancements to the leveling system extend into the long term. Committed players who find themselves turning over the clock again and again by going prestige will now see a slightly more tangible reward for their labors. In addition to the flashy prestige icon situated next to your user name in game lobbies, you'll be given achievement points and gamer pics (or trophies and PSN avatars--take your pick) for compulsively climbing the military ladder. Of course, changes have also been made to very short-term rewards, with vicious packs of German Shepherds replacing helicopters as the third-kill-streak reward in battle (radar and air raids remain the first two).

 

If perks and XP are the familiar glue linking battles together, individual matches are where you'll see World at War sway more toward the unexplored. New gameplay modes abound, including a revamped take on War from Call of Duty 3. Teams play tug-of-war on a series of five flags, but Treyarch has introduced a momentum system where kill streaks increase the speed at which your team captures flags, giving you the opportunity to blitzkrieg your way through flags at two and three times the normal speed. But just as with the perk system, these additions live side-by-side with such CoD4 favorites as Domination and Ground War.

 

Roundhouse is a dirty, industrial Berlin map.

 

Likewise, vehicles feel different from their most recent appearance in the series. Gone are the nimble motorcycles and jeeps that allowed players to zoom across maps like frantic bumblebees. Now, you'll be using heavy-duty tanks to slowly creep across ruined battlefields as opponents focus on rocket launchers or sticky grenades to peel away at the steel-armored plating acting as the safety net between you and death.

 

Cycling in and out of our session were five maps spanning the distance between burned-out Berlin streets and Pacific beaches. Castle is a map that takes place in a Japanese garden complete with cherry blossom trees and ornate wooden architecture. Courtyard is a map similar in appearance, though it is unlike the relatively flat and dense castle. It offers more vertical diversity with sprawling stairways and raised buildings in which snipers can hole up. Makin is the beach map taken from the introductory campaign level, a nighttime collection of wooden huts flanked by dense jungle on one side and the Pacific Ocean on the other. The two Berlin levels are Roundhouse and Dome. Roundhouse is a blown-out mess of rubble that was once a collection of railways and industrial facilities, while Dome is a similarly run-down husk of classical European architecture.

 

According to Treyarch multiplayer lead David Vonderhaar, each map has been designed in such a way that you're never more than one full sprint away from the action. For the most part, that design philosophy holds true. Makin might be the most chaotic map with its sparse wooden huts, which provide both ample sight lines and paper-thin cover. Roundhouse might be the most slow-paced map with its fallen collection of stone buildings, though the two tanks patrolling the rubble tend to make open areas pretty messy.

 

The big wildcard in multiplayer is the introduction of fire-based weaponry. Molotov cocktails and flamethrowers (unlockable at level 64) have a distinct tendency to slosh around the normal ebb and flow of battles. A large group of teammates might be making good progress through the flags in War, but if an opponent strapped with a flamethrower comes storming in to light them up like Christmas morning, he can collect a kill streak that instantly turns the tide in his team's favor. While this fire can be intimidating, it does seem like an interesting new addition. Time will tell if the flamethrower is a bit overpowered, though.

 

Village is the beach hut map.

 

When Treyarch announced the continuation of CoD4's massively multiplayer online-like bells and whistles in World at War, we readily admit that we were initially skeptical. However, after several hours of seeing how these features have been retrofitted for WWII, we'll happily say that skepticism was ill-founded because it all works surprisingly well. Although the overall leveling structure remains largely intact, the addition of new perks, weapons, modes, and vehicles lends a distinct air of freshness. That word may seem like a bit of a paradox considering the return to the series' old stomping grounds, but if there's one thing we learned while fighting it out with the aid of perks and fully customized weapons, this isn't the same World War II you've already seen.

 

You can expect to see Call of Duty: World at War arrive on all major platforms on November 11.

 

 

Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar
Gleder meg til å teste mp-delen siden jeg syns det mangler et sikkelig WW2 mp-spill for tiden.BB:HH sin mp-del er ihvertfall ikke noe å skryte av ennå og sikkert ikke i fremtiden heller hvis de ikke gjør noe drastisk.
Ja, hørte at Hells Highway sin MP var rimelig dårlig, og da blir det nok ikke noe kjøp for min del. Men siden COD5 er bygget på COD4 må det nesten bli bra i MP. Håper iallefall det blir like moro som nr4. Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar

Jeg personlig gleder meg sykt til COD:WaW (Spess. Siden jeg alltid har likt COD serien, og holder 4eren som et av de beste spillene jeg har spilt til 360en. Har sett en del multiplayer filmer fra spillet, og synest det ser fantastisk ut.)

 

Venter i spenning på BETAEN- som jeg forhåpentligvis snart får ta del av.

 

Er enig i at Multiplayeren i Brothers in Arms: Hells highway er skikkelig bedritent (Multiplayren er laget av en annen utvikler, enn selve singel-player delen), og kommer nok ikke til å ha en lengre leve tid enn på et par. Måneder maks.

Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar
Er synd at de brukte noe andre til å lage mp-delen for den kunne faktisk blitt bra, for man klarer jo å se at mp-delen hadde vært bra hvis det hadde blitt gjort sikkelig.

SAS: Kommet langt på sp-delen?

 

 

Gjennomførte sp-delen.. Bra spill. Ja, det var syndt at Valve overlot multiplayeren til Rockstar New England.. Multiplayeren kunne virkelig har potensialet til å tatt spillet fra "Bra", til "Konge".. Men dessverre feilet de der.. Ikke ulikt spillet The Darkness gjorde (Konge SP-del, råtten MP-del).

 

 

Det som trekker meg mest mot COD:WaW er multiplayren.. (Noe Treyarch selv sa de hadde tatt lærdom av genialiteten til COD4)... så jeg ser virkelig frem til denne tittelen, og holder den på topp-3 høyden i år, med kommende spill som :GEOW2, Fallout 3 og COD:WaW

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Jeg synet COD:WaW ser bra ut... Som COD4, i en ny innpakkning.. De kunne nok kanskje ha utrettet mer med grafikken, med tanke på utviklingstiden.. Men jeg føler grafikken i utgangspunktet var nærmere perfekt, så for meg blir det bagateller.

Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar
SAS, du bestilte fra Spaceworld og fikk betakey, ikke sant? Mulighet for å bestille derifra og få regning i posten?

 

Shit, Camrot leser tråden! :ph34r:

 

Japp.. Det vil jeg tro.. Jeg tok en "bestill nå", betal ved levering... Om du ønsker å være skikkelig kjip, så kan du nok bare forhåndsbestille nå, og kanselere bestillingen når du mottar nøkkelen.

 

Hvorvidt du er garrantert en Beta-nøkkel nå, kan jeg ikke svare på. Er bare til å sende en mail til SpaceWorld og forhøre deg.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tråden er nå rensket for en lang OT-diskusjon/-krangling. Et par bør også roe ned språkbruken da noen av innleggene kommer svært nær personangrep, slike innlegg er selvsagt også fjernet. Vil også minne på at det er totalt unødvendig å skrive i tråden at man har rapportert noen, det er OT og vil bare føre tråden mer av sporet.

 

Jeg setter også en stopper for realisme-diskusjonen fra tidligere, noe jeg tror og håper de involverte også er enig i.

 

(Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes på PM)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...